9ο Φεστιβάλ Νέων Καλλιτεχνών «Τα 12 Κουπέ» στο Τρένο στο Ρουφ

Τα 12 Κουπέ

Θέατρο, σύγχρονος Χορός, και Video Art μαζί με μουσικές αλλά και αφηγηματικές performances

Για 9η χρονιά, η Αμαξοστοιχία – Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ κινείται στους ρυθμούς των 17 ομάδων του 9ου Φεστιβάλ Νέων Καλλιτεχνών «τα 12 Κουπέ», καθημερινά, από την Κυριακή 12 έως και την Κυριακή 26 Μαΐου 2019.

Τον καθιερωμένο πια θεσμό εμπνεύστηκε και οργάνωσε η Τατιάνα Λύγαρη με σκοπό την ανάδειξη, ενθάρρυνση και προώθηση νέων καλλιτεχνών της χώρας από όλες τις μορφές της Τέχνης. Πηγή έμπνευσης γι’ αυτό το μοναδικό παγκοσμίως πολιτιστικό σιδηροδρομικό Φεστιβάλ αποτελούν τα 12 κουπέ του New Wagon της Αμαξοστοιχίας, μιας επιβατάμαξας με δώδεκα compartments, όπου νεανικές ομάδες και μεμονωμένοι καλλιτέχνες καλούνται να δημιουργήσουν καινοτομικά καλλιτεχνικά projects σύντομης διάρκειας για μικρές ομάδες θεατών.

Από το 2010 μέχρι σήμερα, 164 ταλαντούχες νεανικές ομάδες και μεμονωμένοι καλλιτέχνες (ηθοποιοί, μουσικοί, χορευτές, σκηνοθέτες, χορογράφοι, performers, video artists, εικαστικοί, μουσικά συγκροτήματα κλπ.) έχουν παρουσιάσει πρωτότυπες και ευρηματικές καλλιτεχνικές δράσεις, που αποτέλεσαν αφετηρία γνωριμίας με το μοναδικό Τρένο-Θέατρο και έναυσμα για μετέπειτα νέες συνεργασίες.

Στη φετινή διοργάνωση το Θέατρο, ο σύγχρονος Χορός, και η Video Art έχουν την τιμητική τους μαζί με μουσικές αλλά και αφηγηματικές performances.

Η κυρίαρχη θεματική των φετινών συμμετοχών δηλώνει τους προβληματισμούς και τις βαθύτερες ανησυχίες όχι μόνο των συμμετεχόντων αλλά γενικότερα των νέων σήμερα. Υπαρξιακές αναζητήσεις και αγωνίες σχετικές με την αποτύπωση του χρόνου, την έλλειψη και τη δυνατότητα  ελέγχου του, τη συνύπαρξη, την ανθρώπινη επαφή, τη μνήμη, το άγχος, το υποσυνείδητο, την απελευθέρωση από φοβίες και ταμπού, τον έρωτα. Αναζητήσεις και τοποθετήσεις απέναντι σε διαχρονικά δίπολα όπως το σωστό και το λάθος, το παλιό και το καινούριο, η καταπίεση και η ελευθερία, η επιτυχία και η αποτυχία, η παιδική αθωότητα και η ενηλικίωση.

Εκτός από τον χώρο του New Wagon, το Φεστιβάλ επεκτείνεται και στα υπόλοιπα βαγόνια και την Αποβάθρα της Αμαξοστοιχίας, προσφέροντας σε καλλιτέχνες και επισκέπτες ένα πρωτοποριακό καλλιτεχνικό θέαμα και μία πρωτόγνωρη εμπειρία, όπου όλες οι Τέχνες συνυπάρχουν σ’ έναν απρόσμενο χώρο με απρόβλεπτο τρόπο.

Το Φεστιβάλ ανοίγει τις πόρτες του στις 12 Μαΐου με μία ανοιχτή για τους θεατές γενική δοκιμή και συνεχίζει με ελεύθερη είσοδο, καθημερινά, έως και τις 26 Μαΐου 2019.

