Ένα κομμάτι καρμπόν, κρυμμένο στο πίσω μέρος ενός παλιού σημειωματάριου που ανήκει στη Σύλβια Πλαθ, αποκάλυψε δυο άγνωστα, αδημοσίευτα ποιήματα της συγγραφέως του «Γυάλινου Κώδωνα». Για πενήντα ολόκληρα χρόνια έμεινε κρυμμένο, μέχρι να αποκαλυφθεί από τους μελετητές που ετοιμάζουν ένα νέο βιβλίο για την ποίησή της και δίνει μια άλλη διάσταση στη συνεργασία της ποιήτριας με τον επίσης ποιητή σύζυγό της Τεντ Χιουζ.

Οι ακαδημαϊκοί Gail Crowther και Peter K. Steinberg, βρήκαν επίσης μια ομάδα ημιτελών ποιημάτων του Χιουζ, τα οποία αποκαλύπτουν το μέγεθος της ταραχής του εξαιτίας της αυτοκτονίας της Πλαθ. Τα ποιήματα είχαν γραφτεί προκειμένου να συμπεριληφθούν στη συλλογή Birthday Letters, την οποία δημοσίευσε λίγο πριν το θάνατό του και στην οποία αναφέρεται στην επτάχρονη σχέση του με την Πλαθ, την οποία παντρεύτηκε το 1954 και απέκτησε μαζί της δυο παιδιά.

Στο ίδιο καρμπόν είχαν δακτυλογραφηθεί τα δυο ποιήματα της Πλαθ γραμμένα το φθινόπωρο του 1956, ένας πίνακας περιεχομένων για την πρωτοποριακή συλλογή του Χιουζ «The Hawk in the Rain» και δυο δημοσιευμένα ποιήματά της τα «The Shrike» και «Natural History» και ίσως να υπάρχει και ένα πέμπτο ποίημα της ποιήτριας. Εκτός από την αδημοσίευτη δουλειά της οι ερευνητές ανακάλυψαν και φωτογραφίες που δεν έχουν γίνει μέχρι τώρα γνωστές στο αρχείο της βιβλιοθήκης Lilly στο Πανεπιστήμιο της Ιντιάνα. Η έρευνά τους δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα στο These Ghostly Archives.

Ο Τεντ Χιουζ και η Σύλβια Πλαθ, στη Νέα Υόρκη, Ιούνιος 1958. Φωτογραφία: The Lilly Library, Indiana University, Bloomington, Indiana.

Ο Τεντ Χιουζ και η Σύλβια Πλαθ, στη Νέα Υόρκη, Ιούνιος 1958. Φωτογραφία: The Lilly Library, Indiana University, Bloomington, Indiana.

Ο Peter K. Steinberg, ο οποίος ανακάλυψε το καρμπόν ενώ έψαχνε στο αρχείο, δήλωσε ότι έμεινε εμβρόντητος όταν συνειδητοποίησε αυτό που είχε ανακαλύψει μέσα σε ένα χάος από δακτυλογραφημένες λέξεις. Πρώτα αποκαλύφθηκε το ποίημα To a Refractory Santa Claus, που γράφτηκε μετά το ταξίδι του μέλιτος της Πλαθ και του Χιουτζ στο Benidorm. Αποτελείται από 11 στίχους.

Το δεύτερο ποίημα έχει τίτλο Megrims, και πρόκειται για το μονόλογο ενός παρανοϊκού ομιλητή που απευθύνεται σε ένα γιατρό, ενώ για το τρίτο οι ερευνητές με τη βοήθεια της τεχνολογίας, επιχειρούν την αποκρυπτογράφηση και εμφάνισή του. Μένει να ταξινομηθούν τα ποιήματα από τους μελετητές του έργου της. Τα ποιήματα δείχνουν την πρώιμη εξέλιξη της Πλαθ πριν αρχίσει να γράφει τον «Γυάλινο κώδωνα» και τη συλλογή ποιημάτων Ariel, η οποία δημοσιεύθηκε μετά το θάνατό της. Ο Crowther υποστήριξε ότι ακόμα και αυτά τα πρώτα ποιήματα δείχνουν τον αγώνα της Πλαθ με προσωπικά ζητήματα τα οποία προσπαθεί να μετατρέψει σε ποίηση.

Σύλβια Πλαθ, Νέα Υόρκη, 1958. Φωτογραφία: The Lilly Library, Indiana University, Bloomington, Indiana.

Σύλβια Πλαθ, Νέα Υόρκη, 1958. Φωτογραφία: The Lilly Library, Indiana University, Bloomington, Indiana.

Το ενδιαφέρον για τη ζωή και την αυτοκτονία της Πλαθ παραμένει αμείωτο εδώ και 54 χρόνια, από την αυτοκτονία της, το Φεβρουάριο του 1963, όταν εισέπνευσε γκάζι από το φούρνο του σπιτιού της. Στις αρχές της χρονιάς ανακαλύφθηκε ότι σε παλαιότερες άγνωστες επιστολές που έγραψε η Πλαθ στην πρώην ψυχίατρό της, Dr Ruth Barnhouse, ισχυριζόταν πώς ο Χιουζ την χτύπησε δύο ημέρες πριν τη δεύτερη αποβολή της.

Η Κάρολ Χιουζ, χήρα του ποιητή, αντέδρασε στους ισχυρισμούς, αποκαλώντας τους «τόσο παράλογους όσο και συγκλονιστικούς για όποιον γνώριζε καλά τον Τεντ». Ο Χιουζ είχε δραματική προσωπική ζωή. Χώρισαν με την Σύλβια Πλαθ εξαιτίας της σχέσης του με την ποιήτρια Άσια Ουέβιλλ. Στα έξι χρόνια της σχέσης τους απέκτησαν μια κόρη, την Σούρα που η Ουέβιλλ φρόντισε να την «πάρει» μαζί της αυτοκτονώντας με τον ίδιο τρόπο που αυτοκτόνησε και η Σύλβια Πλαθ. Οι επιστολές της Σύλβια Πλαθ θα εκδοθούν από τον οίκο Faber, το 2017, ενώ μια ταινία με τον τίτλο του μοναδικού μυθιστορήματος της Πλαθ «Ο Γυάλινος κώδων», θα βγει στην αγορά το 2018, με πρωταγωνίστρια την Ντακότα Φάνινγκ σε σκηνοθεσία Κίρστεν Ντανστ.

Ο Τεντ Χιουζ έχει επικριθεί για τη διαχείριση  της προσωπικής λογοτεχνικής περιουσίας της Πλαθ, κυρίως επειδή κατέστρεψε τον τελευταίο τόμο του ημερολογίου της, στον οποίο καταγράφονταν τα τελευταία τρία χρόνια που πέρασαν μαζί. Οι δεκατέσσερις άγνωστες επιστολές της Πλαθ που ήρθαν στο φως πριν λίγο καιρό, μαρτυρούν την ένταση, το πάθος  και τη βία μιας από τις πιο συζητημένες και ταραγμένες σχέσεις στην ιστορία της λογοτεχνίας.