Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος δίνει βήμα στις νέες καλλιτεχνικές δυνάμεις που θέλουν να εκφραστούν και να επικοινωνήσουν με το κοινό, προκειμένου να δείξουν τη δουλειά τους. «Τουρνουά 5Χ5»: πέντε θεατρικές ομάδες της πόλης παρουσιάζουν πέντε θεατρικές παραγωγές στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών.

ΝόVAN Theater Group «Απόψε στο Στράτφορντ», της Μάρας Γαβριηλίδου
Σκηνοθεσία: Λένα Πετροπούλου
25/26/27 Μαρτίου 2016

«Απόψε στο Στράτφορντ» ένας θίασος ηθοποιών ετοιμάζεται να δώσει την παράσταση του. Το κοινό είναι στη θέση του. Οι ερμηνευτές, τα κοστούμια, τα σκηνικά κι ένα καλοδουλεμένο έργο… όλα έτοιμα. Μόνο που «Απόψε στο Στράτφορντ» δεν έχουν ιδέα τι τους περιμένει! Ποιος είναι ο καταλυτικός ρόλος του Δούκα και της ερωμένης του; Γιατί τα γενέθλιά της γίνονται ο εφιάλτης του ταλαίπωρου αυτού θιάσου; Ποιος είναι αυτός ο δήθεν ταλαντούχος εξάδερφος Γουλιέλμος Φίλιους Γιόχαν Σαίξπηρ; Πώς ένα δράμα μετατρέπεται σε κωμωδία; Και πώς μια κωμωδία μπορεί να καταλήξει σε δράμα;

Θέατρο του Βορρά «Chat», του Gustavo Ott
Σκηνοθεσία: Αντώνης Καραγιάννης
1/2/3 Απριλίου 2016
Ακατάλληλο κάτω των 18

Πόσο απέχει η ζωή μας από την κόλαση; Πόσο μακριά από το Ισλαμικό Χαλιφάτο βρίσκεται η Νέα Υόρκη; Πόσες κινήσεις χρειάζονται για να βρεις εραστή, να υιοθετήσεις παιδί, να κάνεις φίλους, να αγοράσεις όπλα, να κερδίσεις χρήματα, να χάσεις τη ζωή σου; Το πολύ 2 κλικ! Μπαίνεις στο Chat και ένας νέος κόσμος σε περιμένει. Η πραγματική ζωή μπερδεύεται με την εικονική, ό,τι δεν βρίσκεις στη γη δεν περιμένεις πια να το βρεις στον παράδεισο, αλλά στο διαδίκτυο, η μοναξιά έχει όνομα, η συντροφιά έχει ψευδώνυμο, η ανωνυμία σώζει τους ένοχους, δεν υπάρχουν αθώοι, μόνο άγνοια που δε συγχωρείται, άγνοια που πληρώνεται, η άγνοια των μελλοντικών αγνοούμενων.

ARS Moriendi «Το αριστούργημα ή Τhe Re- Mohammed Τy Show», του Christian Lollike
Πανελλήνια Πρώτη
Σκηνοθεσία: Θάνος Νίκας
8/9/10 Απριλίου 2016
Ακατάλληλο κάτω των 18

Το «Αριστούργημα ή The Re-Mohammed-Ty Show» παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο πλαίσιο του «Τουρνουά 5Χ5». Πρόκειται για ένα έργο με θέμα την Τέχνη, την Πίστη και την Τρομοκρατία του σύγχρονου θεατρικού συγγραφέα Κριστιάν Λόλλικε (Christian Lollike), ο οποίος στην χώρα του, τη Δανία, θεωρείται από τους πιο σημαντικούς και υποσχόμενους σήμερα καθώς τολμά να θίξει επίκαιρα, ευαίσθητα, κοινωνικά θέματα  όπως η τρομοκρατία, το προσφυγικό, ο ρατσισμός και ο εθνικισμός στον 21ο αιώνα.

Ομάδα Παραστατικών Τεχνών Α4Μ «Καντάν», του Γιούκιο Μισίμα (διασκευή)
Σκηνοθεσία: Αθηνά Δράγκου
15/16/17 Απριλίου 2016

Το «Καντάν» είναι βασισμένο στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Γιούκιο Μισίμα, το οποίο στην πρωτότυπή του μορφή αποτελεί έργο του ιαπωνικού θεάτρου Νοh. Πρόκειται για μια παράσταση σωματικού θεάτρου όπου στοιχεία του παραδοσιακού ιαπωνικού θεάτρου Νοh και του σύγχρονου ιαπωνικού χορού Butoh συγκεράζονται ζωντανά με τη σύγχρονη μουσική. Η παράσταση δημιουργεί μια οπτικοακουστική παρτιτούρα πάνω στην οποία ηθοποιοί, χορευτές και μουσικοί, «διαλογίζονται» γύρω από τα θέματα της οργανικής ουσίας της ζωής και των επιλογών της/μας. Έργο ασυνήθιστης ομορφιάς, ποιητικό και σκληρό, θέτει ερωτήματα γύρω από τη φύση και τις επιθυμίες του ανθρώπου, την πολιτική, την εξουσία, τον πλούτο. Όνειρο και πραγματικότητα, ζωή και θάνατος συγχέονται μέχρι τη στιγμή της αφύπνισης.

Ουκ Νουκ «Friday Bloody Friday»
σύλληψη-σκηνοθεσία Πάνος Δεληνικόπουλος
22/23/24 Απριλίου 2016
Κατάλληλο ανώ των 15 ετών

Η παράσταση «Friday Bloody Friday» παίρνει αφορμή από την ημέρα της Μεγάλης Παρασκευής διερευνώντας τη σχέση της κοινότητας με τον θάνατο. Ακολουθώντας ως δραματουργικό άξονα το Ευαγγέλιο και τη δομή του Εσπερινού της Αποκαθήλωσης, ανιχνεύει την έννοια του σώματος ως όριο της επικοινωνίας με τους άλλους, την προϊούσα φθορά του και την εν τέλει κατάργησή του. Ενσωματώνει στοιχεία performance, εικαστικές αναφορές και κείμενα, ως αλληλουχία μοτίβων αναγνώσματος-αφήγησης-μουσικού μέλους-δρώμενου.

Το δεύτερο μέρος βασίζεται στην τεχνική του θεάτρου-ντοκουμέντο, χρησιμοποιώντας αποσπάσματα 40 συνεντεύξεων, πάνω στον θάνατο και την απώλεια. Μια παράσταση όπου ως δραματουργικό υλικό λειτουργεί η σκηνοθεσία.
7 ηθοποιοί σε αλληλεπίδραση με τον παρόντα χρόνο, και τον διάλογό τους με το ζωντανό μουσικό μέλος, προσεγγίζουν το τρίπτυχο ζωντανό σώμα-θάνατος-μνήμη.