Το βιβλίο της Ρέας Γαλανάκη μοιάζει με γιορτή. Η συγγραφέας ανοίγει την πόρτα των ιστοριών της και παίρνει από το χέρι τον αναγνώστη για να αγγίξει την ουσία των μύθων της. Ο ρομαντισμός, η εμβάθυνση στα μυστήρια, ο αέρινος λόγος, μας εμπλέκουν στα τοπία φαντασίας μιας μεγάλης πεζογράφου. Με δυο νουβέλες, η Ρέα Γαλανάκη μας γυρίζει πίσω στο χρόνο, στις πηγές των μύθων που πλάθει αριστοτεχνικά, γήινα και φαντασιακά.


Με αφορμή το γλυπτό του Χαλεπά «Αθηνά βοσκοπούλα», η πρώτη νουβέλα εστιάζεται στα είκοσι οκτώ χρόνια που έζησε ο Χαλεπάς στην Τήνο, μετά το φρενοκομείο της Κέρκυρας και μέχρι να επιστρέψει στην Αθήνα, αναγνωρισμένος για δεύτερη φορά. Στο διάστημα αυτό, που ο θάνατος της μάνας μοίρασε στα δυο, ο Χαλεπάς δούλευε και ως βοσκός. Ποια ήταν η θυελλώδης σχέση με τη μάνα, πώς διασταυρώνονταν πρόσωπα και χρόνοι εντός του, γιατί «νεκραναστήθηκε» σ’ αυτό το διάστημα ο «παρίας γλύπτης», είναι κάποια από τα αινίγματα που θίγονται.

Το ερωτικό πάθος της Αριάδνης για τον ξένο κι εχθρό στη μινωϊκή Κνωσό Θησέα εξιστορείται στη δεύτερη νουβέλα από την ίδια. Η αφήγησή της διαφέρει από το μύθο που μας παρέδωσε η ελληνική αρχαιότητα. Όχι μόνον επειδή παίρνει το λόγο μια γυναίκα, αλλά κι επειδή δίπλα στην ερωτευμένη κόρη αναδύεται το κύρος μιας πριγκίπισσας, ιέρειας και θεάς. Ωσάν να έπρεπε να κάνουν τα πράγματα τον μοιραίο, τον τελετουργικό τους κύκλο, ακόμη και σε έναν κόσμο που έφθινε καθώς αναδυόταν ο καινούργιος.

Στο Επίμετρο του βιβλίου η συγγραφέας παραθέτει τη βιωματική της σχέση με τις παραπάνω νουβέλες, που, ως όφειλαν, διαφέρουν αναμεταξύ τους σε πολλά.

 

Το βιβλίο της Ρέας Γαλανάκη «Δυο γυναίκες, δυο θεές» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Καστανιώτη.