Μία σειρά από φωτογραφίες και εγκαταστάσεις με επίκεντρο το φαγητό από τη Σοφία Γκααφάρ

Το φαγητό είναι ένας παγκόσμιος κώδικας επικοινωνίας, ένα τελετουργικό. Μια διαδικασία που προκαλεί όλες τις αισθήσεις μας.

Τι γίνεται όταν το φαγητό εισβάλλει τόσο έντονα στη ζωή και στο μυαλό μας; Και πώς συνδέεται αυτό που βλέπουμε με αυτό που είναι; Πώς παίζουν η συνήθεια με την ψευδαίσθηση και η εικόνα με την ουσία και τη γεύση;

Το “Great Minds Eat Alike” δεν είναι ένα ακόμα food blog, #instafood #foodporn. Γνώριμα υλικά συνδυάζονται με αναπάντεχα αντικείμενα και το food styling. Νέες μορφές σύνθεσης, σχημάτων, επιφανειών, ποικιλίες διάφορων μέσων παρουσιάζονται σαν ένα σύνολο μίας προσωπικής και όχι τυποποιημένης συνταγής.

Ας μην ξεχνάμε ότι τρώμε πρώτα με τα μάτια μας.

Σε αυτήν την έκθεση παρουσιάζεται μία σειρά από φωτογραφίες και εγκαταστάσεις με επίκεντρο το φαγητό.

Όταν αναφερόμαστε στη λέξη «φαγητό» έχουμε την αίσθηση του πιο οικείου γεγονότος στη καθημερινότητά μας. Εκτεθειμένοι καθημερινά σε αμέτρητες εικόνες και συνταγές, πλέον όλοι έχουμε αποκτήσει άποψη σε σχέση με τη διατροφή.

image002

Η Σοφία Γκααφάρ στέκεται με σεβασμό και προσοχή απέναντι στα υλικά που συνθέτει και τοποθετεί. Και αυτή τη σχέση ψευδαίσθησης, αστείου και φαντασίας φωτογραφίζει. Δεν θα δείτε οδηγίες από μία συνταγή που έχει περάσει από γενιά σε γενιά. Σκεφτείτε out of the – “lunch” στη συγκεκριμένη περίπτωση- box και φανταστείτε πώς θα ήταν αν ανακατεύατε υλικά φαγητού με αντικείμενα, όπως είναι οι βόλοι, τα ξυραφάκια ή μία σαπουνοθήκη.

Είμαστε ό,τι τρώμε ή μάλλον ό,τι σκεφτόμαστε.

Η Creative Director και φωτογράφος Σοφία Γκααφάρ θα παρουσιάσει την πρώτη της ατομική έκθεση “Great Minds Eat Alike” στο Μουσείο Ελληνικής Γαστρονομίας στην Αθήνα το διάστημα 12 Μαΐου με τέλη Ιουλίου 2016.

marble tomatoes

Γεννημένη στην Αθήνα, η Σοφία Γκααφάρ μεγάλωσε σε πολυπολιτισμικό περιβάλλον με Σουδανό πατέρα και Ελληνίδα μητέρα. Στο Λονδίνο σπούδασε ψυχολογία και διαφήμιση με μεταπτυχιακό στην φωτογραφία μόδας και διαφήμισης. Κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής της σταδιοδρομίας στον κλάδο της διαφήμισης, έλαβε μέρος σε μία σειρά από projects για διαφορετικές καμπάνιες. Θεωρεί ότι «Υπάρχει η ανάγκη για καθαρή παρουσίαση και ξεκάθαρα μηνύματα που πρέπει να διατυπώνονται και να σερβίρονται στο κοινό» και χρησιμοποιεί την φωτογραφία ως μέσο για να τα αποτυπώσει.

* Η έκθεση συνοδεύεται από ειδικά διαμορφωμένο μενού στο εστιατόριο του μουσείου.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.