Το Goethe Zentrum Χανίων και το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης συνδιοργανώνουν, με την ευκαιρία συμπλήρωσης 60 ετών από το θάνατο του Bertolt Brecht, μια πρωτότυπη μουσικο-θεατρική παράσταση, βασισμένη στα έργα του «Συνομιλίες Φυγάδων» και «Αλφαβητάρι Πολέμου» σε πρωτότυπη μελοποίηση Hanns Eisler και σκηνοθεσία του Andreas R. Bartsch, την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου, στο κινηματοθέατρο Αστόρια, στο Ηράκλειο.

Η παράσταση, που ταξιδεύει υπό το σύνθημα «των λαών η ανεξήγητη υπομονή», διήνυσε με αφετηρία την ιστορική θεατρική σκηνή Volksbühne του Βερολίνου μια μεγάλη πορεία από την Τιφλίδα της Γεωργίας ως την Αβάνα της Κούβας και παρουσιάστηκε σε περισσότερες από 80 σκηνές διεθνώς.

Ο Andreas R. Bartsch, γερμανός σκηνοθέτης, συνεργάτης της Volksbühne και εκπρόσωπος της πρωτοπορίας της σύγχρονης βερολινέζικης θεατρικής σκηνής καθοδηγεί του ηθοποιούς Ruediger Klink και Aloysius Itoka που ερμηνεύουν με απλότητα τη μετέωρη κατάσταση των ανθρώπων που εκτοπίζονται λόγω του πολέμου. Ο μουσικός διευθυντής και πιανίστας Joerg Mischke ζωντανεύει τις μελωδίες του γερμανού συνθέτη Hanns Eisler και καθοδηγεί την αισθαντική τραγουδίστρια-ηθοποιό Marie-Louise Gunst και τους μουσικούς του Barbara KlausCosca (ακορντεόν) και Susanne Filep (βιολί) σε μια ιδιαίτερα πρωτότυπη live εμφάνιση.

Το αλφαβητάρι του Πολέμου
Το 1955, ο Brecht δημοσιεύει τα συγκλονιστικά συνοδευτικά επιγράμματα των φωτογραφιών που έχει συλλέξει ως φυγάς στη Φινλανδία το 1941 από εφημερίδες της εποχής του, με εικόνες πολέμου, καταστροφής και ερήμωσης. Το 1957 ο Hanns Eisler τα μελοποιεί και παραδίδει 14 διαχρονικά τραγούδια για τη λαίλαπα του πολέμου που συντρίβει την ανθρώπινη ύπαρξη.

Συνομιλίες φυγάδων
Πρόκειται για ένα μικρό, ανέκδοτο θεατρικό έργο του Brecht, που δεν εγγράφεται στην κατηγορία των διδακτικών του συγγραμμάτων, αποτελεί ωστόσο χαρακτηριστικό δείγμα της τυπολογίας του σύγχρονου documentary theatre. Το πνεύμα του Brecht για τους φυγάδες, το οποίο έγραφε ενόσω περίμενε την άδεια μετακίνησής του προς την Αμερική, ξεδιπλώνεται στη φράση «…Ένα καλό διαβατήριο είναι πάντα αναγνωρισμένο, ενώ ένας άνθρωπος, όσο καλός και αν είναι μπορεί να μην αναγνωριστεί ποτέ…».