Ακυρώθηκε η συναυλία του Tom Odell στην Αθήνα

Όσοι προμηθεύτηκαν ήδη τα εισιτήριά τους θα ενημερωθούν προσεχώς για την επιστροφή των χρημάτων

Ακυρώνεται η προγραμματισμένη για την Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου συναυλία του Tom Odell στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων.

Τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει ενημέρωση για τον τρόπο που θα γίνει η επιστροφή των χρημάτων των αγορασμένων εισιτηρίων.


Tom Odell: “Having your heart broken makes for good songs”

Είναι μόλις 26 χρονών και μετρά 2 ολοκληρωμένα άλμπουμ, εκατομμύρια πωλήσεις και views των τραγουδιών του, υποψηφιότητες και βραβεύσεις σε σημαντικούς μουσικούς θεσμούς, sold out συναυλίες, εμφανίσεις σε μεγάλα festival, όπως το Glastonbury, huge media response και μεγάλες προσδοκίες.

Η Ειρήνη Σκυλακάκη θα ανοίξει τη συναυλία η οποία γράφει στίχους και συνθέτει τη δική της μουσική από τα 13 της, που απέκτησε την πρώτη της κιθάρα. Κυκλοφόρησε τον πρώτο αγγλόφωνο δίσκο της «Wrong Direction» τον Σεπτέμβριο του 2012, με ενορχηστρώσεις και παραγωγή Ευριπίδη Ζεμενίδη. Το πρώτο της single «In the Light» ήταν η επίσημη επιλογή του Jumping Fish για το φθινόπωρο του 2012, ενώ συμπεριλήφθηκε στο soundtrack της ταινίας του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, «Αν».

TOM ODELL | 20 Σεπτεμβρίου ΤΕΧΝΟΠΟΛΗ Δήμου Αθηναίων

Το καλοκαίρι του 2013 εμφανίστηκε στο Φεστιβάλ του Εν Λευκώ, το Rockwave, αλλά και στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής. Παρουσίασε τη δεύτερή της δουλειά, το δίσκο «Before Dawn», το Σεπτέμβριο του 2014. Ακολούθησαν συναυλίες στο Fuzz, στην ταράτσα του gazARTE και στον Ιανό και τον Σεπτέμβριο του 2015 επέστρεψε στο Λονδίνο για να ηχογραφήσει τον τρίτο της δίσκο. Εκεί γνώρισε τον Danton Supple, παραγωγό μεταξύ άλλων του Χ&Υ των Coldplay, ο οποίος ανέλαβε την παραγωγή του τρίτου της δίσκου, «Matterless» ο οποίος αναμένεται να κυκλοφορήσει το Φθινόπωρο του 2017.

Παρόμοια κι ο Tom Odel, ξεκίνησε να γράφει μουσική στα 13, πράγμα για το οποίο ντρεπόταν και του πήρε χρόνο να το αποδεχθεί… Τον «ανακάλυψε» η Lilly Alen και τον έβαλε να υπογράψει στην εταιρία της εν μια νυκτί, σχολιάζοντας πως ανακάλυψε το «αντίπαλο δέος της Adele» και ότι η ενέργειά του πάνω στη σκηνή της θυμίζει τον David Bowie – ακόμα και οι Rolling Stones τον κάλεσαν να ανοίξει τη συναυλία τους στο Hyde Park.

Τom Odell

Ο Tom Odell, που μεγάλωσε με τα τραγούδια του Elton John, το Φλεβάρη του 2013 έγινε ο πρώτος άνδρας καλλιτέχνης που κέρδισε το BRITs’ Critics’ Choice Award – βραβείο που μέχρι εκείνη τη στιγμή είχαν κερδίσει μόνο γυναίκες, μεταξύ αυτών η Adele και η Florence and the Machine.

Στις επιρροές του βάζει τους David Bowie, Jeff Buckley, Bob Dylan, Arthur Russell, Leonard Cohen, Leon Russell, Billy Joel, Randy Newman, Tom Waits, Rodríguez και Bruce Springsteen και δηλώνει οπαδός των Arcade Fire, Adele, James Blake, Cat Power, Blur, Beach House, Radiohead, Coldplay και Ben Folds.

