Μια ανατρεπτική ανάγνωση της «Δωδέκατης νύχτας» προτείνει στο θεατρόφιλο κοινό ο Simon Godwin [Σάιμον Γκόντγουιν] που σκηνοθετεί τη διάσημη κλασική κωμωδία του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ για το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας. Ο άγγλος σκηνοθέτης, στη δική του εκδοχή, καταργεί τη σύμβαση του φύλου των χαρακτήρων, αλλάζει τις ταυτότητες των ηρώων και επιλέγει τη βραβευμένη με Olivier Award Tamsin Greig [Τάμσιν Κραιγκ] για τον ρόλο του Μαλβόλιο, την οποία μεταμορφώνει σε Μαλβόλια, δηλαδή στη θηλυκή ενσάρκωση του αυθεντικού σαιξπηρικού ήρωα! Η Κραιγκ, στην παράσταση αυτή του National Theatre-NT που μεταδίδεται μαγνητοσκοπημένη την Πέμπτη 27 Απριλίου (ώρα 21:00) στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη (με ελληνικούς υπότιτλους βασισμένους στη μετάφραση του Νίκου Χατζόπουλου), δίνει μια συναρπαστική ερμηνεία, κατακτώντας επάξια μία θέση στον κατάλογο των κορυφαίων βρετανίδων ηθοποιών που έχουν αναμετρηθεί επί σκηνής με παραδοσιακά ανδρικούς ρόλους σε έργα του μεγάλου Βάρδου, όπως η Γκλέντα Τζάκσον (Βασιλιάς Ληρ), η Κάθριν Χάντερ (Βασιλιάς Ληρ, Ριχάρδος Γ΄), η Μάξιν Πηκ (Άμλετ) κ.ά. Στη νέα παραγωγή του NT συμμετέχει ένα εκλεκτό καστ ηθοποιών, ανάμεσα στους οποίους οι: Daniel Rigby (Flowers, Jericho), Tamara Lawrence (Undercover), Doon Mackichan (Smack the Pony) και Daniel Ezra (The Missing, Undercover).
Η «Δωδέκατη νύχτα» είναι μια ακόμη παραγωγή της φετινής σειράς μεταδόσεων από το Νational Theatre, τις οποίες προσφέρει στο θεατρόφιλο κοινό το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σε συνεργασία με τη Βρετανική Πρεσβεία και το British Council.
Εκεί που η μουσική είναι η τροφή της αγάπης,
εκεί που κανείς δεν είναι αυτό που δείχνει,
τα πάντα είναι δυνατά.
Ο τίτλος του έργου παραπέμπει στην τελευταία νύχτα του δωδεκαημέρου των Χριστουγέννων. Αυτή η νύχτα του ξέφρενου κεφιού, των τρελών διασκεδάσεων και μεταμφιέσεων γίνεται αφορμή για τον Σαίξπηρ να γράψει ένα από τα πιο ζωηρά και εύθυμα έργα του.
Η υπόθεση: Ένα πλοίο ναυαγεί πέφτοντας πάνω στα βράχια. Τα κύματα ξεβράζουν τη Βιόλα στις ακτές μιας μυθικής χώρας που ακούει στο όνομα Ιλλυρία, αλλά ο δίδυμος αδερφός της, ο Σεμπαστιάν, έχει χαθεί. Αποφασισμένη να επιβιώσει μόνη της, αρχίζει να εξερευνά την περιοχή, αλλά, στο τέλος, θα βρεθεί μπλεγμένη σε έναν λαβύρινθο παρεξηγήσεων, μπερδεμένων ταυτοτήτων και ανεκπλήρωτου έρωτα. Ο κυκλώνας του πάθους θα παρασύρει επίσης την Ολίβια και τον Ορσίνο, κατοίκους της Ιλλυρίας, αλλά και τη Μαλβόλια, την καθωσπρέπει αρχιθαλαμηπόλο της Ολίβιας.