Γνωρίζετε τους αδερφούς Heymann; Αν όχι, ήρθε η ώρα να σας τους συστήσουμε! Επικεφαλείς μιας από τις πιο γνωστές εταιρίες παραγωγής ντοκιμαντέρ στην Ευρώπη, το δυναμικό δίδυμο αποτελείται από το σκηνοθέτη Tomer Heymann και το μικρότερο αδερφό του, τον σκηνοθέτη και παραγωγό Barak Heymann, που απολαβάνουν πλέον ευρείας αναγνώρισης στην πατρίδα τους, το Ισραήλ, και όχι μόνο. Οι δυο τους έχουν κάνει συνολικά 30 περίπου ταινίες, κερδίζοντας βραβεία και οργώνοντας τα φεστιβάλ, ενώ διδάσκουν κινηματογράφο σε πανεπιστημιακό επίπεδο, παραδίδοντας εργαστήρια ντοκιμαντέρ σε όλο τον κόσμο. Το Exile Room έχει την τιμή να φιλοξενήσει τον Tomer Heymann, που θα διδάξει ένα διήμερο εργαστήριο με θέμα τη μεθοδολογία και τις σκηνοθετικές ιδιαιτερότητες του έργου τους. Το αφιέρωμα θα συνοδεύεται από τέσσερις προβολές, μην χάσετε λοιπόν την ευκαιρία να γνωρίσετε τον κόσμο τους, τόσο στην οθόνη όσο και από κοντά!

Το αφιέρωμα οργανώνεται με την ευγενική υποστήριξη της Πρεσβείας του Ισραήλ στην Αθήνα.

Προβολές

I shot my love (2010)
Πέμπτη 14/5 στις 20:00
Σκηνοθεσία: Tomer Heymann/ Χώρα: Ισραήλ, Γερμανία / Διάρκεια: 56’
70 χρόνια από τότε που ο παππούς του δραπέτευσε από τη ναζιστική Γερμανία με προορισμό την Παλαιστίνη, ο Ισραηλινός ντοκιμαντερίστας Tomer Heymann επιστρέφει στη χώρα των προγόνων του για να παρουσιάσει την τελευταία του ταινία στο Φεστιβάλ Βερολίνου. Κατά τη διάρκεια της διαμονής του, γνωρίζει έναν άντρα που θα του αλλάξει τη ζωή και η 48ωρη ερωτική τους περιπέτεια εξελίσσεται σε μία ουσιαστική σχέση. Όταν o Γερμανός χορευτής φίλος του αποφασίζει να μετακομίσει στο Τελ Αβίβ, θα πρέπει να αντιμετωπίσει όχι μόνο τη συμβίωση με έναν καινούργιο σύντροφο, αλλά και να ενταχθεί στην περίπλοκη πραγματικότητα του Ισραήλ, κάτι που οι γερμανικές του καταβολές κάνουν ακόμα πιο δύσκολο. Το “I Shot my Love” αφηγείται μια ιστορία αγάπης, ενώ ταυτόχρονα καταγράφει τη σχέση του ζευγαριού με τη βαθιά παραδοσιακή μητέρα του Tomer.

Στα Εβραϊκά, τα Αγγλικά και τα Γερμανικά με Αγγλικούς υπότιτλους

The queen has no crown (2011)
Πέμπτη 14/5 στις 22:00
Σκηνοθεσία: Tomer Heymann/ Χώρα: Ισραήλ/ Διάρκεια: 52’
Ο καημός της οικογένειας, η απώλεια και η αίσθηση του ξεριζωμού. Το “The Queen has no Crown” ακολουθεί τις ζωές πέντε αδερφών και της μητέρας τους κατά τη διάρκεια μιας δεκαετίας. Τρεις από τους γιούς της αφήνουν πίσω τους το Ισραήλ σε αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής στην Αμερική. Κάνοντας τα όνειρά τους πραγματικότητα όμως, καταστρέφουν εκείνα της διαζευγμένης μητέρας τους, που μένει μόνη της στο Ισραήλ με τους δύο εργένηδες γιους της: ο ένας στρέιτ αλλά εργένης και ο άλλος, ο Tomer, γκέι. Ψηλαφώντας τον πόνο της ξενιτιάς και τις χαρές της οικογενειακής ζωής, το έργο καταγράφει τις δύσκολες αποφάσεις που αναγκάζεται να πάρουν και τη διατάραξη των μεταξύ τους δεσμών, εξαιτίας των προσωπικών τους επιλογών.

