«Φαρενάιτ 451» δια χειρός Θωμά Μοσχόπουλου στο Θέατρο Πόρτα

Η παράσταση που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Αθηνών 2018, ανεβαίνει στο Θέατρο Πόρτα

Με διαδοχικά sold out στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών τον Ιούνιο 2018, η νέα παράσταση του Θωμά Μοσχόπουλου, το  συγκλονιστικό έργο του Ραίη Μπράντμπερυ Φαρενάιτ 451, θα παρουσιαστεί στο Πόρτα από τις 9 Νοεμβρίου.

Σ’ ένα μελλοντικό, ολοκληρωτικό καθεστώς, όπου τα βιβλία καταστρέφονται, ο πρωταγωνιστής του έργου, διώκτης αρχικά των αντιφρονούντων, μεταστρέφεται, όταν έρχεται σ’ επαφή με τον μυστικό κόσμο των βιβλίων. Πώς μπορεί να σπάσει το εφιαλτικό πρόσωπο του ολοκληρωτισμού; Μπορεί η διεκδίκηση της «προσωπικής ανάγνωσης» να προκαλέσει στο σύστημα ρήγματα ελευθερίας;

Το 1953, εν τω μέσω της μακαρθικής περιόδου, εμφανίζεται στα αμερικανικά βιβλιοπωλεία ένα βιβλίο που θα αποτελέσει ένα από τα σημαντικότερα δυστοπικά μυθιστορήματα του 20ού αιώνα. Πρόκειται για το Φαρενάιτ 451 του Ραίη Μπράντμπερυ. Ο τίτλος δηλώνει τη θερμοκρασία στην οποία αρχίζει να καίγεται το χαρτί και αναφέρεται στην πρακτική της «καύσης βιβλίων», που ταυτίζεται ιστορικά και συμβολικά με την καταστολή της ελευθερίας σκέψης και λόγου.

Σε μια μελλοντική κοινωνία «πυροτεχνουργοί», λειτουργώντας ως ένα «Σώμα Κρατικής Ασφάλειας», εντοπίζουν και καίνε όσα βιβλία έχουν σωθεί κρυμμένα από αντιφρονούντες, που αρνούνται να συμμορφωθούν στο δόγμα, ότι τα βιβλία είναι άχρηστα και βλαβερά.

Ο βασικός ήρωας του έργου είναι ένα διακεκριμένο στέλεχος αυτού του «σώματος», όμως, ερχόμενος σε επαφή με το «μυστικό σύμπαν των βιβλίων», αρχίζει να μαγνητίζεται επικίνδυνα απ’ αυτό.

Σιγά σιγά ανακαλύπτει ότι πίσω από τον κόσμο εικονικής πραγματικότητας, στον οποίο οι συμπολίτες του ζουν εφησυχασμένοι, υπάρχει ένα ολόκληρο δίκτυο, που κινείται υπόγεια και σε αντίθετες κατευθύνσεις από τις δικές του επιλογές. Όταν ξυπνήσει η «περιέργειά» του γι’ αυτόν τον κόσμο,  είναι θέμα χρόνου να γίνει από διώκτης διωκόμενος.

Το 1979, ο ίδιος ο συγγραφέας ξαναγράφει το έργο σε θεατρική μορφή, επεμβαίνοντας σημαντικά στο αρχικό περιεχόμενο του κειμένου και δημιουργώντας έτσι τη βάση για ένα πολύ ενδιαφέρον θεατρικό ανέβασμα. Μια πολυφωνική ανάγνωση που ανατριχιάζει με την επικαιρότητα του έργου.

Συντελεστές

Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος
Σκηνικά: Ευαγγελία Θεριανού
Κοστούμια: Κλαιρ Μπρέισγουελ
Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής
Φωτισμοί: Σοφία Αλεξιάδου
Επιμέλεια κίνησης: Σοφία Πάσχου
Βοηθός σκηνοθέτη: Ρωμανός Μαρούδης
Βοηθός φωτιστή: Tracey Gibbs
Βοηθός σκηνογράφου: Γεωργία Τσίπουρα
Σχεδιασμός προβολών: Mavra Gidia|Χρυσούλα Κοροβέση & Μάριος Γαμπιεράκης
Κατασκευή κοστουμιών: Olga Evseeva
Σχεδιασμός κομμώσεων: Talkin’ heads
Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Ελεάννα Γεωργίου

Παίζουν: Αλέξανδρος Λογοθέτης, Άννα Μάσχα, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Κίττυ Παϊταζόγλου, Χάρης Τσιτσάκης, Μάνος Γαλανής, Θάνος Λέκκας, Ξένια Καλογεροπούλου

Συμπαραγωγή: Φεστιβάλ Αθηνών – Θέατρο Πόρτα 

Εισιτήρια

Τιμές εισιτηρίων: 

8 €
- 15 €

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

12 Απαντήσεις

  1. Ένα πολύ δυνατό και διαχρονικό θέμα: η λογοκρισία, η καταστροφή των πηγών γνώσης, η καταστολή της ελευθερίας σκέψης και λόγου. Ένα εξαιρετικό βιβλίο προσαρμοσμένο από τον ίδιο τον συγγραφέα σε θεατρική μορφή, το οποίο έγινε μια εξαιρετική θεατρική παράσταση από τον κ. Μοσχόπουλο. Ερμηνείες δυνατές, με κείμενο δύσκολο. Χαράσσεται βαθιά στην μνήμη ο μονόλογος του/της Μπήτυ (Μάσχα) στη σκηνή που προσπαθεί (;) να καταστείλει τις αμφιβολίες του Μόνταγκ (Λογοθέτης) απέναντι στο σύστημα. Η γλώσσα του σώματος και οι σχεδιασμένες επαναλαμβανόμενες κινήσεις των ηθοποιών ενισχύουν τα λόγια. Σκηνικό μελλοντολογικό και κουστούμια απόλυτα κατάλληλα για τον κάθε ρόλο. Απόλυτα ταιριαστή η μουσική και ο φωτισμός. Στα συν η προετοιμασία των θεατών με τον «καπνό» να αιωρείται ανάμεσα στα καθίσματα πριν την έναρξη της παράστασης. Όμορφη η αφίσα του έργου, με όλα τα απαραίτητα στοιχεία και τις πληροφορίες. Επίσης πολύ σημαντική, όπως πάντα στο συγκεκριμένο θέατρο, η διάθεση προς πώληση του βιβλίου. Η παράσταση Φαρενάιτ 451 μας προβλημάτισε, γιατί αν και το βιβλίο στο οποίο στηρίζεται γράφτηκε πενήντα χρόνια πριν, παραμένει εξαιρετικά επίκαιρο το θέμα της. Ακόμα και αν/όταν η καταστολή της ελευθερίας σκέψης και λόγου συντελείται με άλλες μορφές και όχι με το κάψιμο των βιβλίων. Ευχαριστούμε το Θέατρο Πόρτα και τον κ. Μοσχόπουλο για αυτή την υπέροχη παράσταση.

  2. πιστευω οτι τοελληνικο θεατρο ωφειλει πολλα στον κυριο Μοσχοπουλο,οπως επισης και στο el culture για την σωστη ενημερωση στα πολιτιτιστικα πραγματα της πρωτευουσας
    θελω να σας ευχαριστησω ..και να συμμετεχω στους διαγωνισμους σας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.