Κείμενο: Ιωάννα Ιωαννίδου

 

Η μόδα στην Ελλάδα είναι ενδεικτική του DNA της χώρας. Από την έναρξή του, το Σεπτέμβριο του 2012, το SHOWROOM10 αντιπροσωπεύει Έλληνες σχεδιαστές μόδας και προβάλλει την ελληνική μόδα σε ολόκληρο τον κόσμο. Μια βασική πρόκληση στη βιομηχανία της μόδας, είναι να γεφυρώσεις το χάσμα που δημιουργείται από την παραγωγή, μέχρι το προϊόν να σταθεί στα καταστήματα. Το ξεκίνημα μιας σειράς ενδυμάτων ή αξεσουάρ είναι μια ενδιαφέρουσα διαδικασία, με αρκετά σκαμπανεβάσματα.

Stelios Koudounaris SS17 captured by Maria Markezi, Styling: Aris Georgiadis, Make Up: Freddy Kalobratsos, Hair: Sassoon Professional.

Stelios Koudounaris SS17 captured by Maria Markezi, Styling: Aris Georgiadis, Make Up: Freddy Kalobratsos, Hair: Sassoon Professional.

O κόσμος θεωρεί τους σχεδιαστές μόδας ως δημιουργικά  -πολλές φορές εκκεντρικά- άτομα που ζουν μια λαμπερή ζωή περιτριγυρισμένοι από μοντέλα και celebrities. Για να καθιερωθεί ένας Σχεδιαστής Μόδας θα πρέπει να διαθέτει μια γκάμα γνώσεων –γνώσεις παραγωγής, μάρκετινγκ και γνώσεις για το επιχειρείν. Υπάρχουν σχεδιαστές που απέτυχαν, όχι επειδή δεν είχαν ταλέντο ή γνώσεις στο αντικείμενό τους, αλλά επειδή δεν σχεδίασαν επαρκώς τις επιχειρηματικές προκλήσεις που αντιμετώπισαν.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ένα σχεδιαστής σήμερα; Πώς αναγνωρισμένα brands, ακόμη και νεοεισερχόμενα, καταφέρνουν να σταθούν σε γνωστές βιτρίνες;

Η αναγνωρισιμότητα και η δημοσιότητα είναι τελείως διαφορετικά πράγματα από τις πωλήσεις. Καταστήματα λιανικής, συχνά, δεν επιθυμούν να αγοράσουν από πρωτοεμφανιζόμενους σχεδιαστές, μέχρις ότου διαμορφώσουν ένα ιστορικό πωλήσεων. Ο λόγος είναι ότι η συνεργασία με μεγάλους λιανέμπορους προϋποθέτει προθεσμίες και κανονισμούς –ημερομηνίες παράδοσης, συσκευασία, σήμανση, επιστροφές. Πολλοί χάνουν χρήματα, ακριβώς γιατί δυσκολεύονται να ακολουθήσουν τα παραπάνω. Επίσης, ένας σχεδιαστής δεν έχει την εμπειρία στην τοποθέτηση, ούτε στις πωλήσεις, όταν επιβάλλεται να ασχοληθεί με πράγματα που αφορούν στη δημιουργία της συλλογής και την παραγωγή.

 Stelios Koudounaris SS17 captured by Maria Markezi, Styling: Aris Georgiadis, Make Up: Freddy Kalobratsos, Hair: Sassoon Professional.

Stelios Koudounaris SS17 captured by Maria Markezi, Styling: Aris Georgiadis, Make Up: Freddy Kalobratsos, Hair: Sassoon Professional.

Η ελληνική αγορά

 

Οι Έλληνες σχεδιαστές μόδας φαίνεται πως προσπαθούν να είναι ανοικτοί σε νέες ιδέες και μεθοδολογίες. Τα γούστα και οι προτιμήσεις των καταναλωτών εξελίσσονται και αλλάζουν συνεχώς, πόσο μάλλον στο χώρο της μόδας. Η προσαρμοστικότητα πρέπει να αποτελεί βασικό κομμάτι της στρατηγικής, για να επιβιώσει κάθε επιχείρηση, μιας και οι καταναλωτές εμφανίζονται αρκετά ασταθείς σε σχέση με τις αγορές τους. Μικρά brands δυσκολεύονται να κλείσουν ραντεβού με αγοραστές. Από την άλλη μεριά, η δημιουργία ιδιόκτητων καταστημάτων λιανικής πώλησης προϋποθέτει έξτρα επένδυση και απαιτεί πολύ προσεκτική διαχείριση, που είναι από μόνο του ένα μεγάλο κεφάλαιο.

