Δίπλα στο όνομα της Φράνσις Μπιν Κομπέιν (Frances Bean Cobein) και την περιγραφή των έργων της από την γκαλερί 30 South της Πασαντίνα, υπάρχει η ένδειξη «Sold Out». Είναι μόλις η δεύτερη έκθεσή της 24χρονης κόρης του Κερτ Κομπέιν και της Κόρτνεϊ Λαβ, η πρώτη της έγινε το 2010 όταν ήταν 17 ετών και υπέγραφε τα έργα με το ψευδώνυμο Fiddle Tim. Η ίδια δεν ήθελε καθόλου να μπει σε μια έκθεση με το πατρικό της όνομα, έτσι και έγινε, μέχρι που την ιστορία ανακάλυψε και δημοσίευσε ένας δημοσιογράφος της Huffington Post που αποκάλυψε και την αληθινή της ταυτότητα.

Frances Bean Cobain – It’s a Good Day For Penance and Pity ink, watercolor on watercolor paper 14×17″ in 17.5×20.5″. Courtesy of Gallery 30 South.

Η Φράνσις Μπιν Κομπέιν έχει μια έμφυτη ευαισθησία στη σύνθεση και το σχέδιο και μια βαθιά κατανόηση του χρώματος, μια φυσική ικανότητα να συνδέει τον κόσμο της φαντασίας με την πραγματικότητα, ταλέντο που φαίνεται να κληρονόμησε από τον ανήσυχο, ταλαντούχο και τραγικό πατέρα της. Τα έργα της ξεπουλήθηκαν μέσα σε μια εβδομάδα, αλλά η Φράνσις μοιάζει να είναι πιο προσγειωμένη από την μονίμως τρελαμένη μαμά της. «Φαντάσματα προς πώληση», ο τίτλος της έκθεσης, τίτλος που ανταποκρίνεται σε μια ζωή με το βάρος του επιθέτου του ανθρώπου που σφράγισε τη γενιά του και τη μουσική της, κάποιου που δεν πρόλαβε η ίδια να γνωρίσει ποτέ.

Όταν πριν από λίγα χρόνια ρώτησαν την Κόρτνεϊ Λαβ για τη σχέση της με τον Κομπέιν και το θάνατό του είπε: «Είναι δύσκολο για μένα, αλλά νομίζω ότι είναι πολύ πιο δύσκολο για την Φράνσις, δεν έχει αναμνήσεις από τον πατέρα της, ούτε μία». Κανείς δεν ξέρει τι σκέφτεται ακριβώς για τον πατέρα της σήμερα, αλλά δεν έχει διστάσει να πει δημοσίως στο περιοδικό Rolling Stone: «Δεν μου αρέσουν οι Nirvana, συγνώμη Universal», συμπληρώνοντας ότι η grunge σκηνή ποτέ δεν την ενδιέφερε. Παραδέχτηκε τουλάχιστον, πως ο μπαμπάς της ήταν μουσική ιδιοφυΐα και πως μερικά τραγούδια του της φέρνουν δάκρυα στα μάτια.

Επίσης δε δίστασε να απαντήσει δημοσίως στην Lana Del Rey όταν εκείνη δήλωσε στον Γκάρντιαν: «Μακάρι να ήμουν ήδη νεκρή», προκαλώντας σάλο. «Το εννοώ! Δεν θέλω να συνεχίσω να κάνω αυτό που κάνω. Αλλά πρέπει», πρόσθεσε η Lana, αναφερόμενη στα μουσικά της πρότυπα, τον Κερτ Κομπέιν και την Έιμι Γουάινχαουζ, σημειώνοντας ότι τελικά ο θάνατος μπορεί να φέρει δόξα. Η Φράνσις της απάντησε εξοργισμένη στο Τwitter: «Ο θάνατος των νέων μουσικών δεν είναι κάτι που πρέπει να εξιδανικεύεται. Δεν κατάφερα να γνωρίσω τον πατέρα μου γιατί πέθανε νέος», έγραψε, μεταξύ άλλων, ενώ δεν παρέλειψε να παροτρύνει τη Lana να «αγκαλιάσει τη ζωή».

Frances Bean Cobain by Hedi Slimane

Η 24χρονη Φράνσις ήταν 20 μηνών βρέφος όταν αυτοκτόνησε ο πατέρας της, τον Απρίλιο του 1994. Η ζωή της είχε αρχίσει να έχει περιπέτειες από την ώρα που γεννήθηκε. Σε ένα άρθρο του Vanity Fair, το 1992, η μητέρα της παραδέχτηκε πως έπαιρνε ηρωίνη, όταν ήταν έγκυος. Μόλις είδε τυπωμένα τα λόγια της στο περιοδικό, τα ανασκεύασε, αλλά ήταν αργά. Οι γονείς της Φράνσις, που ούτως ή άλλως είχαν σοβαρά προβλήματα με τα ναρκωτικά, βρέθηκαν στο επίκεντρο μιας θύελλας αρνητικών κριτικών, ενώ τα ταμπλόιντς του Λος Άντζελες ρωτούσαν αν το παιδί έχει γεννηθεί εθισμένο στην ηρωΐνη. Η εισαγγελία του Λος Άντζελες τους οδήγησε στο δικαστήριο και τους έκρινε ακατάλληλους ως γονείς. Τους αφαιρέθηκε η επιμέλεια της μόλις δεκαπέντε ημερών Φράνσις, και δόθηκε στην αδερφή της Κόρτνεϊ, την Τζέιμι, για αρκετές εβδομάδες, μέχρι που το ζευγάρι κέρδισε τελικά την επιμέλεια.