 

Οι performances του Φεστιβάλ

COSMOS.0.1 – (χορευτική performance) | Λίλιαν Αντωνίου, Μπέτυ Σαράντη

Ένας νέος κόσμος. Ένα νέο μέρος. Ένα νέο σύμπαν. Δύο άνθρωποι ταξιδεύουν. Ανακαλύπτουν. Συνυπάρχουν. Αντιμετωπίζουν το άγνωστο. Το «εμείς» και το «μαζί» είναι η πιο δυνατή συνθήκη στο εδώ, στο τώρα, στο αλλού, στο παντού, στο πάντα. Η λογική ή το συναίσθημα θα επικρατήσει;

DENSHA (電車) – (χορευτική performance) | Ομάδα Salmacis

Στην Ιαπωνία τα densha (τρένα) είναι κάτι πολύ σημαντικό στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Το τρένο δεν αργεί ποτέ. Τα βαγόνια είναι πάντα ασφυκτικά γεμάτα, με σώματα κολλημένα το ένα πάνω στο άλλο. Όλοι αποδέχονται να στριμωχτούν και να σπρωχτούν, αρκεί να φτάσουν στην ώρα τους. Δύο άνθρωποι μέσα στο τρένο έρχονται σε επαφή και «σπάνε» τις ασφυκτικές συνθήκες, την καταπίεση της ρουτίνας, την πίεση του χρόνου. Η βιασύνη ξαφνικά σταματά. Οι άνθρωποι αποκτούν χρόνο.

IN BETWEEN – (χορευτική performance) | Παρασκευή Κάπα, Μάρθα Λιβέρη-Δαλαβέρ

Η περιπλάνησή μας ερευνά το πώς αλλοιώνουν την εμπειρία μας οι χώροι που παρεμβάλλονται στην κανονική ροή της καθημερινότητας. Χώροι ‘ενδιάμεσοι’, όπως οι στοές της πόλης ή ένα βαγόνι τρένου. Οι αισθήσεις οξύνονται, η αντίληψή μας αλλοιώνεται. Τα γνωστά σημεία αναφοράς εκλείπουν. Αποπροσανατολιζόμαστε και επαναπροσδιοριζόμαστε.

MOVING STILL – (οπτικo-ακουστική εγκατάσταση) | Ιωάννης Γαρδικλής

Μια διαδρομή που δεν ξεκινάει ποτέ. Μια κίνηση που δεν επιτελείται. Ένα βαγόνι που δεν κύλησε στις ράγες. Ακινησία και κίνηση συμβαίνουν ταυτόχρονα. Ιδέες και σκέψεις που διαγράφουν την πορεία τους μόνο μέσα στο μυαλό. Εμμονές καταδικασμένες να γυροφέρνουν στις ίδιες τοποθεσίες του ψυχισμού. Όμως, η ασφάλεια του ελέγχου εξασφαλίζει την πραγματοποίηση του ταξιδιού;

PRIVATE ABSENCE – (video dance) | ΚΝdancegroup

Κάθε ιδιωτικό δωμάτιο μπορεί να είναι ένα σημείο συνάντησης, εφόσον υπάρχει το σωστό χρονοδιάγραμμα. Συχνά ψάχνουμε για κάτι, που δεν ξέρουμε τι ακριβώς είναι, μέσα σε κάτι άλλο που έχουμε φανταστεί κάπως πιο συγκεκριμένα. Πολύ συχνά κάτι άλλο που μπορεί να θεωρηθεί παρόμοιο, μας δίνει την αίσθηση της απουσίας αυτού που τελικά πιστεύουμε ότι αναζητούμε.

RAINDROPS – (video art) | Eυδοκία Θωμοπούλου & DILEMMA

Ένα μουσικό-εικαστικό ταξίδι, ένα σύγχρονο video art, που αποτελεί μια διεισδυτική μουσική ματιά στον χώρο του ταξιδιού, του όνειρου και της φαντασίας. Οι Dilemma, εμπνευσμένοι από τα μαθηματικά, τη λογοτεχνία και την ποίηση, εξερευνούν κρυμμένους ή απόμακρους κόσμους και προσωπικές ιστορίες, ενώ με την ευρύτητα της  μουσικής τους ανάπτυξης σε συνδυασμό με την εικαστική παρέμβαση, ξεδιπλώνουν πολλαπλές ερμηνείες. Η Ευδοκία Θωμοπούλου, μέσα από τα projects The Narrative Nature of Blue και Feather of An Owl, εξερευνά με τις δελφικές εικαστικές χαρτογραφήσεις της το ρευστό, αλλά και άκρως αρχετυπικό σύμπαν του ασυνείδητου, καλώντας τον θεατή στο αέναο υπερβατικό ταξίδι.