Gaffer & Fluf SS17 | Designer & Styling: Katerina Vamvaka, Art Direction: Kostas Patzias, Photography: Fenia Lambropoulou, Make Up: Mary Papazian, Agency: Ace Model

Gaffer & Fluf SS17 | Designer & Styling: Katerina Vamvaka, Art Direction: Kostas Patzias, Photography: Fenia Lambropoulou, Make Up: Mary Papazian, Agency: Ace Model

Το DNA του brand

 

Έχοντας εδραιώσει το SHOWROOM10 ως το 1ο ελληνικό showroom που συνεργάζεται με τα πιο γνωστά, premium καταστήματα λιανικής, η ιδρύτριά του, Μία Ευγενειάδoυ, μας εξηγεί τα χαρακτηριστικά που καθορίζουν το DNA ενός σχεδιαστή ρούχων (brand) και πώς αυτό συμβάλει στην επιτυχία.

Όπως μας λέει, «διαφορετικοί Σχεδιαστές ακολουθούν μια Παγκόσμια τάση, για παράδειγμα την τάση athleisure, όμως ο καθένας καταφέρνει να την αποδώσει διαφορετικά. Η ιδιοσυγκρασία, το DNA του κάθε Σχεδιαστή, καθορίζει τη διαφορετικότητα στην εκάστοτε συλλογή».

Gaffer & Fluf SS17 | Designer & Styling: Katerina Vamvaka, Art Direction: Kostas Patzias, Photography: Fenia Lambropoulou, Make Up: Mary Papazian, Agency: Ace Model

Gaffer & Fluf SS17 | Designer & Styling: Katerina Vamvaka, Art Direction: Kostas Patzias, Photography: Fenia Lambropoulou, Make Up: Mary Papazian, Agency: Ace Model

 

Η νέα γενιά των Ελλήνων Σχεδιαστών

 

Η Αθήνα θα μπορούσε να είναι υποψήφια ανερχόμενη πόλη στο χώρο της μόδας με σημαντικούς σχεδιαστές που αποκομίζουν διαρκώς διακρίσεις, αλλά δυσκολεύονται σε πολλά σημεία. Ο κόσμος της μόδας μοιάζει εύκολος, αλλά δεν είναι.

Ο Στέλιος Κουδουνάρης (Stelios Koudounaris), η Κατερίνα Βαμβακά,(Gaffer & Fluf), η Ρόζα Τσέλιου με την Παρασκευή Σπυροπούλου (La Vaca Loca), είναι μια γενιά νέων σχεδιαστών μόδας που αντιπροσωπεύει το SHOWROOM10, με δημοσιεύσεις, αφιερώματα, συνεντεύξεις σε πολλά διεθνή και ελληνικά έντυπα, με πολλές διακρίσεις, βραβεία και συμμετοχές στις καλύτερες εκθέσεις του κλάδου σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Το μεγαλύτερο buzz στις μέρες μας δεν είναι μια τάση, ένα φόρεμα ή ο τρόπος που κάποιος σχεδιαστής ντύνει μια celebrity, αλλά εάν η βιομηχανία της μόδας μπορεί να στηρίξει το επιχειρηματικό μοντέλο και να τοποθετηθούν οι Σχεδιαστές ένα χρόνο πριν.

La Vaca Loca SS17 | Photography: Yannis Bournias, Styling: G. Kleisoura & V. Pappa, Hair & Make Up: Marita Thoma Politou, Image Proseccing: Athena Liaskou

La Vaca Loca SS17 | Photography: Yannis Bournias, Styling: G. Kleisoura & V. Pappa, Hair & Make Up: Marita Thoma Politou, Image Proseccing: Athena Liaskou

Υπάρχει πάντα περιθώριο βελτίωσης

 

Οι σχεδιαστές που είναι στη βιομηχανία της μόδας οδηγούνται από το πάθος και τον ενθουσιασμό τους. Ένας επαγγελματίας σχεδιαστής μόδας, για να καταλήξει να «στήνει» συλλογές δυο φορές τη σεζόν, πρέπει να ενημερώνεται διαρκώς. Πρέπει να γνωρίζει τις τελευταίες τάσεις, να αναζητεί συνεχώς νέες ύλες και προμηθευτές για να καταλήξει στη δική του συλλογή. Η έρευνα είναι ζωτικής σημασίας στάδιο και κανείς δεν θέλει να μένει πίσω.

Η παραμονή στην κορυφή απαιτεί συνέπεια, γνώση, πολλές ώρες σκληρής δουλειάς και κυρίως να μην επαναπαύεσαι. Η μόδα είναι μια επιχείρηση που για να παραμείνει κερδοφόρα, θα πρέπει να λάβει κανείς υπόψη του τη διαχείριση του κόστους και να κατανοήσει άψογα πώς θα καταλήξουν τα προϊόντα εμπορευματοποιημένα στην επιθυμητή αγορά.

