Fast Forward Festival 4

Fast Forward Festival 4

Παρεμβάσεις καλλιτεχνών από όλο τον κόσμο μεταμορφώνουν δημόσιους & ιδιωτικούς χώρους στο κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά

To Fast Forward Festival της Αθήνας είναι πάλι εδώ, με παγκόσμιες πρεμιέρες και αναθέσεις της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. Από 2 έως 21 Μαΐου οι συμμετέχοντες ανακαλύπτουν ξανά τον Πειραιά μέσω ενός audio-walk mapping, φορτισμένου από ιστορικές μνήμες (Akira Takayama & Port B, Piraeus / Heterotopia). Βλέπουν σε πρωτότυπο φιλμ την πραγματικότητα του Πειραιά μέσα από τις ιστορίες των κατοίκων του (Hikaru Fujii, Piraeus / Heterochronia). Γίνονται μάρτυρες της «εξαφάνισης» της πλατείας Ομονοίας (Gregor Schneider, Invisible City).

Fast Forward Festival 4: Όλο το πρόγραμμα ενός φεστιβάλ με μεγάλες ταχύτητες

Περιηγούνται σε ένα εγκαταλειμμένο κτίριο στο κέντρο της Αθήνας που αντανακλά το σκοτεινό είδωλο της Φουκουσίμα (Chim↑Pom, Kenji Kubota, Eva & Franco Mattes και Jason Waite, Don’t Follow the Wind). Παίρνουν μέρος σε ένα πενθήμερο σεμινάριο με μορφή ταινίας (We Refugees, A Scenario for a Schizoanalytical Seminar, από τους Ayreen Anastas & René Gabri). Μπαίνουν στη λαβυρινθώδη εγκατάσταση ζωντανών ταμπλό με ενοίκους τους πρόσφυγες, μετανάστες, ακτιβιστές και διερμηνείς, σε μια σουρεαλιστική περιήγηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση της κρίσης (Brett Bailey, Sanctuary).

Αναζητούν τα παιδιά που διέσχισαν κάποτε τα σύνορα Ελλάδας και Τουρκίας, στις νέες τους πατρίδες (Rimini Protokoll / Daniel Wetzel, Evros Walk Water 1 & 2). Καταδύονται στα άδυτα ενός τρένου του τρόμου για να ξορκίσουν ό,τι τους φοβίζει (Dries Verhoeven, Phobiarama). Συνταξιδεύουν σε ένα βαν με τους περφόρμερ προς άγνωστο προορισμό (Ζωή Δημητρίου, Peregrinus). Παρακολουθούν ένα χρονικό μοναξιάς και συντροφικότητας, καταστροφής και επιβίωσης στο Τσερνόμπιλ (BERLIN, Zvizdal [Holocene #6], [Chernobyl – so far so close]). Παρακολουθούν το διεθνές συμπόσιο «Για τις Πατρίδες και τους Απάτριδες καθώς ο Κόσμος κλίνει προς τα Δεξιά», που συνδιοργανώνεται από τη Στέγη και τον οργανισμό Creative Time της Νέας Υόρκης.

Αναλυτικά το πρόγραμμα

Akira Takayama, Port B
Piraeus / Heterotopia

2-14 Μαΐου 2017
Ώρες και ημέρες: Τρίτη 2 – Κυριακή 14 Μαΐου | 11:00-18:00 (οι θεατές μπορούν να προσέρχονται στα σημεία εκκίνησης οποιαδήποτε στιγμή, από τις 11:00 έως 18:00)
Είσοδος ελεύθερη

Στην πρώτη ευρωπαϊκή εκδοχή αυτού του πολυσυζητημένου πρότζεκτ που ξεκίνησε το 2013 στο Τόκυο, ο Πειραιάς και η μακραίωνη προσφυγική ιστορία του αποκαλύπτονται ως μια «ετεροτοπία», ένας «άλλος» τόπος, άγνωστος αλλά οικείος, μυθικός αλλά πραγματικός. Εξοπλισμένοι με smartphones, apps και χάρτες, οι θεατές, ως περιπατητές-γεωγράφοι, τον ανακαλύπτουν ξανά, μέσω ενός audio-walk mapping, φορτισμένου από ιστορικές μνήμες, μύθους και μυθοπλασίες. Ο διεθνώς διακεκριμένος Ιάπωνας δημιουργός site-specific πρότζεκτ μεγάλης εμβέλειας συμπράττει με επτά ποιητές, πεζογράφους και στοχαστές από όλο τον κόσμο για το Piraeus / Heterotopia.

