Ο Επιμελητής και Ιστορικός Τέχνης Μεγακλής Ρογκάκος οργανώνει την έκθεση που τιτλοφορείται σΕξαρση: Σχέσεις Πέους & Αιδοίου στις Σύγχρονες Εικαστικές Τέχνες.

Η σΕξαρση είναι μία ομαδική έκθεση με θέμα την σχέση -ένωση ή διαχωρισμό- και των δύο γεννητικών οργάνων -πέους κι αιδοίου- στις εικαστικές τέχνες. Περιλαμβάνονται έργα από διεθνείς σύγχρονους καλλιτέχνες σε διάφορες μορφές· όπως βίντεο, γλυπτική, εγκατάσταση, ζωγραφική, μικτή τεχνική, περφόρμανς και φωτογραφία. Μία μικρή επιλογή έργων από καλλιτέχνες του παρελθόντος δίνουν ιστορική διάσταση στην θεματική της έκθεσης.

Το θέμα που επέλεξε ο Μεγακλής Ρογκάκος είναι σκοπίμως τολμηρό. Η σΕξαρση προέκυψε ως αντίδραση στην σιωπηρώς συνεχιζόμενη λογοκρισία της παρουσίασης των γεννητικών οργάνων στις εικαστικές τέχνες του 21ου αιώνα. Η έκθεση εορτάζει ένα μεγάλο εύρος στυλ με τα οποία κατάλληλοι εικαστικοί αναπαριστούν το πέος και το αιδοίο. Ο τρόπος αναπαράστασης ποικίλει από άμεσο και προκλητικό μέχρι έμμεσο και υπαινικτικό· πάντως σε όλες τις περιπτώσεις είναι ίσως πρωτόγνωρος.

Στόχος είναι ν’ αποδειχθεί ότι η εικαστική αναπαράσταση της σχέσης πέους κι αιδοίου μπορεί να είναι επιβραβευτική γενικά για το φιλότεχνο κοινό. Τα εκθέματα σκοπεύουν να γεννήσουν στους θεατές ποικίλα συναισθήματα – αμηχανία, βεβήλωση, γέλιο, διαστροφή, ευθυμία, ζήλια, ηδονή, θάρρος, ίντριγκα, κατάπτωση, λαγνεία, μαζοχισμό, ντροπή, ξενογαμία, οικειότητα, πόθο, ρομαντισμό, σαδισμό, τύψεις, υστερία, φιληδονία, χυδαιότητα, ψάξιμο και ωραιότητα.

Εδώ, κεντρικό θέμα της έκθεσης είναι τα φυσικά ανθρώπινα γεννητικά όργανα του άνδρα και της γυναίκας – το πέος και το αιδοίο. Έχει ενδιαφέρον ότι στην κλασσική αρχαιότητα τα εν λόγω όργανα υπήρξαν αναπόσπαστο μέρος του κάλους του ιδανικού ανθρωπίνου σώματος. Με την πτώση του Παγανισμού και την έλευση του Χριστιανισμού, το γυμνό σώμα συνδέθηκε με την αμαρτία και λογοκρίθηκε. Αυτού του είδους η λογοκρισία έχει εμποτίσει την Δυτική ηθική και συνεχίζει αμείωτη στις μέρες μας. Η εν λόγω έκθεση επιχειρεί να θυμίσει στο κοινό ότι τα γεννητικά όργανα είναι παρόντα και αξίζουν θέασης.

Ένας εικονογραφημένος κατάλογος με κείμενα του Μεγακλή Ρογκάκου (Ελληνικά & Αγγλικά) συνοδεύει την έκθεση.