Ο κορυφαίος Ιάπωνας καλλιτέχνης επιστρέφει στη Στέγη για να «ηλεκτρίσει» το κοινό με μια οπτικοακουστική εγκατάσταση που προκαλεί τα όρια της ανθρώπινης αντίληψης και της ψηφιακής τεχνολογίας. Το τελευταίο έργο της σειράς “datamatics” είναι ένας χείμαρρος από ψηφία και δεδομένα, μια διάσπαση στον χώρο και τον χρόνο του θεατή.

Πρόκειται για μία μεγάλης κλίμακας εγκατάσταση που βομβαρδίζει με την απόλυτα συγχρονισμένη σχέση εικόνας και ήχου.

Διεθνώς καταξιωμένος για τις digital art οπτικοακουστικές του εγκαταστάσεις, ο Ριότζι Ικέντα ξέρει να ηλεκτρίζει τις ανθρώπινες αισθήσεις. Μέσα σε ένα σιωπηλό και σκοτεινό περιβάλλον, το φως και ο ήχος εμφανίζονται ακαριαία και δονούν το σώμα με νέα δεδομένα ανά δευτερόλεπτο: γεωγραφικές συντεταγμένες του ηλιακού συστήματος, χωροχρονικές ακολουθίες, στοιχεία γενετικού κώδικα, κυτταρικές πληροφορίες, ψηφία, γραμμές, γράμματα. Με ακρίβεια μετρονόμου, δώδεκα παράλληλοι βιντεοπροβολείς συγχρονίζονται με μια μινιμαλιστική ηλεκτρονική σύνθεση και μετατρέπουν ψηφία και δεδομένα στην απόλυτη αισθητηριακή εμπειρία για τον επισκέπτη.

Από τα μικρά μοτίβα που υπάρχουν γύρω μας μέχρι την κωδικοποιημένη γνώση όλου του κόσμου, το “data flux{12 XGA version}”, η τελευταία multimedia προσθήκη στο εν εξελίξει πρότζεκτ “datamatics” του Ικέντα, που παρουσιάζεται στον εκθεσιακό χώρο της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση από 28 Ιανουαρίου έως 17 Φεβρουαρίου, χρησιμοποιεί τη γλώσσα και την αισθητική των μαθηματικών για να συνθέσει αμέτρητα εναλλασσόμενα frames και να θέσει βιωματικά ερωτήματα στο ευρύ κοινό γύρω από την ύπαρξη και την υπερβατική ταυτότητα.

Μετά την παρουσίαση της νέας multimedia εγκατάστασης στην Ταϊβάν, το “Data Flux” έρχεται για να συνεπάρει και το αθηναϊκό κοινό. Ημίτονα μετατρέπονται σε διακεκομμένες γραμμές, ηχητικά κύματα σε παλλόμενα πίξελ και οξείες συχνότητες σε πίνακες δεδομένων, προκαλώντας τα όρια της συνειδητής και ασυνείδητης αντίληψης των θεατών.