Με την ευκαιρία των 45 χρόνων από τον «Νονό» ο Φράνσις Φορντ Κόπολα μάς θύμισε ότι το στούντιο Paramount θεωρούσε την ταινία πολύ σκοτεινή, τον Μάρλον Μπράντο ακατάλληλο γιατί μασάει τα λόγια του και μουρμουρίζει, τον Αλ Πατσίνο πολύ κοντό, ενώ ο ίδιος παραλίγο να απολυθεί αρκετές φορές.

«Δεν θα είχε πάρει ποτέ το πράσινο φως» δήλωσε. «Τίποτε δεν παίρνει το πράσινο φως παρά μόνο αν είναι μια ταινία που θα έχει πολλές συνέχειες ή μια ταινία εμπνευσμένη από τα κόμικς της Marvel». Τι παίρνει το πράσινο φως στην τέχνη; Ποιος κρίνει, με τι κριτήρια και πώς κρίνεται από τους επόμενους που θα κρίνουν; Γι’ αυτό και διαβάζοντας τον επίλογο μιας σχολικής έκθεσης του παιδιού μου που έγραφε «Έζησαν αυτοί καλά και τα σκυλιά καλύτερα», σκέφτηκα ότι είναι ωραίο ν’ αφήνουμε καμιά φορά και κάτι να αιφνιδιάζει κι ας ξενίζει τους άλλους, τους συμμαθητές, τους δασκάλους, τους παντός είδους και καιρού κριτές…

Για να λαμβάνετε κι εσείς το editorial μαζί με τις προτάσεις της εβδομάδας, δεν έχετε παρά να εγγραφείτε στο ελcmag.

Κεντρική φωτογραφία άρθρου: Απόφοιτοι 2014-2017 | Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης | 6 – 25 Μαΐου 2017 | © Άννυ Σοφιανοπούλου