«Ένας, κανένας και χίλιοι εκατό» στην γκαλερί a.antonopoulou art

Η έκθεση περιλαμβάνει δύο έργα του Μιχάλη Γ. Καλλιμόπουλου

Η έκθεση «Ένας, κανένας και χίλιοι εκατό» είναι η τρίτη ατομική του Μιχάλη Γ. Καλλιμόπουλου. Με σπουδές στην Βενετία και την Αθήνα και σημαντικές εκθέσεις στο ενεργητικό του, ο ζωγράφος και γλύπτης κινείται ανάμεσα στις εικαστικές τέχνες φτιάχνοντας έργα που γεφυρώνουν τα εικαστικά είδη, επανεφευρίσκοντας διαρκώς το εικαστικό αντικείμενο.

Τα εγκαίνια της έκθεσης έχουν προγραμματιστεί για το Σάββατο 5 Νοεμβρίου, ώρα 12:00 – 04:00 μμ.

Αυτή τη φορά ο καλλιτέχνης μας μιλάει για την παιδικότητα. Στρέφει την προσοχή μας στα ήθη και τις ισορροπίες με αφορμή ανθρωπολογικές και κοινωνικές πραγματικότητες, μεγάλης και μικρής κλίμακας. Τα έργα της έκθεσης μας παροτρύνουν -και μέσα από το παιχνίδι- να σκεφτούμε για τον εαυτό μας και για την αλληλεπίδραση -ή μη- των ανθρώπων.

Η έκθεση περιλαμβάνει δύο έργα, τον φωτεινό «Κόσμο» και την σκοτεινή «Κυριακή».

Ο «Κόσμος» είναι ένα διαδραστικό επιτραπέζιο έργο από εκατό και πλέον επιζωγραφισμένα πρωτότυπα αγάλματα μικρής κλίμακας, δημιουργημένα με την τεχνική της τρισδιάστατης (3d) εκτύπωσης. Οι μινιατούρες αυτές συνθέτουν ένα αρχείο «ιδεότυπων» αλλά και μιας κοινωνίας «σε συνθήκες εργαστηρίου». Τα ανθρωπάκια ιδωμένα από κοντά δεν συνιστούν πλήθος, αλλά μοναδικούς ήρωες με διακριτά χαρακτηριστικά, ενώ η θέση τους στον χώρο είναι μάλλον τυχαία και ελεύθερη.

Η γλυπτική εγκατάσταση είναι ένα παιχνίδι ανθρωπολογίας με τη μορφή επιτραπέζιου ποδοσφαίρου Subbuteo και δίνει τη δυνατότητα στο κοινό να παίξει μαζί του. Η μορφή του έργου είναι το αποτέλεσμα του παιχνιδιού του καλλιτέχνη και ταυτόχρονα η αρχική μορφή του παιχνιδιού καθενός από εμάς, αφού μπορούμε ελεύθερα να αγγίξουμε, να μελετήσουμε και να μετακινήσουμε τα «πιόνια» μας, δημιουργώντας έτσι νέες υπόνοιες ομάδων και συσχετισμών σε μία in vitro μελέτη της κοινωνίας και των τύπων ανθρώπων που την απαρτίζουν. Το παιχνίδι μας ξεκινά μέσα στην έκθεση, αλλά μπορεί να συνεχιστεί και πέρα από αυτήν, με τη δυνατότητα που μας δίνει ο καλλιτέχνης να συμμετάσχουμε ενεργά στη δημιουργία ενός νοητού αρχείου «ιδεότυπων», αυτή τη φορά σε μεγαλύτερη κλίμακα. Το πώς, έχει να κάνει με τον τρόπο που ο καλλιτέχνης έχει επιλέξει να επικοινωνήσει το έργο του στο κοινό.

«Κυριακή» είναι παραδοσιακά η ημέρα γιορτής του οικογενειακού θεσμού και ο καλλιτέχνης διαλέγει να κάνει το σχόλιό του για την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων. Η γλυπτική εγκατάσταση αποτελείται από το μαύρο, υπέρ του φυσικού, γλυπτό ενός άντρα πάνω στο οποίο είναι ζωγραφισμένο ένα κοριτσάκι.

Μπροστά στο έργο η οπτική αντίληψη του επισκέπτη συγχέει τη γλυπτική με τη ζωγραφική – το χρωματιστό και ανέμελο μικρό κοριτσάκι με το τρισδιάστατο μαύρο σώμα του άντρα. Αυτοί είναι μαζί αλλά και χωριστά, ανάλογα με την οπτική γωνία θέασης ή την υποκειμενική αντίληψη του καθενός μας. Το χέρι μέσα στο χέρι κάνει τη σκηνή τρυφερή. Αλλά με τους όρους του έργου: περπατώντας προς στο πλάι, τα χέρια του κοριτσιού χάνονται μέσα στο σκοτεινό σώμα του άνδρα.

Τα έργα που θα δούμε και που θα παίξουμε συνιστούν ένα ζωντανό πεδίο αντιθέσεων γενεών, φύλων, διαθέσεων, συνθηκών. Μέσω του εικαστικού λόγου θέτουν ακριβείς ερωτήσεις χωρίς να περιορίζουν σε προδιαγεγραμμένες απαντήσεις.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.