Η ομάδα θεάτρου Ars Moriendi ανοίγει με «Το Αριστούργημα» του Κριστιάν Λόλλικε το 1ο Φεστιβάλ Reborn In Athens. Για δύο μόνο παραστάσεις το Σάββατο 2 και την Κυριακή 3 Ιουλίου στις 21:15 στο Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες.
Λίγα λόγια για το έργο
Το «Αριστούργημα ή The Re-Mohammed-Ty Show» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον Απρίλιο στο πλαίσιο του «Τουρνουά 5Χ5» του ΚΘΒΕ από την Αrs Moriendi. Στη συνέχεια έκανε μία σειρά παραστάσεων στο Θέατρο Τ στη Θεσσαλονίκη και έρχεται να ανοίξει το 1o festival Reborn in Athens 2016 στις 2 και 3 Ιουλίου στο Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες. Πρόκειται για ένα έργο με θέμα την Τέχνη, την Πίστη και την Τρομοκρατία του σύγχρονου θεατρικού συγγραφέα Κριστιάν Λόλλικε (Christian Lollike), ο οποίος στην χώρα του, τη Δανία, θεωρείται από τους πιο σημαντικούς και υποσχόμενους σήμερα καθώς τολμά να θίξει επίκαιρα, ευαίσθητα, κοινωνικά θέματα όπως η τρομοκρατία, το προσφυγικό, ο ρατσισμός και ο εθνικισμός στον 21ο αιώνα.
«Εγώ είμαι ο Μωχάμετ που φτιάχνει αυτό το έργο, που τινάζει στον αέρα τη δυτική πραγματικότητα. Δείχνει ότι αυτό που ονομάζουμε ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ είναι αυτό που λέμε ΑΓΟΡΑ και η ΑΓΟΡΑ είναι αυτό που λέμε ΘΕΟΣ και ο ΘΕΟΣ είναι αυτό που λέμε ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ είναι αυτό που λέμε ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ και την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ τη λέμε ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ και την ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ τη λέμε ΠΡΟΣΦΟΡΑ. Έχω μια ΠΡΟΣΦΟΡΑ για όλες τις χώρες: Να ΠΕΘΑΝΕΤΕ όλες ή να αποκτήσετε όλες ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ». (Απόσπασμα από το έργο)
Σημείωμα σκηνοθέτη
«Μετά την 11η Σεπτεμβρίου ο κόσμος άλλαξε και μαζί του άλλαξε και η έννοια της ανθρώπινης απώλειας. Το γεγονός έγινε εικόνα και εισβάλλει σε κάθε σπίτι μετατρέποντας την πραγματικότητα σ’ ένα ψηφιακό συμβάν. Σύμφωνα με τον γερμανό συνθέτη Καρλ Στόκχαουζεν, η πτώση των Δίδυμων Πύργων ήταν το σπουδαιότερο έργο τέχνης. Με αφορμή αυτό, ο Λόλλικε στήνει ένα θραυσματικό κείμενο, όπου τρεις παρουσιαστές ενός ριάλιτι σόου αγωνίζονται να πείσουν το κοινό που τους παρακολουθεί, για το ποιο είναι το πιο σημαντικό καλλιτεχνικό δημιούργημα. Η πτώση των δίδυμων πύργων στην Αμερική, η γενοκτονία στην Ρουάντα ή η σφαγή στο Μπελσάν της Ρωσίας. Το έργο καταδεικνύει και καυτηριάζει την απόσταση ασφαλείας του δυτικού κόσμου ανάμεσα στην αλληλεγγύη των καλών προθέσεων και την επιδερμική, σχεδόν ελιτίστικη αντίληψη του προβλήματος. Ο πόνος και η τραγωδία ενοθονίζονται και δημοπρατούνται στον βωμό της τρίτης βιομηχανικής επανάστασης. Στον 21ο αιώνα ο θάνατος είναι θέμα γεωγραφίας.» – Θάνος Νίκας