Όταν οι γκαλερίστες του Λος Άντζελες, Irving Blum και Walter Hopps αποφάσισαν να οργανώσουν την πρώτη ατομική έκθεση του νεαρού Andy Warhol ήταν βέβαιοι ότι τα έργα του θα εντυπωσίαζαν τον κόσμο.

Ο κόσμος εντυπωσιάστηκε, αλλά όχι θετικά και τα πικρόχολα σχόλια γέμισαν τις σελίδες των εφημερίδων με αποκορύφωμα μια γειτονική γκαλερί να βάλει στη βιτρίνα της κουτιά σούπας Κάμπελ, σατιρίζοντας το έργο του Γουόρχολ και γράφοντας «μπορείτε να αποκτήσετε το αληθινό με μόλις 29 σεντς».

Andy Warhol, Campbell’s Soup Cans, 1962. The Museum of Modern Art, New York. © Andy Warhol Foundation/ARS, NY/TM Licensed by Campbell’s Soup Co.

Ο γκαλερίστας Γουόλτερ Χοπς ευτυχώς δεν αποθαρρύνθηκε. Από την πρώτη του επίσκεψη στο στούντιο του Γουόρχολ ήταν βέβαιος ότι αυτό το νεαρό αγόρι που έμοιαζε με φάντασμα είχε ιδιαίτερο χάρισμα καθώς τα έργα του ήταν τόσο πρωτότυπα που κανείς δεν είχε ξαναδεί κάτι παρόμοιο.

Ο Χοπς και ο Μπλουμ αποφάσισαν να φιλοξενήσουν τον Νεοϋορκέζο καλλιτέχνη που ανακάλυψαν σε ένα ταξίδι τους στη Νέα Υόρκη το 1961, στην πρωτοποριακή τους γκαλερί Ferus στο West Hollywood που μέχρι τότε φιλοξενούσε μόνο τους καλλιτέχνες της Καλιφόρνια όπως τον Ed Ruscha, τον Larry Bell, τον John Altoon και τον Robert Irwin. Ο Γουόρχολ ήταν ήδη ένα επιτυχημένος εικονογράφος σε παιδικά βιβλία και όταν οι γκαλερίστες έκαναν την πρώτη τους επίσκεψη δεν ενθουσιάστηκαν με τα έργα που είδαν.

Λίγους μήνες αργότερα ο Μπλουμ επισκέφθηκε και πάλι τον Γουόρχολ και σκόνταψε σε τρεις καμβάδες που απεικόνιζαν σούπες Campbell και ήταν ακουμπισμένοι στον τοίχο. Αποφάσισε να κάνει έκθεση στο Λος Άντζελες και μάλιστα για να πείσει τον Γουόρχολ του είπε ότι πολλοί αστέρες του Χόλιγουντ επισκέπτονται την γκαλερί. Στην πρώτη έκθεση του Γουόρχολ εμφανίστηκαν συνολικά 32 καμβάδες και όταν ο Χοπς ρώτησε τον Γουόρχολ «πώς θα περιγράψεις τα έργα;» ο Γουόρχολ χαμογελώντας απάντησε: «Νομίζω ότι είναι πορτρέτα, έτσι δεν είναι;».

Ο Μπλουμ είχε την ιδέα να μην κρεμάσει στους τοίχους τα έργα αλλά να τα τοποθετήσει ανάμεσα σε ράφια, σε ένα σκηνικό που θύμιζε σούπερ μάρκετ. Αλλά οι συλλέκτες δεν φάνηκε να συμφωνούν με την επιλογή του γκαλερίστα. Κατάφερε να πουλήσει μόνο έναν καμβά, ενώ είχε σε αναμονή πώλησης άλλα τέσσερα έργα. Η απόφαση που άλλαξε τη ζωή του ήταν να αγοράσει ο ίδιος όλα τα έργα που είχε εκθέσει. Ακύρωσε την πώληση του ενός και έκανε μια συμφωνία με τον Γουόρχολ να του δώσει για όλη τη σειρά 100 δολάρια το μήνα για 10 μήνες.

nstallation view of “Andy Warhol: Campbell’s Soup Cans and Other Works,” 1953–1967 at The Museum of Modern Art, April 25–October 12, 2015. Photo by Jonathan Muzikar. © The Museum of Modern Art, New York.

Installation view of “Andy Warhol: Campbell’s Soup Cans and Other Works,” 1953–1967 at The Museum of Modern Art, April 25–October 12, 2015. Photo by Jonathan Muzikar. © The Museum of Modern Art, New York.

Ο Γουόρχολ ήταν τόσο ευχαριστημένος από την πρώτη έκθεση που έκανε και τη δεύτερη, το 1963,  στο Ferus. Η δουλειά του είχε προχωρήσει και τα ζωγραφικά του έργα είχαν δώσει τη θέση τους στις περίφημες μεταξοτυπίες του.

Στην ίδια έκθεση – παρουσίαση την μεταξοτυπία του Πρίσλεϊ σε ασημένιο καμβά. Η υποδοχή του στο Λος Άντζελες ήταν πολύ διαφορετική από την πρώτη φορά. Ο Ντένις Χόπερ και η γυναίκα του οργάνωσαν ένα μυθικό πάρτι για να τον καλωσορίσουν. Ο Peter Fonda, ο Troy Donahue, ο Robert Dean Stockwell και η Suzanne Pleshette ήταν ανάμεσα στους καλεσμένους. Ο Γουόρχολ είχε βρει τη θέση τους ανάμεσα στους σταρς του αιώνα του.

Ο Μπλουμ κράτησε τα έργα μέχρι το 1996, την ίδια χρονιά τα πούλησε στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης για 15 εκατομμύρια δολάρια.