21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: 7 ντοκιμαντέρ που υπόσχονται να σοκάρουν

Έρχονται στο φως επίκαιρα θέματα και οι άγνωστες πτυχές τους

«Γυναικεία σεξουαλικότητα, η βιομηχανία του κρέατος, πολιτική διαπλοκή, γενοκτονίες, ο ακραίος κόσμος του πορνό, διακίνηση αρχαιοτήτων, βία. Τα συζητάμε, τα αναλύουμε, παίρνουμε θέση, θυμώνουμε, συγκινούμαστε.

Το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης μάς φέρνει αντιμέτωπους με επίκαιρα θέματα και φέρνει στο φως άγνωστες, συγκλονιστικές πτυχές που μας κάνουν να σκεφτούμε πόσα λίγα γνωρίζουμε τελικά για τον κόσμο μας.

Τα εφτά ντοκιμαντέρ που ακολουθούν θα αναζωπυρώσουν τον Μάρτιο συζητήσεις που δεν έχουν σταματήσει ποτέ»:

“#Female Pleasure” της Μπάρμπαρα Μίλερ (Ελβετία-Γερμανία, 2018)

Όταν η γυναικεία σεξουαλικότητα προσκρούει στη θρησκεία, τις παραδόσεις και τον φόβο, πέντε γυναίκες από διαφορετικές γωνιές του κόσμου εξομολογούνται χωρίς ταμπού ιστορίες που μιλούν για την απόλαυση, την πατριαρχία και την σεξουαλική ισότητα των δύο φύλων.

“#Female Pleasure”

“Soyalism” των Στέφανο Λιμπέρτι και Ενρίκο Παρέντι (Ιταλία, 2018)

Ακολουθώντας την αλυσίδα παραγωγής χοιρινού κρέατος -από τα ατελείωτα χωράφια σόγιας που τροφοδοτούν τα ζώα στις φάρμες ως τα σφαγεία και την διανομή των προϊόντων- το ντοκιμαντέρ αποκαλύπτει μια τεράστια βιομηχανία που την ελέγχει μια χούφτα δυτικών και κινεζικών πολυεθνικών, με τραγικές κοινωνικές και περιβαλλοντικές συνέπειες.

“Soyalism”

“The Corporate Coup D’ Etat” του Φρεντ Πίμποντι (Καναδάς-ΗΠΑ, 2018)

Πώς οι μεγάλες αμερικανικές εταιρείες κατέληξαν να ελέγχουν το πολιτικό σύστημα; Και πώς από εκεί οδηγηθήκαμε στην ανάδειξη του Ντόναλντ Τραμπ ως πλανητάρχη; Ένα ανομολόγητο, εκ των έσω πραξικόπημα που συμπαρέσυρε ολόκληρο τον κόσμο.

“The Corporate Coup D’ Etat”

“Graves without A Name” του Ρίτι Παν (Γαλλία, 2018)

Ο πιο καταξιωμένος ντοκιμαντερίστας της Ασίας επιστρέφει στο συγκλονιστικό θέμα της γενοκτονίας των Κόκκινων Χμερ στην πατρίδα του, την Καμπότζη, σε μια προσπάθεια να συμφιλιωθεί με τα οδυνηρά γεγονότα που βίωσε ως παιδί. Αναζητά τον τάφο της οικογένειάς του και μαζί ψάχνει το δρόμο προς το φως, περνώντας μέσα από το απόλυτο σκοτάδι.

“Graves without A Name”

“Cold Case Hammarskjold” του Μαντς Μπρούγκερ (Δανία, 2019)

Το πρόσωπο του κόσμου δεν θα ήταν ίδιο αν το 1961, δεν έβρισκε τραγικό θάνατο υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες σε αεροπορικό δυστύχημα ο γενικός γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών Νταγκ Χάμαρσκελντ. Μισό αιώνα μετά, το θέμα έρχεται ξανά στην επικαιρότητα με νέα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας. Ο προβοκάτορας ντοκιμαντερίστας Μαντς Μπρούγκερ ερευνά το περιστατικό και ανακαλύπτει πολλά περισσότερα: ένα κρίσιμο μυστικό που θα τινάξει τα πάντα στον αέρα.

“Cold Case Hammarskjold”

“Jonathan Agassi Saved My Life” του Τόμερ Χέιμαν (Ισραήλ, 2018)

Ο Τζόναθαν Αγκάσι, ένας από τους πιο διάσημους γκέι πορνοστάρ στον κόσμο, αποκαλύπτεται στην κάμερα σε αυτό το τολμηρό, αλλά και ευαίσθητο ντοκιμαντέρ που δείχνει τον άνθρωπο πίσω από το είδωλο μιας πραγματικά τεράστιας βιομηχανίας.

“Jonathan Agassi Saved My Life “

“Booty” των Τόρκελ Χάνταρσον και Ορν Μαρίνο Άρναρσον (Ισλανδία-Ελλάδα, 2018)

Η παγκόσμια διακίνηση αρχαιοτήτων και η θλιβερή βιομηχανία που αναδύεται εκεί όπου βασιλεύει η λεηλασία και η πώληση θησαυρών έρχεται στο προσκήνιο στο Booty. Το ντοκιμαντέρ μιλά για τον επαναπατρισμό αρχαιοτήτων, από τα Μάρμαρα του Παρθενώνα έως το πορτρέτο της Νεφερτίτης.

“Booty “

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.