Έξι χρόνια μετά το θάνατο του μεγάλου εικαστικού Leonardo Cremonini (1925-2010), το Ιστορικό Αρχείο και Μουσείο Ύδρας ( ΓΑΚ / ΙΑΜΥ) παρουσιάζει από το Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου έως και τις 30 Οκτωβρίου 2016 την έκθεσης με τίτλο«Οι Αυθάδειες του Ήλιου» με έργα του μεγάλου Ιταλού δημιουργού, σε επιμέλεια του Αλέξη Βερούκα.

Πρόκειται για 38 έργα του Ιταλού καλλιτέχνη και δασκάλου που θεώρησε τη γνώση της ελληνικής ζωγραφικής ως ένα από τα μονοπάτια που τον οδήγησαν στην απόδοση της πραγματικότητας στο έργο του, στην καλλιτεχνική περιγραφή της αλήθειας των πραγμάτων και στην ουσία της απόδοσης των βιωμάτων του.

Αυτό ακριβώς άλλωστε αποτύπωσε με την κριτική του ο Alain Jouffroy, γράφοντας για το έργο του Cremonini ότι πρόκειται για «το μεγαλύτερο ζωγραφικό μυθιστόρημα μέχρι σήμερα στην ερωτική σχέση του ατόμου με την πραγματικότητα..».

Η σχέση του Cremonini με την Ελλάδα ενισχύθηκε στο Παρίσι από τους΄Ελληνες ζωγράφους που μαθήτευσαν στο εργαστήρι του, στην Ecole Nationale Superieure des Beaux Arts: την Άννα Μαρία Τσακάλη, τον Εδουάρδο Σακαγιάν, τον Γιώργο Ρόρρη, τον Αλέξη Βερούκα, τον Στέφανο Δασκαλάκη, την Ειρήνη Ηλιοπούλου, τη Μαρία Φιλοπούλου, τη Βίκυ Χατζηλάκου, τον Κώστα Νταούλα, την Κέλλυ Μενδρινού, την Εβίτα Φρατζολά, και άλλους ακόμη Έλληνες καλλιτέχνες, ελεύθερους ακροατές των μαθημάτων του. Ο ίδιος έλεγε γι’ αυτούς χαρακτηριστικά: «Οι Ελληνες μαθητές μου είχαν αφομοιώσει μια βαθιά ζωγραφική παράδοση, που μάλλον έλκει την καταγωγή της και από τη βυζαντινή αγιογραφία.»

Ο ερχομός του στην Ύδρα, τον γοήτευσε αληθινά και στο μοναδικό της φως, στο λιτό, δωρικό της τοπίο “είδε” και αντιπαρέβαλε το δικό του αγαπημένο και βραχώδες νησί, την Παναρέα στη νότια Ιταλία. 38 συνολικά δημιουργίες του καλλιτέχνη, λάδια, ακουαρέλες και χαρακτικά, θα κοσμήσουν τους χώρους της έκθεσης από τις 3 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 30 Οκτωβρίου για να δοθεί η δυνατότητα στο φιλότεχνο κοινό να θαυμάσει από κοντά το έργο του Cremonini, έργο με χιλιάδες, εκτός των άλλων, φιλοσοφικές προεκτάσεις, φιλοτεχνημένο από έναν άνθρωπο που συνήθιζε να δημιουργεί υπακούοντας τις προσωπικές του καλλιτεχνικές επιταγές και να χαράζει την δική του πορεία χωρίς να νοιάζεται αν και κατά πόσον τον ακολουθεί το ρεύμα της εποχής του.

Ο Cremonini «έπλεκε» και «έπλαθε» απλώνοντας σχήμα και χρώμα στους προβληματισμούς του. O παράξενος και διαχρονικός του κόσμος, ιδωμένος μέσα από τα έργα της έκθεσης αυτής, οι φορτωμένες με φως του ήλιου και συναίσθημα εικαστικές του αναζητήσεις έρχονται να σφραγίσουν για μία ακόμα φορά το καλλιτεχνικό ύφος του δημιουργού.