SHE WHO ESTIMATES THE TIME OF ARRIVAL (more and more and more or just better) – (θεατρική performance) | Αντριάννα Μούτουλα

Τα τελευταία 6 χρόνια ταξίδεψε αμέτρητες φορές με αεροπλάνο. Σταδιακά σταμάτησε να σκέφτεται τις πιθανές μηχανικές βλάβες και τα ατυχήματα που θα μπορούσαν να προκληθούν. Δεν ξαναδιάβασε το περιοδικό με τις οδηγίες ασφαλείας, δεν μέτρησε τις σειρές μέχρι την έξοδο και δεν προσπάθησε να καταλάβει πώς θα πρέπει να φυσήξει στο σωσίβιο αν δεν φουσκώσει μόνο του. Αντίθετα, είδε την καμπίνα του αεροπλάνου σαν μια θεατρική σκηνή όπου σε κάθε πτήση, μια καινούρια παράσταση λαμβάνει χώρα.

ΑΝ – (χορευτική  performance) | Ομάδα Dos

Σ’ έναν κόσμο που όλα κινούνται, ο χορός θυμίζει την ανάγκη να μπούμε σ’ ένα παλιό βαγόνι και να ταξιδέψουμε πίσω, εκεί που ξεκινά για τον καθένα ο αγώνας επιβίωσης. Μέσα από την πηγαία κίνηση εξερευνούμε αν η πορεία καθορίζει τις επιλογές μας. Τι θα συνέβαινε αν δεν προχωρούσαμε μόνο ευθεία; Τι θα γινόταν αν…

ΓΕΝΕΣΙΣ- (μουσικό live) | Γιώργος Βολίκας

O μουσικοσυνθέτης Γιώργος Βολίκας παρουσιάζει ζωντανά στο πιάνο τον πρώτο του προσωπικό δίσκο με τίτλο «Γένεσις», που κυκλοφόρησε σε Ελλάδα και Κωνσταντινούπολη. Πρωταγωνιστικό ρόλο στη μουσική του έχει η μελωδία και το πιάνο, ενώ ο ίδιος δηλώνει ότι επιθυμία του είναι η δημιουργία εικόνων και συναισθημάτων στο ακροατήριο.

ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΘΟΥΜΕ – (αφηγηματική performance) | Μαρία Πάντου

Ποιά είναι, άραγε, η συντομότερη απόσταση μεταξύ δύο ανθρώπων; Μην είναι η χαρά; Μην είναι η λύπη; Και τι θα έπρεπε, στ’ αλήθεια, να γίνει για να καλυφθεί αυτή η απόσταση; Παραμύθια και ιστορίες με ήρωες και ηρωίδες που τόλμησαν να κάνουν το βήμα προς τη συνάντηση, τη σύνδεση, την αλλαγή. Και μετά, τι; Η ιστορία θα το πει υπό τους ήχους της αφρικανικής άρπας.

ΓΡΑΜΜΕΣ ΚΟΥΒΑΡΙΑ – (χορευτική performance) | Κατερίνα Πυρινή, Νικολέτα Μιλιάτη

Σημασία δεν έχει ο προορισμός αλλά η διαδρομή… Κι αν η διαδρομή είναι γεμάτη εκπλήξεις, ενοχλητικούς ήχους, ιδιότροπους συνεπιβάτες; Πώς η διαδρομή μπορεί να μετατραπεί σε μια περιπέτεια;