Στις αρχές του 2014, ο Tom Odell στα πρόθυρα της εξάντλησης, συνειδητοποίησε ότι ξόδεψε παραπάνω από ένα χρόνο από τη ζωή του στην προώθηση του πρώτου άλμπουμ του, “Long Way Down”, που είχε κυκλοφορήσει την προηγούμενη χρονιά. Παρά τις πωλήσεις, ο Odell ήξερε ότι, όσο καιρό ζούσε μέσα στη δίνη της προώθησης του “Long Way Down” και των live εμφανίσεων, δεν είχε γράψει ούτε ένα τραγούδι. Για έναν τόσο ταλαντούχο συνθέτη, που η πρώτη του κιόλας δουλειά, του χάρισε ένα Ivor Novello Award, ως ο καλύτερος στιχουργός του 2014, (Best Songwriter), ήταν λίγο αγχωτικό να σκέφτεται ότι, ενώ χρειάστηκε σχεδόν ολόκληρη την εφηβική και ενήλικη ζωή του, για να γράψει τα τραγούδια του πρώτου του άλμπουμ, τώρα έπρεπε μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, να συγκεντρωθεί και πάλι και να βγάλει νέο υλικό για το επόμενο άλμπουμ.

Αυτό είναι το «τυπικό» πρόβλημα όλων των δημιουργικών καλλιτεχνών. Ο Odell έπρεπε να βρει τον χρόνο να γράψει κάτι ισάξιο με το πρώτο του album που πήρε σχόλια από καλλιτέχνες όπως οι Elton John, Billy Joel και οι Rolling Stones, που μάλιστα τον κάλεσαν να ανοίξει τη συναυλία τους στο Hyde Park στο Λονδίνο.

Η νεανική συστολή και αμηχανία, που ήταν τόσο εμφανής όταν ο Tom Odell πρωτοεμφανίστηκε, χωρίς να έχει πολλές προσδοκίες και χωρίς να ελπίζει σε πολλά, γρήγορα ήρθε να αντικατασταθεί από ιδεαλισμό και από την πεποίθηση ότι εάν είναι να γίνει κάτι, τότε θα γίνει με τους δικούς του όρους, με το δικό του ρυθμό, όπως το θέλει αυτός.

Tom Odell

Έτσι ο Odell έκανε αυτό που πολλοί καλλιτέχνες έκαναν, πριν από αυτόν. Είπε στοπ σε όλο αυτό το «πανηγύρι», έκλεισε μια πτήση για τη Νέα Υόρκη, νοίκιασε ένα μικρό διαμέρισμα στο East Village και στην ουσία «εξαφανίστηκε» σε μια πόλη που είναι εύκολο να είσαι άγνωστος και ακόμη πιο εύκολο να είσαι μόνος. Με το grand piano να κυριαρχεί στο μικρό διαμέρισμα, δημιούργησε το «καταφύγιο» του, σε μια πόλη που γνώριζε ελάχιστους ανθρώπους, και έτσι κατάφερε να ανασυγκροτήσει τις σκέψεις και τους στόχους του, και στην ουσία να «επανεφεύρει» τον Tom Odell και όλα γύρω από αυτόν.

Και έτσι ξεκίνησε να δουλεύει για το “Wrong Crowd”.

Την άνοιξη του 2014 ο Tom επέστρεψε για λίγο στην Ευρώπη, έκανε κάποιες εμφανίσεις και κέρδισε το Ivor Novello Award. Τον Σεπτέμβριο τον ξαναέπιασε η τάση φυγής και έτσι εγκατέλειψε και πάλι το Λονδίνο, αυτή τη φορά για το L.A., όπου νοίκιασε ένα διαμέρισμα κοντά στο Echo Park. Και ήταν εκεί, στο L.A., την πατρίδα τόσων και τόσων θρυλικών καλλιτεχνών, που το “Wrong Crowd” άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά.

Με παραγωγό τον Jim Abbiss, που έχει συνεργαστεί με τους Arctic Monkeys, τους Kasabian, την Adele και πολλούς άλλους, ο Tom σχολιάζει «Έχοντας ως παραγωγό τον ιδιοφυή Jim Abbiss, ήθελα τα τραγούδια να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια και πιο δραματικό ήχο. Δυνατά έγχορδα και μελωδίες που θα σπρώχνουν τα τραγούδια ένα βήμα πιο πέρα, για να είναι πιο πλούσια, πιο «μουσικά», να ξεφεύγουν… Είχα ήδη περάσει αρκετό καιρό περιοδεύοντας με τον καλό μου φίλο Andy Burrows (που έπαιζε με τους Razorlight και τους We are Scientists), έναν εξαιρετικό ντράμερ. Το παίξιμο του μας έδωσε τη σκοτεινιά αλλά και ενθουσιασμό που χρειαζόμασταν. Στο ‘Silhouette’ φανταζόμουν μια μεγαλειώδη εισαγωγή τύπου big Gershwin, που τελικά την ηχογραφήσαμε στη συναυλία στο Abbey Road. Οι περισσότερες όμως ηχογραφήσεις έγιναν στο Rockfield στην Ουαλία και εκεί είχαμε όλη την ησυχία που χρειαζόμασταν ώστε να βγάλουμε έναν τόσο δυνατό ήχο».