Σύλληψη & Σκηνοθεσία: Akira Takayama
Επιμέλεια πρότζεκτ: Κάτια Αρφαρά
Εποπτεία κειμένων: Keijiro Suga
Κείμενα εντύπου οδηγιών: Tatsuki Hayashi
Έρευνα: Παυσανίας Καραθανάσης, Αθηνά Σταματοπούλου
Σύμβουλος έρευνας: Ελένη Κυραμαργιού
Συντονισμός πρότζεκτ: Fumiko Toda
Σχεδιασμός εφαρμογής: Μαρίνος Κουτσομιχάλης
Γραφικά εφαρμογής & Σχεδιασμός εντύπου οδηγιών: Bend

Συμμετέχοντες συγγραφείς: Kyoo Lee, Rabih Mroué, Θοδωρής Ρακόπουλος, Keijiro Suga, George Szirtes, Deniz Utlu, Chen Yu-Chin
Ανάθεση & Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση / Fast Forward Festival

Διαδρομή 1:
Σημείο εκκίνησης: Janeiro Café | Σταδίου & Πλατεία Ομονοίας (εντός της στοάς)
Σημείο τερματισμού: Πλωτό Μουσείο “Hellas Liberty” | Πύλη Ε2 | Ακτή Βασιλειάδη, Σιλό, Πειραιάς.
Διαδρομή 2:
Σημείο εκκίνησης: Πλωτό Μουσείο “Hellas Liberty” | Πύλη Ε2 | Ακτή Βασιλειάδη, Σιλό, Πειραιάς.
Σημείο τερματισμού: Janeiro Café | Σταδίου & Πλατεία Ομονοίας (εντός της στοάς)
Προτείνεται η χρήση άνετων ρούχων, καπέλου και κλειστών υποδημάτων, καθώς ο περίπατος του κοινού διαρκεί περίπου 3 ώρες.

Hikaru Fujii
Piraeus / Heterochronia

2-14 Μαΐου 2017
11:00-18:00
Η προβολή γίνεται στα δύο σημεία εκκίνησης του πρότζεκτ Piraeus / Heterotopia:
Καφέ Janeiro | Σταδίου & Πλατεία Ομονοίας (εντός της στοάς)
Πλωτό Μουσείο “Hellas Liberty” | Πύλη Ε2 | Ακτή Βασιλειάδη, Πειραιάς
Είσοδος Ελεύθερη

Το Piraeus / Heterochronia είναι ένα έργο video art, στο οποίο καταγράφηκαν τέσσερις διάλογοι με τους ανθρώπους εκείνους που ζουν στην περιοχή γύρω από τον πύργο με το ρολόι του Σιλό, δηλαδή της κεντρικής σιταποθήκης στο λιμάνι του Πειραιά. Το Piraeus / Heterochronia δεν παρουσιάζει την ιστορία του Πειραιά, αλλά καθρεφτίζει «το χρόνο της ετερότητας» (αυτό που δηλώνει η λέξη «ετεροχρονία») των συνεντευξιαζόμενων, ο οποίος ζει και επιβιώνει με την πραγματικότητα του Πειραιά, που είναι ισχυρά συνυφασμένη με την περίπλοκη ιστορία του. Κάθε συνεντευξιαζόμενος/-η σε αυτό το βίντεο έχει ιδιαίτερη και διαφορετική ζωή, κοινωνικό υπόβαθρο και χρόνο.

Προκειμένου όμως να φανεί ο κοινός ρους του πραγματικού χρόνου, πραγματοποιήθηκαν τέσσερις διάλογοι και κινηματογραφήθηκαν την ίδια ώρα σε διαδοχικές ημέρες. Κάθε ώρα, το ρολόι του Σιλό, το οποίο είναι ορατό από οποιοδήποτε σημείο του Πειραιά, παίζει το περίφημο τραγούδι «Τα παιδιά του Πειραιά», από την ταινία Ποτέ την Κυριακή. Στην πραγματικότητα, το ρολόι δεν είναι πλέον καθόλου ακριβές, καθώς η ανθρώπινη αντίληψη του χρόνου είναι υποκειμενική. Τότε, πώς μπορούμε να θωρούμε το «χρόνο της ετερότητας», που έχει μια μεταβλητή ταχύτητα, βαίνοντας είτε πιο γρήγορα είτε πιο αργά;

Το Piraeus / Heterochronia, που λειτουργεί σε συνδυασμό με το διαδραστικό έργο του Ακίρα Τακαγιάμα, Piraeus / Heterotopia, προσκαλεί τους θεατές να ταξιδέψουν, αισθανόμενοι όλους τους διαφορετικούς χρόνους –το χρόνο της ετερότητας, το χρόνο των ίδιων των θεατών και τον πραγματικό χρόνο που περνάει– να διασταυρώνονται.