Δύο γυναίκες διαφορετικές μεταξύ τους αλλά στη βάση τους τόσο ίδιες… Πώς οι μικρόκοσμοι έρχονται σε σύγκρουση και αλληλοεπιδρούν; πώς, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού μέσα σ’ ένα βαγόνι τρένου, ένας επιβάτης μετουσιώνεται σ’ έναν εξερευνητή του εσωτερικού προσωπικού του ταξιδιού;

(-)ΕΜΑΣ – (χορευτική performance) | Ζωή Ευσταθίου

Μία παράσταση εμπνευσμένη από την παρουσία του χρόνου και την απουσία των ανθρώπων. Μία ιδιαίτερη σχέση που συνδέει μία γυναίκα με τον χρόνο, τον δικό της χρόνο. Τον χρόνο που κατασκευάζει η ίδια, τον χρόνο που ελέγχει και τον χρόνο που την ελέγχει. Η μετάβαση, από μία κατάσταση «Limbo» (αδράνειας), στην απόλυτη μύηση στη συνεχή κίνηση του χρόνου.

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ – (θεατρική διασκευή) | Ομάδα Μπλεκ

Όχι, δεν ΗΤΑΝ. Μια φορά κι έναν καιρό, όχι, ΕΙΝΑΙ. Μια φορά και εις τους αιώνες των αιώνων. Να γιατί ο Έρωτας, για την Αθανασία. Μια θεατρική διασκευή του κλασικού ερωτικού ποιήματος του Β. Κορνάρου.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟN EXPRESS – (θεατρική performance) | Άκης Φιλιός

Σ’ ένα μαγικό ταξίδι στον χωροχρόνο, μέσα στα 12 κουπέ ενός βαγονιού, 12 μοναχικοί ταξιδιώτες (θεατές-συμμετέχοντες) θα συναντήσουν διάφορους συνεπιβάτες (ηθοποιούς – performers). Βασικό χαρακτηριστικό των τελευταίων είναι η ανάγκη τους να σπάσουν τη σιωπή, να μοιραστούν αυτό που τους συμβαίνει, κυρίως όμως να ακούσουν τις ιστορίες των συνεπιβατών τους. Μια άκρως διαδραστική και αυτοσχεδιαστική performance επικεντρωμένη στις συζητήσεις-εξομολογήσεις μεταξύ αγνώστων, που προκύπτουν κατά τη διάρκεια ενός μοναχικού ταξιδιού.

ΙΝΤΕΚΑΛ – (χορευτική performance) | Ελιάν Ρουμιέ

Η μετάβαση δεν είναι γραμμική και δεν έχει μία μόνο κατεύθυνση. Αποτελείται από μια μίξη στοιχείων όπως άλλωστε και η ελληνοσυριακή καταγωγή της performer. Με έμπνευση και επιρροές από την καταγωγή της, η καλλιτέχνιδα ερευνά ένα από τα στάδια της μετάβασης. Ένα μεταβατικό στάδιο με κύριο άξονα τον αποχαιρετισμό παρελθοντικών στοιχείων και την ελπίδα του μέλλοντος.

ΤΟ ΑΓΧΟΣ – (θεατρική performance) | Ομάδα ΚΒΕΤΣ

Μια αμιγώς προσωπική μελέτη πάνω στην από κοινού αφήγηση μιας ιστορίας με αφορμή τα όσα λέγονται σ’ αυτήν, και με εργαλεία τα όσα δεν τολμούν, ίσως ποτέ, να ειπωθούν. Μια performance που βασίζεται στο ΚΒΕΤΣ του Steven Berkoff.

ΤΟ ΣΑΠΟΥΝΙ – (dance video) | Πέπη Ζαχαροπούλου

Μια φανταστική, διαβατήρια «τελετουργία ενηλικίωσης», με στόχο την αποτύπωση του χρόνου ως οπτική μεταβολή. Το σαπούνι σε ρόλο «χρηστικής κλεψύδρας» όχι μόνο επιβεβαιώνει την αέναη πορεία του χρόνου αλλά και μετασχηματίζεται, φέροντας ανάγλυφα τη μνήμη ως αναπόσπαστο κομμάτι του.