«Το άλμπουμ αφηγείται τη ζωή ενός άνδρα που είναι εγκλωβισμένος, όπως ένας όμηρος, στην παιδική του ηλικία, και που διψά να έρθει σε επαφή με τη φύση. Διψά για αθωότητα σε αυτόν τον διεστραμμένο κόσμο που τώρα πια ζει. Είναι μια φανταστική ιστορία, αλλά οι σκέψεις και τα συναισθήματα είναι προφανώς αυτά που έχω αισθανθεί – αν και οι ιστορίες είναι λίγο τραβηγμένες και ακραίες. Ήθελα να δημιουργήσω έναν κόσμο με μια αίσθηση υπερβολής της πραγματικότητας, όπως σε μια ταινία του Fellini»

Tom Odell

Ήταν πάντα σινεφίλ, αλλά μένοντας στη Νέα Υόρκη καλλιέργησε ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον του για τον κινηματογράφο ως μορφή τέχνης. Οι ταινίες των Wong Kar-wai, Paolo Sorrentino, Terrence Malick, Wim Wenders και Fellini έγιναν το σκηνικό της μάλλον μοναχικής ζωής του στη Νέα Υόρκη και αναπόφευκτα τον επηρέασαν στη σύλληψη του άλμπουμ.

«Τα τραγούδια που έγραφα ήταν για την απομόνωση, για τη μοναξιά που ένιωθα, καθώς μεγάλωνα και προσπαθούσα να προσαρμοστώ. Ξεκίνησα να κοιτάζω προς τα πίσω και μέσα μου, να χρησιμοποιώ τον εαυτό μου σαν αφετηρία αλλά αφήνοντας τη φαντασία μου να καλπάζει άγρια. Φαντάστηκα τη μουσική σαν ένα soundtrack … Αυτή η όμορφη εικόνα των ζιζανίων που σκαρφαλώνουν γύρω από το δέντρο και τελικά το πνίγουν. Στο «Thin Red Line» του Malick, ο άνθρωπος καταστρέφει τη φύση ξεχνώντας ότι είναι κομμάτι της. Και αυτό άρχισε να ηχεί, να φωνάζει μέσα μου»

Tom Odell

Καλύτερο παράδειγμα δεν υπάρχει από το πρώτο single του άλμπουμ, το “Magnetised” που κατάφερε να μετουσιώσει βαθιά συναισθήματα σε ένα ποπ τραγούδι, που τα φυσικά τύμπανα που έχει, το κάνουν να λειτουργεί σαν ένα stomper κομμάτι.

Καθώς το άλμπουμ προχωρούσε, ο Tom άρχισε να σκέφτεται ένα κεντρικό σενάριο για μια σειρά ταινιών που θα ακολουθούσαν τη μουσική. Ήταν τότε που ήρθε σε επαφή με τον σκηνοθέτη George Belfield, με τον οποίο γρήγορα έγιναν κολλητοί. Οι δυο τους ταξίδεψαν μαζί στη Νότιο Αφρική για να γυρίσουν το πρώτο μέρος της ταινίας, βασισμένο σε έναν χαρακτήρα που ταλανίζεται από αυτοκαταστροφικές τάσεις ενώ ζει μέσα στην ηδονή και πώς αυτή η στάση ζωής επηρεάζει τους κοντινούς του ανθρώπους.

«Τελικά ο τρόπος ζωής του καταστρέφει το μόνο αθώο πράγμα που του έχει μείνει, την αληθινή αγάπη. Έτσι κλείνει το πρώτο μέρος της ταινίας, αλλά η ιστορία θα συνεχιστεί …».

Το “Wrong Crowd” κυκλοφόρησε το 2016, στις 10 Ιουνίου και ανέβηκε στο Top 10 των iTunes Charts σε 25 χώρες, έφτασε στο Νο 2 στα UK Official Album Charts και στο Νο 1 σε 4 χώρες παγκοσμίως. Το “Magnetised” σημείωσε εκατομμύρια views και προστέθηκε στα ‘A’ lists τόσο στο BBC Radio 1 όσο και στο BBC Radio 2 και ο Odell εμφανίσθηκε στο Graham Norton Show του BBC 1.

Στο videoclip του “Here I Am” πρωταγωνιστεί ο Kevin Spacey – η ιστορία τον βλέπει να ανεβαίνει ασταμάτητα και αγωνιωδώς τις σκάλες ενός κτηρίου κυνηγώντας κάτι που παραμένει μυστήριο έως το τέλος. Σκηνοθετικά αλλά και στυλιστικά μοιάζει με τα προηγούμενα βίντεο κλιπ του Odell, ενισχύοντας την ατμόσφαιρα που ερχικά οραματίστηκε για το “Wrong Crowd”.

Εισιτήρια

Τιμές εισιτηρίων: 

23 €
- 29 €

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.