Σκηνοθεσία, Κινηματογράφηση & Μοντάζ: Hikaru Fujii
Επιμέλεια πρότζεκτ: Κάτια Αρφαρά
Συντονισμός πρότζεκτ: Natsuko Odate
Υπεύθυνη παραγωγής: Δήμητρα Δερνίκου
Έρευνα: Παυσανίας Καραθανάσης, Ελένη Κυραμαργιού
Εκτέλεση παραγωγής: Βασίλης Παναγιωτακόπουλος
Διεύθυνση παραγωγής: Χρήστος Χασαπάκης
Ηχοληψία: Αλέξης Σακελλαρίου
1η Βοηθός Εικονολήπτη: Ειρήνη Ζευγώλη
Μακενίστας: Κώστας Μερίδης
Σεφ Ηλεκτρολόγος: Σπύρος Βουτσινάς
Βοηθός Μακενίστα: Στέφανος Γεωργιακάκης
Ηλεκτρολόγος: Νεκτάριος Βουτσινάς
Βοηθός παραγωγής: Νίκος Ντρέκης

Συνεντεύξεις:
Ελένη Κυραμαργιού, Ιστορικός, Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών – Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών
Σταύρος Κυραμαργιός, Συνταξιούχος ιδιωτικός υπάλληλος, κάτοικος Δραπετσώνας
Deeya Orfali, Εκπαιδευτής στο «Σχολείο της Ελπίδας» του Κέντρου Προσφύγων Σκαραμαγκά, πρόσφυγας από τη Συρία
Ζήνα Χάμου, Κάτοικος Αθήνας, μετανάστρια από τη Συρία
Θωμάς Σιαμέτης, Συνταξιούχος λιμενεργάτης
Νίκος Γεωργίου, Λιμενεργάτης, Πρόεδρος της Ένωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς
Βαγγέλης Κούζιλος, Καπετάνιος του Πλωτού Μουσείου “Hellas Liberty”
Άγγελος Φατούρος, Λοστρόμος, “Hellas Liberty”

Gregor Schneider
Invisible City

8 – 21 Μαΐου 2017
Πλατεία Ομονοίας, Αθήνα
Είσοδος ελεύθερη

Ποιος άλλος θα μπορούσε να «εξαφανίσει» την πλατεία Ομονοίας, αν όχι ο Γερμανός εικαστικός και γλύπτης που θεωρείται από τους κορυφαίους εκπροσώπους της νέας εννοιολογικής τέχνης, βραβευμένος με Χρυσό Λέοντα στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2001; Αξιοποιώντας την τεχνική του καμουφλάζ και συνδέοντάς την με την αορατότητα της ιστορικής πλατείας από ψηλά, ο Γκρέγκορ Σνάιντερ με το Invisible City παρεμβαίνει στο αστικό τοπίο, μετατοπίζοντας το κέντρο του, τον ομφαλό της Αθήνας, στο λεπτό σημείο συνάντησης του ορατού με το αόρατο και της τέχνης με την οντολογία.

Σύλληψη & Σχεδιασμός: Gregor Schneider
Επιμέλεια πρότζεκτ: Κάτια Αρφαρά
Επιμέλεια & Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός εγκατάστασης: Γιώτα Πασσιά, Παναγιώτης Ρούπας
Τεχνικός Βοηθός: Kamil Jackiewicz

Chim↑Pom, Kenji Kubota, Eva & Franco Mattes, Jason Waite
Don’t Follow the Wind

2-14 Μαΐου 2017
12:00-20:00
Ξενοδοχείο Classical Acropol (Πειραιώς 1, Ομόνοια)
Γενική Είσοδος: 3 €

Για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό έδαφος, το «ραδιενεργό», πολυσυζητημένο εν εξελίξει πρότζεκτ, που δημιουργήθηκε με έναυσμα το πυρηνικό ατύχημα της Φουκουσίμα. Η επιμελητική ομάδα που το 2015 κινητοποίησε 12 καλλιτέχνες να στήσουν έργα μέσα στη Ζώνη Αποκλεισμού της Φουκουσίμα, «καταδικασμένα» έτσι να μείνουν αθέατα –ίσως και για πάντα–, ενεργοποιεί τώρα μια πλειάδα καλλιτεχνών για να δημιουργήσουν, σε ένα εγκαταλειμμένο κτίριο της Αθήνας, το σκοτεινό είδωλο του “Don’t Follow the Wind”: πρωτότυπα έργα για την κατάσταση στην Ελλάδα, σε διάλογο με τη Φουκουσίμα, την οικογένεια που παραμένει στη μολυσμένη περιοχή, αλλά και ένα φόρουμ για τους βιαίως εκτοπισθέντες πληθυσμούς του πλανήτη μας.