Η Φράνσις δε θα γλυτώσει ποτέ από τον τίτλο που τη συνοδεύει ως η κόρη του ανθρώπου που άλλαξε για πάντα τη μουσική, αλλά φαίνεται αποφασισμένη να χαράξει τη δική της ρότα, να δοκιμάσει τη δική της τύχη. Είναι το παιδί ή το απομεινάρι ενός έρωτα ανάμεσα σε δυο ανθρώπους, που χαμένοι σε προσωπικούς πόνους, συναντήθηκαν και δεν τα κατάφεραν, έμειναν πάντα μόνοι. Ο Μαρκ Τζέικομπς την έκανε κεντρικό πρόσωπο της καμπάνιας του την άνοιξη του 2017. γράφοντας στο Instagram το παρακάτω σχόλιο:

«Πρωτογνώρισα τη Φράνσις Μπιν όταν ήταν δύο χρόνων σε ένα δείπνο με τη μητέρα της και την Άνα Σούι το 1994, στο μπαρ “Six” στη Νέα Υόρκη. Πάντα ήθελα να δουλέψω με τη Φράνσις. Η ομορφιά, η μοναδικότητα και η δύναμή της είναι κάτι που καιρό θαύμαζα και σεβόμουν. Λίγα πράγματα μένουν τόσο σταθερά όσο η διαρκής έμπνευσή μου για αυτούς που η τιμιότητα, η ακεραιότητα, το θάρρος και η περιέργεια τούς οδηγούν να εξερευνούν και να επιχειρούν πέρα από τα στερεοτυπικά όρια.»

Image credit: Instagram.com/marcjacobs

© Instagram.com/marcjacobs

Η ίδια, σε μια συνέντευξή της στη Vogue για την καμπάνια, έσπευσε να δηλώσει ότι δεν την ενδιαφέρει να δουλεύει σαν μοντέλο, εκτός εάν πιστεύει ότι το πρότζεκτ είναι τέλειο, ούτε βάζει την υπογραφή της σε κάτι που δεν πιστεύει πραγματικά. «Δεν εκπροσωπώ τα πανέμορφα μοντέλα του κόσμου, αλλά το πώς θα έμοιαζε ένα κανονικό, μέσο κορίτσι της διπλανής πόρτας φορώντας αυτά τα ρούχα».

Φυσικά η Φράνσις δεν είναι ακριβώς το κορίτσι της διπλανής πόρτας. «There’s the moon asking to stay/ Long enough for the clouds to fly me away/ Well it’s my time coming, I’m not afraid to die…»: οι στίχοι του Grace του Jeff Buckley είναι γραμμένοι με τατουάζ στο σώμα της. Έχει μια σκοτεινή χάρη, το αίμα του Κομπέιν τρέχει στις φλέβες της και θα χρειαστεί πολύ χρόνο για να ξεχάσει ακόμα και η ίδια την grunge κληρονομιά του πατέρα της. Τη δική της ιστορία δεν την έχει γράψει ακόμα.

Frances Bean Cobain – I’m Not Scared of 40 Volume Bleach ink, watercolor on watercolor paper 14×17″ in 17.5×20.5″

Frances Bean Cobain – I’m Not Scared of 40 Volume Bleach ink, watercolor on watercolor paper 14×17″ in 17.5×20.5″. Courtesy of Gallery 30 South.

Frances Bean Cobain – Shootin’ with Rasputin ink, watercolor on watercolor paper 14×17″ in 17.5×20.5″ Courtesy of Gallery 30 South.

Frances Bean Cobain – The Joey Lawrence Wet Dream acrylic gouache, ink on canvas 30×40″ in 33.5×43.5″ frame $4,500 Sold

Frances Bean Cobain – The Joey Lawrence Wet Dream acrylic gouache, ink on canvas 30×40″ in 33.5×43.5″. Courtesy of Gallery 30 South.

Frances Bean Cobain – Cursed to Be Eternally Boned ink, gouache on watercolor paper 20×30″ in 30.5×23.5″ frame $2,600 Sold

Frances Bean Cobain – Cursed to Be Eternally Boned ink, gouache on watercolor paper 20×30″ in 30.5×23.5″. Courtesy of Gallery 30 South.

Frances Bean Cobain – The Joey Lawrence Wet Dream acrylic gouache, ink on canvas 30×40″ in 33.5×43.5″ frame $4,500 Sold

Frances Bean Cobain – The Joey Lawrence Wet Dream acrylic gouache, ink on canvas 30×40″ in 33.5×43.5″. Courtesy of Gallery 30 South.

Κεντρική φωτογραφία άρθρου: ©Hedi Slimane (αριστερά)

Ιnfo έκθεσης:

Lindsey Way & Frances Bean Cobain: Ghosts for Sale | 7 – 30 Ιουνίου, 2017 | Gallery 30 South, Πασαντίνα