Ergon Mykonos SS17 | Designer: Marietta Karpathiou, Art Direction: George Pavlakis, Photographer: George-Konstantinos Malekakis, Make Up Artist & Hair: Elena Psoma, Model: Elena Belihina, Agnecy: D Model

Ergon Mykonos SS17 | Designer: Marietta Karpathiou, Art Direction: George Pavlakis, Photographer: George-Konstantinos Malekakis, Make Up Artist & Hair: Elena Psoma, Model: Elena Belihina, Agnecy: D Model

Το ελληνικό πνεύμα φωτίζει όλο τον κόσμο

 

Προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία αγορών, η ιδιοκτήτρια Μία Ευγενειάδου και η ομάδα της, με εμπειρία πολλών ετών, επεκτείνονται σε νέο χώρο γραφείων και εκθετηρίου των συλλογών στο Κολωνάκι. Η πρόσφατη συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Συνέδριο Κλωστοϋφαντουργίας, AUTEX 2017, (όπου φέτος φιλοξενήθηκε στη χώρα μας και συγκεκριμένα στην Κέρκυρα) περιελάμβανε και δική της ομιλία για αυτήν της την προσπάθεια, που παρουσίασε σε βιομηχάνους και ακαδημαϊκούς.

Η ίδια έχει περάσει από διάφορες θέσεις, έως ότου κατασταλάξει και ασχοληθεί με την εύρεση καθιερωμένων ή μη, αποκλειστικά Ελλήνων σχεδιαστών και την προώθησή τους εντός και εκτός Ελλάδος. Το ελληνικό πνεύμα είναι σε θέση να διαπρέψει ξανά και στη μόδα.

«Υπάρχει εκπληκτικό ταλέντο από Έλληνες σχεδιαστές, όμως η κρίση τους έχει κάνει διστακτικούς, μετρημένους, όπως όλους μας. Σε αντίθεση με την ύφεση, παρατηρείται μια άνοδος της δημιουργικότητας μικρότερων brands που τολμούν να επιχειρήσουν. Απαραίτητη προϋπόθεση, το επιχειρείν να γίνει με τη σωστή οργάνωση, μιας και το ταλέντο μόνο δεν αρκεί», αναφέρει χαρακτηριστικά η ίδια.

Chris P SS17 (Χρήστος Μυλωνάς & Νίκος Λεφάκης) | Photography: Makras Marios, Styling: Nikos Zanas, Make Up & Hair: Mary Fakinou, Model: Igne Juchnaite, Place: Romantso

Chris P SS17 (Χρήστος Μυλωνάς & Νίκος Λεφάκης) | Photography: Makras Marios, Styling: Nikos Zanas, Make Up & Hair: Mary Fakinou, Model: Igne Juchnaite, Place: Romantso

Η σημερινή πρόκληση

 

Η επικοινωνία με σχεδιαστές και πελάτες σε ένα ανταγωνιστικό λιανικό εμπόριο απαιτεί τεράστια υπομονή. Το να «πουλήσει» ένας αναγνωρίσιμος σχεδιαστής είναι σχετικά εύκολο. Το να κερδίσει αναγνωρισιμότητα και τοποθέτηση στα καλύτερα σημεία λιανικής πώλησης ένα μικρό, άγνωστο για το ευρύ κοινό brand, είναι το δύσκολο. Έτσι καταλαβαίνεις ότι κερδίζεις το στοίχημα.

Το SHOWROOM10 επιλέγει σχεδιαστές που προσφέρουν μια εμπειρία στους καταναλωτές.

Chris P SS17 (Χρήστος Μυλωνάς & Νίκος Λεφάκης) | Photography: Makras Marios, Styling: Nikos Zanas, Make Up & Hair: Mary Fakinou, Model: Igne Juchnaite, Place: Romantso

Chris P SS17 (Χρήστος Μυλωνάς & Νίκος Λεφάκης) | Photography: Makras Marios, Styling: Nikos Zanas, Make Up & Hair: Mary Fakinou, Model: Igne Juchnaite, Place: Romantso

Σήμερα, το SHOWROOM10 αντιπροσωπεύει 20 brands (Stelios Koudounaris, Gaffer & Fluf, La Vaca Loca, Ergon Mykonos, Chris P, Marivee, Eleanna Katsira, Ofilias, Pareaki, Diko, Royal Rag, L’ Anesse Royal, Who am I , Mummys Boyfriend, Alexandra Katsaiti, City Angels, Constacy, Leather Trinkets, Marina Manghiashvilly, The Meraki Company) αρκετά από τα οποία αποτελούν προσωπικά entries της ιδιοκτήτριας στην ελληνική αγορά.

Τα τελευταία 3 χρόνια, το SHOWROOM10 συμμετέχει σε επιλεγμένες εκθέσεις του εξωτερικού (Premium, Pure, Tranoi) με κύριο όραμα να εξάγει τη δουλειά Ελλήνων σχεδιαστών. Η παρουσία της ομάδας στις εβδομάδες μόδας (Παρίσι, Μιλάνο, Νέα Υόρκη) φέρνει το SHOWROOM10 ένα βήμα μπροστά, καθώς o στόχος είναι να «εκθέσουν» τη δουλειά των Ελλήνων σχεδιαστών σε διεθνείς αγοραστές και media.

SHOWROOM10