Επιμελητική ομάδα: Chim↑Pom, Kenji Kubota, Eva & Franco Mattes, Jason Waite
Συμμετέχοντες Καλλιτέχνες: Chim↑Pom, Meiro Koizumi, Kota Takeuchi, Eva & Franco Mattes, Nikolaus Hirsch & Jorge Otero-Palios, Aiko Miniyaga
Εκτέλεση παραγωγής: Δήμητρα Μπουζάνη, Όλγα Παπαδοπούλου
Εύρεση χώρου: Παναγιώτης Λαζαράκος, Έλενα Λάμπρου

Εμείς οι πρόσφυγες: σενάριο για ένα σχιζοαναλυτικό σεμινάριο

2-5 Μαΐου 2017
Workshop από τους Ayreen Anastas, René Gabri
Εργαστήριο: 2-5 Μαΐου | Εκτός Στέγης
Δημόσια παρουσίαση εργαστηρίου (συζήτηση & προβολή): 6 Μαΐου | Μικρή Σκηνή
Κόστος συμμετοχής: Δωρεάν

To εργαστήριο «Εμείς οι πρόσφυγες: σενάριο για ένα σχιζοαναλυτικό σεμινάριο» έχει θέμα το σπίτι που όλοι βλέπουν, αλλά κανείς δεν μπορεί να προσεγγίσει. Οι καλλιτέχνες Ayreen Anastas και René Gabri προσκαλούν μια ομάδα συμμετεχόντων να μοιραστούν μαζί μια περίοδο 5 ημερών για να παραγάγουν ένα σεμινάριο με μορφή ταινίας, την οποία θα υλοποιήσουν, θα κατοικήσουν, θα καταγράψουν συλλογικά και, στη συνέχεια, θα τη μοιραστούν με το κοινό. Το σενάριο για το σεμινάριο αυτό με τη μορφή ταινίας δομείται και αντλεί έμπνευση από τα γραπτά του Felix Guattari πάνω στη σχιζοανάλυση και από το Verfremdungseffekt (τεχνική της αποστασιοποίησης) του Bertolt Brecht, μεταξύ άλλων. Η βασική αρχή είναι ότι με τη δημιουργία ενός χώρου μεταξύ ενός κανονικού σεμιναρίου και μιας κανονικής θεατρικής ερμηνείας, μπορεί να δημιουργηθεί ένας πολύ ενδιαφέρων αναλυτικός και επιτελεστικός χώρος, ο οποίος ενδεχομένως να είναι γόνιμος για τη δημιουργία ισχυρών αισθητικών, αναλυτικών και πολιτικών βιωμάτων.

Οργάνωση: Μυρτώ Λάβδα, Ελεάννα Σεμιτέλου, Μαρίνα Τρουπή
Ανάθεση: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση / Fast Forward Festival

Brett Bailey
Sanctuary

3-7 & 9-10 Μαΐου 2017
18:00 | 18:15 | 18:30 | 18:45 | 19:00 | 21:00 | 21:15 | 21:30
Εκτός Στέγης
Λιμάνι Πειραιά | Πύλη Ε2 | Πέτρινη Αποθήκη
Εισιτήρια:
Κανονικό: 10 € | Φίλος, Μικρή Παρέα (5-9 άτομα): 8 € | Μεγάλη Παρέα (10+ άτομα): 7 € | Μειωμένο, ΑΜΕΑ, Συνοδός ΑΜΕΑ & Άνεργοι: 5 €
Προτείνεται η προκράτηση θέσης λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων.
Η δράση πραγματοποιείται σε μη θεατρικό χώρο ο οποίος δεν είναι προσβάσιμος σε ανθρώπους με κινητικές δυσκολίες.

