Στον ιστορικά μοντέρνο και μοναδικό αρχιτεκτονικά ναό της Γερμανικής εκκλησίας, στο κέντρο της Αθήνας, την Κυριακή 24 Μαΐου 2015 και ώρα 20.30, θα παρουσιαστεί ένα πρόγραμμα σύγχρονης μουσικής με έργα για τρομπόνι, από τα πιο πλούσια σε ηχητικότητα χάλκινα πνευστά, για κουαρτέτο εγχόρδων και για εκκλησιαστικό όργανο, με τον καθολικό επιβλητικό ήχο.
Τα έργα που απαρτίζουν αυτή τη συναυλία αν και διαφορετικά μεταξύ τους, ανήκουν σε μια αισθητική που απευθύνεται στην εμπειρία του ήχου αυτή καθ΄αυτή. Ο ακουστικός χαρακτήρας της αίθουσας της Γερμανικής Εκκλησίας επιτείνει αυτό το υποβλητικό κλίμα των έργων. Ο ακροατής καλείται να βιώσει την αισθητική αυτή εμπειρία χωρίς να ανατρέχει σε εξωμουσικές αναφορές ή προσδοκίες για κρυφά νοήματα.
Η ιδέα της διοργάνωσης προέκυψε από τη συνεργασία του νέου Έλληνα συνθέτη Γιάννη Μητσιάλη με τον τρομπονίστα Ανδρέα – Ρολάνδο Θεοδώρου καθώς τα δύο έργα Midpoint Symmetry (2015) για σόλο Τρομπόνι και Chordal permutations and a note descending (2014) για Τρομπόνι και Κουαρτέτο Εγχόρδων που θα παιχτούν σε πρώτη εκτέλεση γράφτηκαν ειδικά για αυτόν. Στα έργα αυτά σημαντικό ρόλο έπαιξε μια διαφορετική προσέγγιση της δεξιοτεχνίας που αξιοποιεί τις συνολικές δυνατότητες του οργάνου.
Τα έργα αυτά πλαισιώνονται με τρεις συνθέσεις για σόλο εκκλησιαστικό όργανο. Έργο που ανήκει στην τελευταία συνθετική περίοδο του συνθέτη, το Principal Sound του Morton Feldman γράφτηκε για το Διεθνές Φεστιβάλ Σύγχρονης Μουσικής για Εκκλησιαστικό Όργανο του 1981. Στο μοναδικό του έργο για Όργανο, ο Feldman αναπτύσσει τον χαρακτηριστικό του ήχο: επανερχόμενα ασυμμετρικά σχήματα, ήχους και συνηχήσεις με ελάχιστες παραλλαγές, ρυθμούς που ακούγονται ελεύθεροι. Το Souvenir του John Cage, γραμμένο το 1983, ήταν μια παραγγελία από τον Οργανισμό Αμερικανών Οργανιστών και παίχτηκε σε παγκόσμια πρώτη στις 29 Ιουνίου του 1984 στο San Francisco. Πρόκειται για ένα ασυνήθιστο έργο του συνθέτη για την περίοδο αυτή καθώς βρίσκουμε σε αυτό αναμνήσεις και χαρακτηριστικά από παλαιότερες περιόδους δημιουργίας του, ειδωμένες όμως υπό νέα οπτική γωνία. Το πιο πρόσφατο έργο της συναυλίας, Point and Lines (2014-2015) του Ανάργυρου Δενιόζου γράφτηκε για το Γιάννη Μητσιάλη. Ξεκίνησε αρχικά σαν σπουδή στις μουσικές τεχνικές του αμερικανού συνθέτη Christian Wolf με αφορμή τα ογδόντα χρόνια από τη γέννησή του. Το έργο αποτελείται από διάφορα υλικά τα οποία καλείται να διαχειριστεί ο εκτελεστής.