Τι κι αν αυτή θα είναι η τρίτη φορά; Ο ενθουσιασμός παραμένει ίδιος όπως την πρώτη. Η Λένα Πλάτωνος και η παρέα της, θ’ ανέβουν ξανά στη σκηνή της Αβραμιώτου, λίγους μήνες μετά το γενέθλιο live της. Παλιοί και νέοι φίλοι της θα την υποδεχτούν σε μια Ρετροσπεκτίβα της σπουδαίας καριέρας της.

Διαβάστε τη συνέντευξη της Λένας Πλάτωνος στον Χρήστο Γραμματίδη

Από τις κλασικές σπουδές στον αναλογικό ήχο των συνθεσάιζερ, η Λένα Πλάτωνος έχει υπάρξει όχι μόνο δημιουργός νέων ήχων -η «ηχοθήκη» της άλλωστε όπως την ονομάζει η ίδια είναι ανεξάντλητη– αλλά μιας μη ορθολογιστικής προσέγγισης στη μουσική και μιας νέας αισθητικής, της οποίας το αποτύπωμα είναι ευδιάκριτο ακόμα και σήμερα.

Πειραματίστηκε με τη μουσική, το λόγο και τις ερμηνείες, χρίστηκε διάδοχος του Μάνου Χατζιδάκι από τον ίδιο τον Μάνο Χατζιδάκι, μελοποίησε Καβάφη, Καρυωτάκη και Έμιλυ Ντίκινσον. Το πιο εντυπωσιακό ίσως όμως είναι οτι περισσότερα από 30 χρόνια μετά την κυκλοφορία του εμβληματικού Σαμποτάζ του 1981, που σηματοδότησε την αρχή του ηλεκτρονικού ήχου στην Ελλάδα, παραμένει το ίδιο επίκαιρη και συνεχίζει «ν’ ανακαλύπτεται» από γενιά σε γενιά, χαίροντας σεβασμού τόσο στον κόσμο του underground, όσο και σ’ αυτόν του mainstream.

Το Γκάλοπ, δίσκος του 1985, επανακυκλοφόρησε το 2015 σε βινύλιο από την αμερικανική Dark Entries (συνοδευόμενο από τους στίχους μεταφρασμένους στα αγγλικά από την ίδια), αποθεώθηκε από το διεθνή τύπο και έγινε ανάρπαστο. Το remix των Ισραηλινών Red Axes στο κομμάτι του δίσκου «Μάγισσες» έγινε το μουσικό χαλί στην επίδειξη μόδας του Christian Dior στην εβδομάδα μόδας του Παρισιού την περασμένη άνοιξη.

Πάνω κάτω την ίδια εποχή το αθηναϊκό κοινό συνέρεε στο six d.o.g.s για την πρώτη της, φανταστική, εμφάνιση επί της οδού Αβραμιώτου στο πλαίσιο του Record Store Day 2016. Τον Οκτώβριο έσβησε τα κεράκια της τούρτας των 65ων γενεθλίων της από σκηνής six d.o.g.s και τώρα επιστρέφει μεγαλύτερη, σοφότερη και ολοένα και καλύτερη.