Σε συμπαραγωγή με τη Στέγη και σε παγκόσμια πρεμιέρα στην Αθήνα, έρχεται η νέα περφόρμανς-εγκατάσταση του Νοτιοαφρικανού σκηνοθέτη και εικαστικού που τάραξε τα παγκόσμια ύδατα της τέχνης με το Exhibit B. Μέγας ουμανιστής και επικριτής της μετα-αποικιοκρατικής Ευρώπης, ο Μπρετ Μπέιλυ εμπνέεται από το μύθο του Μινώταυρου και στήνει μια λαβυρινθώδη εγκατάσταση – μια σουρεαλιστική περιήγηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση της κρίσης. Φυλακή, άσυλο, ναός ή θυσιαστήριο, το Sanctuary, με μια ιερατική εικαστικότητα, εκθέτει τις χαμένες, απειλούμενες και ποθητές οικίες του σήμερα, μέσα από μια σειρά ζωντανών ταμπλό, φορτωμένων με συμβολισμούς. «Κάτοικοί» τους, οχτώ άνθρωποι –πρόσφυγες, μετανάστες, ακτιβιστές και διερμηνείς– ηλικίας 20-70 ετών.

Σύλληψη, Σχεδιασμός & Σκηνοθεσία: Brett Bailey
Δραματουργία: Eyad Houssami
Ερμηνεύουν: Karam Al Kafri, Magd Asaad, Sandrella Dakdouk, Françoise Hémy, Muna Mussie, Ian Robert, Nidal Sultan, Lionel Tomm
Τεχνική Διεύθυνση & Διεύθυνση Παραγωγής: Miguel Munoz
Σχεδιασμός Φωτισμών & Φωτιστής: Colin Legras
Ηχολήπτης & Τεχνικός Video: Carlo Thompson
Σχεδιασμός Ήχου: Μανώλης Μανουσάκης
Hχοτοπίο: Neroli, Brian Eno
Πιάνο: Κωνσταντίνος Ευαγγελίδης
Τεχνικός οπτικοακουστικών μέσων: Carlo Thompson
Διαδραστικός Προγραμματισμός: Αλέξανδρος Δρυμωνίτης
Μάστερινγκ ήχου: S19st
Εικονογράφηση & Γραφιστικός Σχεδιασμός: Roger Williams
Βίντεο εγκατάσταση: Catherine Henegan
Κατασκευή σκηνικών: Ray Studios
Διεύθυνση Ομάδας & Σκηνής: Helena Erasmus
Εύρεση χώρου: Παναγιώτης Λαζαράκος, Έλενα Λάμπρου
Παραγωγή & Διεύθυνση Περιοδείας: Barbara Mathers
Διεύθυνση Παραγωγής: Jan Ryan
Εκτέλεση Παραγωγής (Αθήνα): Γιώργος Τσίτσας
Μάνατζμεντ: UK Arts International / Third World Bunfight

Daniel Wetzel / Rimini Protokoll
Evros Walk Water 1 & 2

3-8 Μαΐου 2017
18:00, 20:00 & 22:00
Στα αγγλικά και στα ελληνικά
Εκθεσιακός χώρος
Εισιτήρια:
Κανονικό: 10 € | Φίλος, Μικρή Παρέα (5-9 άτομα): 8 € | Μεγάλη Παρέα (10+ άτομα): 7 € | Μειωμένο, ΑΜΕΑ, Συνοδός ΑΜΕΑ & Άνεργοι: 5 €
Η δράση πραγματοποιείται σε μη θεατρικό χώρο ο οποίος δεν είναι προσβάσιμος σε ανθρώπους με κινητικές δυσκολίες.

Σε παγκόσμια πρεμιέρα στην Αθήνα, η γερμανική ομάδα «θεάτρου της πραγματικότητας» στήνει μια ευφάνταστα στοχαστική οπτικοακουστική περφόρμανς-εγκατάσταση για μικρούς και μεγάλους, συνδέοντας την περιπέτεια έξι ασυνόδευτων παιδιών-μεταναστών με τη μουσική φαντασία του John Cage και το λόγο περί ελευθερίας. Έξι ανήλικοι πρόσφυγες από το Ιράκ, το Αφγανιστάν και τη Συρία, που πρωτοσυναντήθηκαν με τον Ντάνιελ Βέτσελ στην Αθήνα το 2015, από τους νέους προορισμούς τους ανά την Ευρώπη γίνονται οι μαέστροι, αλλά και οι άτυποι εισηγητές των θεατών σε έναν ουσιαστικό διάλογο για τα όρια της δημοκρατίας και της δικαιοσύνης στο Evros Walk Water 1 & 2.

