Η 4η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης «ανοίγεται» και στο χώρο του κινηματογράφου: «Art Projections» είναι ο τίτλος του προγράμματος προβολών, που διοργανώνεται από το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου, στο πλαίσιο του παράλληλου προγράμματος της διοργάνωσης, με τη συνεργασία του 54ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και παρουσιάζεται από τις 4 ως τις 9 Νοεμβρίου 2013, στην Ταινιοθήκη της Θεσσαλονίκης /Μουσείο Κινηματογράφου, στο Λιμάνι, θέτοντας στο επίκεντρο το διάλογο ανάμεσα στη σύγχρονη εικαστική δημιουργία και την έβδομη τέχνη.

Χάρη στην πρώτη αυτή πιλοτική συνεργασία Φεστιβάλ Κινηματογράφου και Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, δίνεται η ευκαιρία στο κοινό να παρακολουθήσει περισσότερες από 30 ταινίες: μια επιλογή από πειραματικές ταινίες από το τέλος της δεκαετίας του ’60 μέχρι σήμερα, συναφείς με το γενικό θέμα της Μπιενάλε, τη Μεσόγειο, καθώς και σύντομα βίντεο καλλιτεχνών, αλλά και ντοκιμαντέρ με θέμα τη ζωή και το έργο μεγάλων εικαστικών δημιουργών.

«Με ταινίες από τον Κώστα Σφήκα, τον Λουκά Σαμαρά, τις Κατερίνα Θωμαδάκη και Μαρία Κλωνάρη, την Αντουανέτα Αγγελίδη μέχρι, μεταξύ άλλων, την Ιβ Σάσμαν, τον Δημήτρη Κόζαρη, τον Στέφανο Τσιβόπουλο, τον Νικόλα Κοζάκη και την Κατερίνα Αποστολίδου, η Ταινιοθήκη της Θεσσαλονίκης στο Μουσείο Κινηματογράφου στο Λιμάνι, υποδέχεται τους θεατές του προγράμματος, ευελπιστώντας να τους έχει συμμάχους σε μια προσπάθεια που πιστεύουμε ότι έχει και ενδιαφέρον και μέλλον», σημειώνει η πρόεδρος του ΚΜΣΤ, γενική διευθύντρια της Μπιενάλε, Κατερίνα Κοσκινά, που είχε την ιδέα και τον σχεδιασμό του προγράμματος.

Τον συντονισμό του προγράμματος ανέλαβαν οι Θοδωρής Μάρκογλου (ιστορικός τέχνης – επιμελητής ΚΜΣΤ) και Μάγδα Τζεπκινλή (Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου), σε συνεργασία με τον Θάνο Σταυρόπουλο (Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης).

Οι ώρες – Μια τετράγωνη ταινία της Αντουανέττας Αγγελίδη (Ελλάδα, 1995, 80΄)

Κλέφτης ή η πραγματικότητα της Αντουανέττας Αγγελίδη (Ελλάδα, 2001, 80΄)

Tracing Tracks της Κατερίνας Αποστολίδου (Ελλάδα, 2008 10΄)

The hotel της Κατερίνας Αποστολίδου (Ελλάδα, 2008, 10:47΄)

Περσεφόνεια Μαρώ Βανδώρου (Ελλάδα – ΗΠΑ, 2011 , 4΄)

Unheimlich I: Dialogue secret των Κατερίνα Θωμαδάκη – Μαρία Κλωνάρη

(Γαλλία, 1977-79, 70΄)

Empirical Data του Γιώργου Δρίβα (Ελλάδα, 2009, 34΄)

Star Tricks του Δημήτρη Κόζαρη (Γερμανία, 1996, 35΄)

Η κατάκτηση μιας ανύπαρκτης Δύσης του Δημήτρη Κόζαρη (Ελλάδα, 2000, 35΄)

Εαυτός του Λουκά Σαμαρά (ΗΠΑ, 1969, 23΄)

Η αρπαγή των Σαβίνων γυναικών των Ιβ Σάσμαν & The Rufus Corporation (ΗΠΑ, 2005, 82΄)

Μοντέλο του Κώστα Σφήκα (Ελλάδα, 1974 90΄)

Προμηθεύς Εναντιοδρόμων του Κώστα Σφήκα (Ελλάδα, 1998, 67΄)

Amnesialand του Στέφανου Τσιβόπουλου (Ισπανία – Ολλανδία, 2010, 23΄)

Παύλος. Ο ζωγράφος της Διασποράς του Γιώργου Δάμπαση (Ελλάδα, 1998, 45΄)

I Spend Time With Making: Lucas Samaras των Τάσου Ρηγόπουλου – Τζοάνα Γιούεν (ΗΠΑ, 2013, 73΄)

Stephen Antonakos. ΑΝΑΔΡΟΜΗ του Κώστα Μαζάνη (Ελλάδα, 2008, 41΄)

Νογκούτσι: Ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση του Γιώργου Δάμπαση (Ελλάδα, 2010, 42΄)

The Landing του Σιμόνε Σαλβεμίνι (Ιταλία, 2013, 28΄)

Αποσπάσματα από ένα ημερολόγιο του Χάιντς-Πέτερ Σβέρφελ (Γερμανία, 1996, 46΄)

Ελένη Μπούκουρη Αλταμούρα – Η πρώτη Ελληνίδα ζωγράφος της Κλεώνης Φλέσσα (Ελλάδα, 2010, 56΄)

Εσύ, ο τελευταίος λεπρός του Χρόνη Πεχλιβανίδη (Ελλάδα, 2012, 37′:48”)

Costas Varotsos alla Morgia της Σάρον Πίσλ (ΗΠΑ, 1997, 22′:38”)

Κρυμμένα σώματα του Δημήτρη Τρίκα (Ελλάδα, 2010, 16΄)

Ι. Μόραλης του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου (Ελλάδα, 2005, 80΄)

Ανάμεσα της Κατερίνας Αποστολίδου (Ελλάδα, 2010, 4΄)

Un Moment d’éternité dans le passage du temps των Νικόλα Κοζάκη – Ραούλ Βανέιγεμ (Βέλγιο, 2012, 5΄)

Our Existence Is a Maze των Νικόλα Κοζάκη -Ραούλ Βανέιγεμ (Βέλγιο, 2013, 6΄)

D-01 του Φίλιππου Κάππα (Ελλάδα, 2011, 38”)

A-05 του Φίλιππου Κάππα (Ελλάδα, 2005, 43”)

Σειρά «Φωτοταινίες» του Λουκά Σαμαρά (ΗΠΑ, 2004-2005, 31΄)