Ο Μπαράκ και η Μισέλ Ομπάμα «ανέβηκαν» στους τοίχους της Εθνικής Πινακοθήκης της Ουάσιγκτον σε μια τελετή παρουσίασης, στην οποία ο πρώην Πρόεδρος των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα, ευχαρίστησε την Aφροαμερικανή εικαστικό Amy Sherald για την «τόσο θεαματική σύλληψη της χάρης, της ομορφιάς, της γοητείας και της νοημοσύνης της γυναίκας που αγαπώ», όπως είπε.

Το πορτρέτο του 44ου Προέδρου των ΗΠΑ, του πρώτου έγχρωμου προέδρου στην ιστορία της χώρας, φιλοτεχνημένο από τον Kehinde Wiley, τον απεικονίζει να κάθεται σε μια καρέκλα ενώ το φόντο θυμίζει ναΐφ απεικονίσεις της αφροαμερικανικής τέχνης. Παρά τον ενθουσιασμό του Προέδρου για το πορτρέτο του, πολλοί θεωρούν την εικόνα του μακρινή και τυπική και πως δεν δείχνει στις επόμενες γενιές αυτό που τον έκανε ξεχωριστό.

Οι φωτογραφίες του Πίτερ Σόουζα (προσωπικός φωτογράφος του Μπαράκ Ομπάμα) είναι πολύ πιο ζωντανές και ανθρώπινες από αυτό το πορτρέτο που έχει συλλάβει μόνο τη σοβαρή και καθόλου, την ανθρώπινη χιουμοριστική πλευρά του, λένε οι επικριτές του έργου.

Δίπλα στο πορτρέτο του Ομπάμα, αυτό της Μισέλ Ομπάμα που φιλοτέχνησε η Αφροαμερικανή εικαστικός Amy Sherald. Όλοι θεώρησαν τη ζωγραφική της απεικόνιση συναρπαστική. Η πρώην πρώτη κυρία φορά ένα φαρδύ φόρεμα με αφηρημένα σχέδια, ενώ τα χρώματα είναι ποιητικά και απροσδόκητα.

Η Sherald χρησιμοποιεί ένα φοβερό φόρεμα για να δώσει στο θέμα της ένα μνημειακό, ηρωικό μεγαλείο. Η στάση που υιοθετεί η Μισέλ Ομπάμα είναι οτιδήποτε άλλο παρά επίσημη. Μοιάζει σαν να μοιράζεται ένα μυστικό. Φαίνεται ευάλωτη και εκτεθειμένη, ένας άνθρωπος χωρίς πομπώδη πανοπλία.

Οι δυο καλλιτέχνες επιλέχτηκαν από τους ίδιους τους Ομπάμα, ενώ ο Μπαράκ Ομπάμα με το πνεύμα που τον διακρίνει σημείωσε ότι η ζωγράφος που απεικόνισε τη γυναίκα του είχε πολλή λιγότερη δουλειά να κάνει από τον ζωγράφο που απεικόνισε τον ίδιο.