Σύλληψη & Σκηνοθεσία: Daniel Wetzel
Δραματουργία: Ιωάννα Βαλσαμίδου
Έρευνα: Κωνσταντίνος Καλλιβρετάκης
Έρευνα, Βοηθός: Νεφέλη Μυρωδιά
Σκηνικά: Μάγδα Πλευράκη
Βοηθός Σκηνογράφου: Μαρία Κακάρογλου
Sound Artist: Peter Breitenbach
Συνεργάτης Sound Artist: Λάμπρος Πηγούνης
Σχεδιασμός Φωτισμών: Γκάι Στεφάνου, Μιχάλης Κλουκίνας
Video Artist: Μενέλαος Καραμαγγιώλης
Συνεργάτης Video Artist: Παναγιώτης Παπαφράγκος
Έρευνα (Σουηδία): Μαργαρίτα Γερογιάννη
Διεύθυνση Παραγωγής: Βιολέττα Γύρα, Juliane Männel, Heidrun Schlegel (Rimini Apparat)
Παγκόσμια πρεμιέρα: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση / Fast Forward Festival

Dries Verhoeven
Phobiarama

9-14 Μαΐου 2017
Δευ-Παρ: 18:00 | 19:00 | 20:00 | 21:00 | 22:00
Σαβ-Κυρ: 11:00 | 12:00 | 13:00 και 18:00 | 19:00 | 20:00 | 21:00 | 22:00
Πλατεία Συντάγματος, Αθήνα
Διάρκεια: 40′
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη, με σειρά προτεραιότητας. Απαραίτητη η ηλεκτρονική προκράτηση θέσης.
Η δράση πραγματοποιείται σε μη θεατρικό χώρο ο οποίος δεν είναι προσβάσιμος σε ανθρώπους με κινητικές δυσκολίες και δεν ενδείκνυται για όσους αντιμετωπίζουν επιληπτικά επεισόδια.

Ένα αλλιώτικο «τρενάκι του τρόμου». Μια διαδραστική εγκατάσταση, εκτός Στέγης, στην καρδιά της πόλης. Σε παγκόσμια πρεμιέρα στην Ελλάδα, το Phobiarama καλεί τους θεατές να μπουν στη μαύρη τέντα του και να καταδυθούν στα άδυτά του για να ξορκίσουν ό,τι τους φοβίζει: τη διεθνή τρομοκρατία, την οικονομική κρίση, την πολιτική απογοήτευση… Ένα πρότζεκτ του φημισμένου Ολλανδού εικαστικού και σκηνοθέτη, ο οποίος στο 1ο Fast Forward Festival, με το No Man’s Land, κάλεσε το κοινό να περπατήσει στην Αθήνα παρέα με έναν μετανάστη.

Σύλληψη: Dries Verhoeven
Ερμηνεία: Michelangelo Hansen, Earl Daniel, Faiz Faouzi, Malcolm Pengel, Ozan Aydogan, Quincy Nelstein, Rodney Glunder, Rosario Roumou, Sohrab Bayat, Virginio Papa, Zouhair Mtazi
Δραματουργία: Lara Staal
Προσαρμογή για την Αθήνα: Θεοδώρα Καπράλου
Σχεδιασμός Ήχου: S.M. Snider
Λογισμικό: Sylvain Vriens
Κοστούμια: Tentacle Studio
Τεχνικό σύστημα ανάπτυξης: Nelissen decorbouw
Σχεδιασμός Βίντεο (πρακτική): Casper Wortmann
Σκηνοθεσία (πρακτική): Carmen Schwarz
Φωτογραφία: Willem Popelier
Τρέιλερ Βίντεο: Bowie Verschuuren
Τεχνικός Διευθυντής: Roel Evenhuis
Παραγωγή: Olga Godschalk
Βοηθός παραγωγής: Bart van de Woestijne
Εκτέλεση παραγωγής: Νικήτας Βασιλάκης
Δημόσιες σχέσεις: Harmen van Twillert
Διοίκηση: Valérie Julémont, Cees van Gemert, Inez Coumans

©Willem Popelier

Ζωή Δημητρίου
Peregrinus

10-14 Μαΐου 2017
18:30 & 20:30
Εκτός Στέγης
Σημείο εκκίνησης: Κεντρική είσοδος Στέγης
Εισιτήρια:
Κανονικό: 10 € | Φίλος, Μικρή Παρέα (5-9 άτομα): 8 € | Μεγάλη Παρέα (10+ άτομα): 7 € | Μειωμένο, ΑΜΕΑ, Συνοδός ΑΜΕΑ & Άνεργοι: 5 €
Η δράση πραγματοποιείται σε μη θεατρικό χώρο ο οποίος δεν είναι προσβάσιμος σε ανθρώπους με κινητικές δυσκολίες.