Συντελεστές

COSMOS.0.1
σύλληψη/χορογραφία/ερμηνεία: Λίλιαν Αντωνίου, Μπέτυ Σαράντη

DENSHA (電車)
χορογραφία/ερμηνεία: Αγγελική Κορομπίλη, Ιωάννα Ντούρου
σκηνικά: Ιάκωβος Βολκώβ
μουσικοί επί σκηνής: Νικόλας Ντούρος, Νεφέλη Οικονόμου

IN BETWEEN
ιδέα/σύλληψη: Παρασκευή Κάπα
χορογραφία/ανάπτυξη υλικού: Παρασκευή Κάπα, Μάρθα Λιβέρη-Δαλαβέρη
καλλιτεχνική σύμβουλος: Αλεξάνδρα Μαλούτα

MOVING STILL
σύλληψη ιδέας/sound design/μουσική/video: Ιωάννης Γαρδικλής
projection mapping/video: Αναστασία Παπαθωμά
programming: Δημήτρης Στέφος

PRIVATE ABSENCE
κάμερα/μοντάζ: Νικολέτα Κουτίτσα
ερμηνεία: ΚΝdancegroup (Καρολίνα Θελερίτη, Νικολέτα Κουτίτσα)

RAINDROPS
Eυδοκία Θωμοπούλου & DILEMMA

SHE WHO ESTIMATES THE TIME OF ARRIVAL (more and more and more or just better)
κείμενο/ερμηνεία: Αντριάννα Μούτουλα

ΑΝ
ιδέα/χορογραφία/ερμηνεία: Νικόλ Καφετζοπούλου, Αναστασία Παπαδάκη 

ΓΕΝΕΣΙΣ
μουσική σύνθεση/πιάνο: Γιώργος Βολίκας

ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΘΟΥΜΕ
αφήγηση: Μαρία Πάντου
μουσική επένδυση/αφρικανική άρπα: Ματούλα Νικολοβιένη

ΓΡΑΜΜΕΣ ΚΟΥΒΑΡΙΑ
χορογραφία/ερμηνεία: Νικολέτα Μιλιάτη, Κατερίνα Πυρινή
video: Βασίλης Κυρατζής

(-)ΕΜΑΣ
σύλληψη/χορογραφία/ερμηνεία: Ζωή Ευσταθίου
μουσική σύνθεση: Nathan Wouters

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ
σκηνοθεσία/ενδυματολογία: Ομάδα Μπλεκ
ερμηνεία: Λένα Μποζάκη, Αλεξάν Σαριγιάν, Γιάννης Σίμος

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟN EXPRESS
σύλληψη/σκηνοθεσία/πρωτότυπη μουσική: Άκης Φιλιός 
βοηθός σκηνοθέτη: ∆ήμητρα Ταρούση
ερμηνεία: Αλέξια Αγαπάκη, Ιωάννα Αποστολοπούλου, Μαρία Γκιώνη, Κίμωνας Δούσης, Γιώργος Ιωσηφίδης, Αγγελική Καλησπέρη, Κατερίνα Κατάκη, Μελίνα Λεφαντζή, Κώστας Σκάντζικας, Δήμητρα Ταρούση, Άκης Φιλιός

ΙΝΤΕΚΑΛ
χορογραφία/ερμηνεία: Ελιάν Ρουμιέ
μουσική σύνθεση: Ελένη Αράπογλου
δραματουργία: Ζωή Ευσταθίου

ΤΟ ΑΓΧΟΣ
σκηνοθεσία/ερμηνεία: Αντώνης Κυριακάκης, Στέλιος Παυλόπουλος, Κώστας Κουτρουμπής, Αντριάνα Ανδρέοβιτς, Ελένη Ανδρικοπούλου, Χριστίνα Ντέμου, Γιώργος Ζυγούρης

ΤΟ ΣΑΠΟΥΝΙ
σύλληψη/δημιουργία: Πέπη Ζαχαροπούλου
ερμηνεία: Ευτέρπη Βίλλη, Ειρήνη Ζαχαροπούλου, Θάλεια Ζαχαροπούλου, Δήμητρα Ζυγοκώστα, Βασιλική Τζίβα, Βάσω Τσιούνη, Αγάπη Χήτου

 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.