Ένα από τα πιο δημοφιλή έργα του Μιχάλη Κακογιάννη που προβλήθηκε στις αίθουσες το 1958

«Το τελευταίο ψέμα», ένα από τα πιο δημοφιλή έργα του Μιχάλη Κακογιάννη που προβλήθηκε στις αίθουσες το 1958 με πρωταγωνίστρια την Έλλη Λαμπέτη και με μουσική του Μάνου Χατζιδάκι, παρουσιάζεται για πρώτη φορά επί σκηνής, στο -2 του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης.

Ο Μιχάλης Κακογιάννης συνθέτει με το «Τελευταίο Ψέμα» ένα ρέκβιεμ για τη σήψη και την παρακμή της κυνικής και επιπόλαιης εύπορης τάξης που προήλθε από τα ερείπια της Κατοχής και του Εμφυλίου. Η ματιά του δημιουργού καταγράφει με ακρίβεια αλλά και με ευαισθησία μια εποχή ραγδαίων ηθικών εκπτώσεων. Η διαχρονική αξία του έργου γίνεται εμφανέστερη σήμερα που το τέλος μιας εποχής ψευδαισθήσεων φέρνει ολόκληρη τη χώρα μπροστά στα νέα της ψέματα.

Ο Ένκε Φεζολλάρι, με οδηγό το σενάριο, χρησιμοποιώντας και τις επιπλέον σκηνές που δεν είχαν συμπεριληφθεί στην ταινία, υπογράφει τη σκηνοθεσία της παράστασης, στην οποία πρωταγωνιστούν ο Αντώνης Φραγκάκης, η Νικόλ Δημητρακοπούλου και η Αθηνά Τσιλύρα, και σημειώνει: «Πρόκειται για μια ιστορία που διατηρεί δυναμικά στο χρόνο τη δραματικότητα και τον ρεαλισμό εκείνης της εποχής. Μιας εποχής όπου συνοικίες ψυχών ονειρεύονται και παλεύουν για ένα κομμάτι ψωμί, ξεπεσμένες ζωές αγωνίζονται να μην ξεπουληθούν τελείως, χρεοκοπημένοι άνθρωποι είναι βουτηγμένοι στο ψέμα και στα προσχήματα. Η ηθική καταρρέει μπροστά στα προβλήματα, και μαζί της καταρρέει μια εύπορη τριμελής οικογένεια που βρίσκεται στα όρια της χρεωκοπίας καταφεύγοντας σε μια σειρά από ψέματα για να διαφυλάξει τη φήμη της. Σήμερα, που όλες οι αξίες είναι σε κρίση, τα διάφορα ερωτήματα γεννιούνται: Μπορεί κάποιος να πετύχει το σκοπό του χωρίς ηθικές εκπτώσεις; Μέχρι πού μπορεί να φτάσει κανείς; Υπάρχει γυρισμός;»

Η Υπόθεση
Στο επίκεντρο της δράσης είναι μια εύπορη οικογένεια, που βλέπει τα οικονομικά της θεμέλια να τρίζουν, καθώς το εργοστάσιο του πατέρα βρίσκεται ένα βήμα από τη χρεοκοπία. Μπροστά στο αδιέξοδο, η ελαφρόμυαλη αλλά και κυνική μητέρα, που νοιάζεται μόνο για τα κοινωνικά προσχήματα, εξωθεί τη μοναχοκόρη της σ’ ένα γάμο συμφέροντος. Ενώ όμως η Χλόη, παρότι ερωτευμένη με άλλον άντρα, έχει πάρει την οδυνηρή απόφαση να θυσιαστεί ως άλλη Ιφιγένεια, ένα απρόβλεπτο γεγονός λειτουργεί ως καταλύτης για την απογύμνωση κάθε υποκρισίας και την κατάρρευση αυτού του παρακμιακού συμβιβασμού.

Συντελεστές

Κείμενο: βασισμένο στο σενάριο του Μιχάλη Κακογιάννη
Σκηνοθεσία, Μουσική επιμέλεια: Ένκε Φεζολλάρι
Δραματουργική επεξεργασία: Ναταλί Μηνιώτη
Σύμβουλος κειμένου: Μαρία Σκαφτούρα
Σκηνικά, Κοστούμια: Γιώργος Λυντζέρης
Φωτισμοί: Νίκος Συρίγγος
Βοηθός σκηνοθέτη: Ιωάννα Πιταούλη
Βοηθός σκηνογράφου: Ανθή Παρασκευά-Βελουδογιάννη
Φωτογραφίες- Video trailer: Άγης Θεοχαρόπουλος
Σχεδιασμός αφίσας-προγράμματος: Μαρίνα Δρακάτου
Κομμώσεις: Τάσος Καστανιάς 

Ερμηνεύουν:
Νικόλ Δημητρακοπούλου (Χλόη Πέλλα)
Αθηνά Τσιλύρα ( Ρωξάνη Πέλλα)
Ανδριάνα Χαλκίδη (Κατερίνα)
Σπύρος Ζουπάνος (Κλέων Πέλλας)
Αντώνης Φραγκάκης (Γαλανός)
Στέλιος Τυριακίδης (Μάρκος)
Άλεξ Κάβδας (Νίκος Δρίτσας)
Βέφη Ρέδη (Λιλίκα)
Στέφανος Παπατρέχας (Αφηγητής/Τραγουδιστής)
Τσουανάτος Θοδωρής (Μπακάλης/Γιάννης/Εκτιμητής έργων τέχνης/ Γιατρός)
Μαρία Νεφέλη Δούκα (Λίλιαν/Πόπη)
Ιωάννα Πιταούλη (Κυρία Πανταζή)
Νατάσα Σουρλαντζή (Καίτη)

Εισιτήρια

Τιμές εισιτηρίων: 

5 €
- 12 €

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.