Ένα βαν. Με τα τζάμια σφαλιστά. Από εδώ ξεκινά το Peregrinus, με τους περφόρμερ και τους θεατές συνεπιβάτες σε ένα ταξίδι που καταλήγει σε μια λαβυρινθώδη εγκατάσταση. Η εγκατεστημένη στο Λονδίνο διεθνώς διακεκριμένη Ελληνίδα χορογράφος Ζωή Αντωνίου, που ξεχωρίζει με τη μινιμαλιστική γλώσσα και την καίρια αφηγηματικότητά της, στήνει κάτι περισσότερο από μια χορογραφία: μια συμμετοχική δαιδαλώδη περιπατητική εμπειρία. Σε παγκόσμια πρώτη στην Ελλάδα, το Peregrinus (λατιν. «προσκυνητής», «ξένος») διερευνά –κινησιολογικά και βιωματικά– το ζήτημα του ακούσιου νομαδισμού. Ο Βρετανός ερευνητής Joe Kelleher υπογράφει τη δραματουργία.

Σύλληψη, Καλλιτεχνική Διεύθυνση, Χορογραφία & Performance: Ζωή Δημητρίου
Δραματουργία: Joe Kelleher
Σκηνικά & Κοστούμια: Εύα Μανιδάκη
Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ
Σχεδιασμός Ήχου: Coti K.
Καλλιτεχνικός Σύμβουλος: Peter Von Salis
Έρευνα & Συνεντεύξεις: Μπετίνα Παναγιωταρά, Ζωή Δημητρίου
Προεπισκόπηση Χώρου: Δημήτρης Χαλκιαδάκης
Συνεργάτης Αρχιτέκτονας: Ευθύμιος Δούγκας
Βοηθός Χορογράφου: Ανδρονίκη Μαραθάκη
Βοηθός Σκηνογράφου: Μυρτώ Μεγαρίτου
Συνεργάτης Παραγωγής: Λία Πρεντάκη
Εκτέλεση Παραγωγής: Άννα Τσαπάρα
Σχεδιασμός Παραγωγής: Κωνσταντίνος Σακκάς
Οργάνωση Παραγωγής: Delta Pi

BERLIN
Zvizdal [Chernobyl – so far so close]

10-11 Μαΐου 2017
21:00
Κεντρική Σκηνή
Εισιτήρια:
Κανονικό: 10 € | Φίλος, Μικρή Παρέα (5-9 άτομα): 8 € | Μεγάλη Παρέα (10+ άτομα): 7 € | Μειωμένο, ΑΜΕΑ, Συνοδός ΑΜΕΑ & Άνεργοι: 5 €

27 Απριλίου 1986, Τσερνόμπιλ: Αμέσως μετά την έκρηξη, η περιοχή γύρω από τον πυρηνικό σταθμό εκκενώνεται. 350.000 κάτοικοι εγκαταλείπουν τον τόπο τους. Δύο, όμως, αρνούνται. Παραμένουν στο χωριό τους επί 27 χρόνια. Η ακραία ζωή τους αποτελεί την πρώτη ύλη της περφόρμανς/κινηματογραφικής εγκατάστασης των Berlin, αυτού του δυναμικού ντουέτου καλλιτεχνών από την Αμβέρσα, που επισκεπτόταν και κινηματογραφούσε, επί πέντε χρόνια, την καθημερινότητα της Νάντια και του Πέτρο στο χωριό-φάντασμα Ζβίζνταλ, στη ραδιενεργό Ζώνη Αποκλεισμού του Τσερνόμπιλ. Τώρα, με το Zvizdal [Chernobyl – so far so close] μας καθιστούν μάρτυρες ενός συγκλονιστικού χρονικού μοναξιάς και συντροφικότητας, καταστροφής και επιβίωσης.

Με τους: Nadia & Pétro Opanassovitch Lubenoc
Σύλληψη: Bart Baele, Yves Degryse, Cathy Blisson
Σκηνογραφία: Manu Siebens, Ina Peeters, Berlin
Συνεντεύξεις: Yves Degryse, Cathy Blisson
Κάμερα & Μοντάζ: Bart Baele, Geert De Vleesschauwer
Ηχογραφήσεις: Toon Meuris, Bas de Caluwé, Manu Siebens, Karel Verstreken
Διερμηνεία: Olga Mitronina
Ηχητική Επένδυση & Μείξη Ήχου: Peter Van Laerhoven
Κατασκευή Σκηνικών: Manu Siebens, Klaartje Vermeulen, Dirk Stevens, Kasper Siebens, Kopspel, Rex Tee (πρακτική)
Μηχανικοί: Joris Festjens, Dirk Lauwers
Κλίμακα μοντέλου: Ina Peeters, με τη βοήθεια των Puck Vonk, Rosa Fens και Thomas Dreezen
Γραφικά: Jelle Verryckt
Website: Stijn Bonjean
Επικοινωνία/Παραγωγή: Laura Fierens
Μάνατζμεντ: Kurt Lannoye
Διαχειριστική υποστήριξη: Jane Seynaeve

