To Arduino είναι μια πλατφόρμα ηλεκτρονικών πρωτοτύπων ανοικτού κώδικα με βάση ευέλικτου και εύκολου στη χρήση hardware και λογισμικού. Προορίζεται για μηχανικούς, καλλιτέχνες, σχεδιαστές, χομπίστες, και για όποιον ενδιαφέρεται για τη δημιουργία διαδραστικών αντικειμένων ή περιβάλλοντων.

Είναι μια open-source πλατφόρμα physical computing η οποία βασίζεται σε ένα μικροελεγκτή και ένα περιβάλλον ανάπτυξης για τη συγγραφή λογισμικού για τον μικροελεγκτή. Ο μικροεπεξεργαστής με μια μεγάλη ποικιλία εισόδων και εξόδων συνδέεται με αισθητήρες, δείκτες, οθόνες, μοτέρ και πολλά περισσότερα προσφέροντας έτσι αμέτρητους τρόπους για τη δημιουργία ιδιοκατασκευών που αλληλεπιδρούν με τον φυσικό κόσμο γύρω μας.

Σε αυτό το 10ώρο εργαστήριο, θα κατανοήσουμε τις αρχές του διαδραστικού σχεδιασμού, θα γνωρίσουμε τη δομή του προγραμματιστικού κώδικα και θα πειραματιστούμε με τη χρήση των βασικών αισθητήρων, την συνδεσμολογία τους και πώς μπορούν να ενσωματωθούν στις δικές μας ιδέες.

Ακολουθεί το πρόγραμμα του εργαστηρίου:
– Day 1: Introduction to Arduino and Psychical Computing
Θα εξηγήσουμε τι είναι το physical computing μέσω παραδειγμάτων καλλιτεχνών που το χρησιμοποιούν στη δουλειά τους και θα περιγράψουμε τις βασικές αρχές διαδραστικών συστημάτων. Θα γίνει γνωριμία με την πλατφόρμα Arduino και το προγραμματιστικό του περιβάλλον.

– Day 2: Arduino coding basics

Θα περιγράψουμε αναλυτικά την δομή και τις βασικές εντολές και μεταβλητές του κώδικα, και θα φτιάξουμε τα πρώτα κυκλώματα χρησιμοποιώντας τις ψηφιακές εξόδους και εισόδους του Arduino.

– Day 3: Analog Inputs/Outputs
Θα ασχοληθούμε με τις αναλογικές εισόδους και εξόδους του Arduino και με το πως μπορεί να επικοινωνεί σειριακά με έναν H/Y.

– Day 4: Interfacing with sensors
Θα φτιάξουμε κυκλώματα με αναλογικούς αισθητήρες (αισθητήρα θερμοκρασίας, ποτενσιόμετρο, αισθητήρα φωτός).

– Day 5: Peripherals
Θα ασχοληθούμε με συνδυαστικά κυκλώματα χρησιμοποιώντας όλα τα παραπάνω, θα φτιάξουμε κυκλώματα και προγράμματα διασύνδεσης με LCD οθόνες και servo. Τέλος θα γίνει συζήτηση για τα δικά σας project και πώς μπορούν να υλοποιηθούν με το Arduino.

Ο Θάνος Ελευθεράκος εργάζεται ως μηχανικός αυτόματων συστημάτων ενώ παράλληλα αναλαμβάνει projects ως web και mobile app developer. Κατά την διάρκεια των σπουδών του ασχολήθηκε με διάφορους ερευνητικούς τομείς. Κάποιες από τις εργασίες του έχουν δημοσιευτεί σε συνέδρια και εκθέσεις με κύριο αντικείμενο τα embedded systems.

Για να λάβεις συμμετοχή συμπληρώνεις την αίτηση εδώ