Τεχνολογία, ακτιβισμός και ποπ κουλτούρα συμβαδίζουν στη νέα έκθεση που πραγματοποιεί η Στέγη σε συνεργασία με το καινοτόμο ερευνητικό και πολιτιστικό κέντρο νέων μέσων Ars Electronica του Linz.

Μετά το Digital Revolution, η νέα ψηφιακή επανάσταση στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση: Υβρίδια. Στα όρια τέχνης και τεχνολογίας. Πού συναντά η επιστήμη την τέχνη; Πώς θα αισθανόσουν αν βρισκόσουν μέσα στο newsfeed ενός λογαριασμού κοινωνικής δικτύωσης, όπου η ζωή σου στα social media προβάλλεται σε μια ροή 360 μοιρών με οθόνες, καθρέφτες και ήχους (Social Soul); Μπορεί ένα φυτό να αυτο-φωτοσυνθέσει και να κάνει τα λύματα 12 σημείων της Αθήνας πηγή ενέργειας που θα βοηθήσει στην επιβίωση ενός νέου οικοσυστήματος (Plantas Autofotosintéticas); Πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη σκιά σας για να επικοινωνήσετε με τους άλλους (Shadowgram

Temps Mort Diner

Τα Υβρίδια είναι εδώ για να μας οδηγήσουν στο μέλλον. Η έκθεση Υβρίδια: Στα όρια τέχνης και τεχνολογίας, που παρουσιάζεται από 7 Νοεμβρίου 2016 έως 15 Ιανουαρίου 2017 στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, διερευνά την έννοια του υβριδισμού, τη μείξη διαφορετικών μέσων και ιδιωμάτων που οδηγούν σε νέες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης. Καλλιτεχνικά έργα, εργαστήρια και περφόρμανς συγκεντρώνονται σε μια έκθεση νέων μέσων που αψηφά τα όρια μεταξύ τέχνης και επιστημονικής έρευνας.

Claire Bishop: OS XXΙ, ομιλία στο πλαίσιο της έκθεσης

Τα Υβρίδια είναι μια έκθεση με καλλιτέχνες και έργα τέχνης που χρησιμοποιούν την επιστημονική έρευνα, τα ψηφιακά δίκτυα, αλλά και ενόργανες διαδικασίες, ως υλικό τους, όπως ακριβώς άλλοι χρησιμοποιούν τα χρώματα, το χαρτί και τον καμβά. Η έκθεση διοργανώνεται σε συνεργασία με το Ars Electronica Centre που εδρεύει στο Λιντς της Αυστρίας και είναι ο κορυφαίος οργανισμός στον κόσμο στην αιχμή της έρευνας πάνω στα σημεία συνάντησης τέχνης, τεχνολογίας και κοινωνίας.

Η έκθεση θα προβάλλει 16 έργα από μια κατεξοχήν διεθνή ομάδα καλλιτεχνών, στην οποία περιλαμβάνονται και οι Έλληνες καλλιτέχνες Αφροδίτη Ψαρρά και Μαρίνος Κουτσομιχάλης, καθώς και ο εγκατεστημένος στην Αθήνα Βρετανός καλλιτέχνης James Bridle. Πολλά από τα έργα είναι διαδραστικά και, μέσω αυτής της προσέγγισης, ωθούν τον θεατή να στοχαστεί πάνω στην ασάφεια της σχέσης μας με τα δίκτυα που μας περιβάλλουν ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, με τη δυνητική εξουσία που μας παρέχει μια ενδεχόμενη ανακατεύθυνση της χρήσης τους.