Ο ιδρυτής του Μαύρου Θεάτρου της Πράγας, Jiri Srnec, παρουσιάζει την παράσταση «Ανθολογία» με σκηνές από τα ωραιότερα παραμύθια που αγαπήσαμε. Από την «Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων» μέχρι τον «Πήτερ Παν» η παράσταση θα ταξιδέψει το κοινό της στη χώρα της φαντασίας και του ονείρου, από τις 7 έως τις 9 Δεκεμβρίου στο Christmas Theater, του Κλειστού Ολυμπιακού Σταδίου Γαλατσίου.

Ανθολογία

58 χρόνια ζωής κλείνει φέτος το περίφημο Μαύρο Θέατρο της Πράγας, που ίδρυσε ο 86χρονος σήμερα Ζίρι Σρνετς. Η τσέχικη ομάδα με τους καλλιτέχνες της (ηθοποιοί, που είναι συγχρόνως κουκλοπαίκτες, μίμοι και χορευτές) έρχεται στην Αθήνα για να παρουσιάσει μια παράσταση με τα ωραιότερα παραμύθια έτσι όπως τα παρουσιάζει ο ιδρυτής του Μαύρου θεάτρου της Πράγας.

«Καλώς ήρθατε στην μαγική αυλαία! Πλησιάστε και θαυμάστε την ομορφιά και την ιδιοφυΐα! Θα παρακολουθήσετε μια επίδειξη θαυμάτων του σύγχρονου κόσμου. Προσπαθήστε μόνο να θυμάστε ότι τα μόνα θαύματα που μπορούν να μας σώσουν, είναι αυτά που συμβαίνουν μέσα μας!»

Ανθολογία

Με αυτά τα λόγια υποδέχεται όλους στο Μαύρο Θέατρο της Πράγας ο Ζίρι Σρνετς, σεναριογράφος και σκηνοθέτης της παράστασης, που είναι επιπλέον μουσικός, ζωγράφος και ποιητής και είναι ο ιδρυτής του. Η τέχνη του Μαύρου Θεάτρου, ενός από τους γνωστότερους παγκοσμίως εκπροσώπους της τσέχικης δραματικής τέχνης, στηρίζεται στο μαύρο που δε φαίνεται πάνω στο μαύρο.

Οι ηθοποιοί – χειριστές των αντικειμένων, ντυμένοι στα μαύρα, παίζουν μπροστά από το μαύρο φόντο της σκηνής, αόρατοι για τους θεατές. Έτσι, τα πολύχρωμα αντικείμενα που χειρίζονται είναι σαν να αιωρούνται στον αέρα και ζουν τη δική τους ανεξάρτητη ζωή. Επίσης, σημαντικό στοιχείο είναι και ο ιδιαίτερος φωτισμός, ώστε να αναδεικνύονται τα χρώματα σε σκηνικά, αντικείμενα και ανθρώπινες φιγούρες και να «εξαφανίζονται» οι τεχνικοί και ηθοποιοί, που κουβαλούν τα αντικείμενα, πετυχαίνοντας την ψευδαίσθηση του «πετάγματος».

Ανθολογία

Ο Σρνετς ίδρυσε το Μαύρο Θέατρο το 1961, όπου ανακάλυψε τυχαία την τεχνική στην οποία στηρίζεται σήμερα η φιλοσοφία του Μαύρου Θεάτρου όταν πειραματιζόταν με τη γαλάζια λάμπα φθορισμού (black light) για την καλύτερη παρουσίαση της διατριβής του στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών του Κρατικού Κονσερβατουάρ και την Ακαδημίας Θεάτρου της Πράγας, του τμήματος κουκλοθεάτρου. Από τότε και μέχρι σήμερα εργάζεται καθημερινά δημιουργώντας νέες ομάδες και καινούργια έργα.