Διεθνές Συμπόσιο: “On Homelands and the Stateless as the World Tilts Right”

13-14 Μαΐου 2017
Μικρή Σκηνή
Το συμπόσιο θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά.
Είσοδος ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας.
Προκράτηση θέσεων στο [email protected] και το Τ.: 213 017 8036.
Τα δελτία εισόδου θα διανέμονται 1 ώρα πριν από την έναρξη του συμποσίου και κατά τη διάρκειά του.

Το διεθνές συμπόσιο «Για τις Πατρίδες και τους Απάτριδες καθώς ο Κόσμος κλίνει προς τα Δεξιά», που συνδιοργανώνεται από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και τον οργανισμό Creative Time της Νέας Υόρκης, στο πλαίσιο του Fast Forward Festival, θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στις 13 και 14 Μαΐου 2017. Το συμπόσιο θα λειτουργήσει ως μια πλατφόρμα διαλόγου, προσφέροντας εκφράσεις αλληλεγγύης, αλληλεξάρτησης και αντίστασης. 

Παίρνοντας αφορμή από το θεματικό ενδιαφέρον του Fast Forward Festival για την υπέρβαση διαχωριστικών γραμμών, το συμπόσιο συγκεντρώνει επτά διεθνείς και ελληνικές αποστολές καλλιτεχνών, επιμελητών, πολιτιστικών διαχειριστών και οργανωτών για να παράσχει γεωγραφικά διακριτές, διαθεματικές, καίριες καταθέσεις πολιτικών και αισθητικών τακτικών που να μπορούν να φανούν αποτελεσματικές για την αντιμετώπιση της κατάστασης των απάτριδων, των τοξικών εθνικισμών και του διαρκώς πιο επισφαλούς βιοπορισμού.

Σήμερα, η Αθήνα είναι μάρτυρας σε δύο από τα πιο επείγοντα και βιωμένα ζητήματα της υφηλίου. Η καταστροφή που προκάλεσε ο πόλεμος στη Συρία έχει οδηγήσει χιλιάδες ανθρώπους να καταφύγουν στα ελληνικά παράλια. Συγχρόνως, ένα καθεστώς αυστηρής λιτότητας και η αναζωπύρωση του νεοφιλελευθερισμού έχουν συντελέσει σε μια πολύπλευρη κοινωνική κρίση. Παγκοσμίως, τα γεγονότα αυτά έχουν υποδαυλίσει τρομακτικά φαινόμενα, όπως την άνοδο της ξενοφοβίας, τον αντιδραστικό λαϊκισμό και τη φθίνουσα υποστήριξη στο διεθνισμό. Σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία, το συμπόσιο θα απαντήσει στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι προοδευτικοί καλλιτέχνες και οι κοινότητες ακτιβιστών υπό τις επικρατούσες οικονομικές και πολιτικές συνθήκες.

Συνδιοργανώση: Fast Forward Festival, Creative Time
Επιμέλεια συμποσίου: Κάτια Αρφαρά, Καλλιτεχνική Διευθύντρια Θεάτρου & Χορού, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Nato Thompson, Καλλιτεχνικός Διευθυντής, Creative Time
Διεύθυνση Creative Time Summit: Sally Szwed
Οργάνωση: Μαρίνα Τρουπή
Συντονισμός: Teal Baskerville

Συντελεστές

Σύλληψη & Καλλιτεχνική Διεύθυνση Φεστιβάλ: Κάτια Αρφαρά
Γενική Διεύθυνση Παραγωγής: Δήμητρα Δερνίκου
Γενική Τεχνική Διεύθυνση: Λευτέρης Καραμπίλας
Εκτέλεση Παραγωγής: Βασίλης Παναγιωτακόπουλος
Γενικός Συντονισμός: Μαρίνα Τρουπή
Συντονισμός Συζητήσεων και Εργαστηρίων: Μυρτώ Λάβδα, Ελεάννα Σεμιτέλου
Βοηθοί Εκτέλεσης Παραγωγής: Δέσποινα Σιφνιάδου, Ειρηλένα Τσάμη

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.