Στα Εβραϊκά και τα Αγγλικά με Αγγλικούς υπότιτλους

Bridge over the Wadi (2005)
Πέμπτη 21/5 στις 20:00
Σκηνοθεσία: Barak Heymann, Tomer Heymann/ Χώρα: Ισραήλ/ Διάρκεια: 55’
Το 2004, Άραβες και Ισραηλινοί γονείς πήραν την πρωτοβουλία να ιδρύσουν ένα δίγλωσσο δημοτικο σχολείο στην κοιλάδα Wadi του Ισραήλ. Παρόλο που ο σκοπός ήταν ευγενής, οι δυσκολίες που έπρεπε να ξεπεράσουν ήταν πολλές. Το σχολείο, που βρίσκεται στο Αραβικό κομμάτι της κοιλάδας, φιλοξενεί 50 Εβραίους και 50 Άραβες μαθητές, τους οποίους η ταινία παρακολουθεί – μαζί με τους γονείς και τους δασκάλους τους – καθώς προσπαθούν να συνυρπάξουν ειρηνικά κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους. Οι δάσκαλοι τονίζουν διαρκώς την ανάγκη για αμοιβαίο σεβασμό, αλλά μερικοί γονείς ενοχλούνται όταν ζητείται από τα παιδιά τους να συμμετάσχουν σε θρησκευτικές εκδηλώσεις άλλων θρησκειών. Στο τέλος όμως καταφέρνουν να μετατρέψουν το σχολείο σε θεσμό, όσο απρόβλεπτο κι αν είναι το μέλλον του!

Στα Εβραϊκά και τα Αγγλικά με Αγγλικούς υπότιτλους

It kinda scares me (2001)
Πέμπτη 21/5 στις 22:00
Σκηνοθεσία: Tomer Heymann/ Χώρα: Ισραήλ/ Διάρκεια: 57’
Αυτό το σκληρό και ακατέργαστο ισραηλινό ντοκιμαντέρ εστιάζει στον Tomer, ένα σκηνοθέτη που δουλεύει με μια ομάδα νέων εγκληματιών σε μια μικρή πόλη κοντά στο Τελ Αβίβ για το ανέβασμα ενός θεατρικού. Η παραγωγή περνά από πολλές δοκιμασίες, ειδικά όταν ο πρώτος σεναριογράφος αναχωρεί ξαφνικά για τον Καναδά. Σε μια αναπάντεχη στιγμή, ο Tomer ανακοινώνει στην ομάδα οτι είναι γκέι. Για τα στρέιτ αγόρια του γκρουπ, η αποκάλυψη είναι μεγάλο σοκ; η περίοδος της προσαρμογής τους στα νέα δεδομένα ενσωματώνεται στο θεατρικό αλλά και στην ταινία, που είναι τόσο έντονη και ατίθαση όσο και οι έφηβοι πρωταγωνιστές της.

Στα Εβραϊκά με Αγγλικούς υπότιτλους

Εργαστήρια

Μέρα 1η
Σάββατο 16/5, 11:00-14:00

Πώς να επιλέξεις τον πρωταγωνιστή σου
Η επιλογή του ήρωα στο ντοκιμαντέρ έχει άμεση επίδραση στην εξέλιξη και την συνολική επιτυχία του έργου. Ο Tomer Heymann θα μας μιλήσει για τα σημεία-κλειδιά που πρέπει να προσέξουμε, όταν επιλέγουμε τον κύριο χαρακτήρα της ιστορίας μας.

Πώς να χρίσεις μια σχέση εμπιστοσύνης
Τα ντοκιμαντέρ έχουν να κάνουν με αληθινούς ανθρώπους και αληθινές ιστορίες. Συνεπώς, ο σκηνοθέτης πρέπει να λάβει υπόψη του την ηθική διάσταση του εγχειρήματος όταν κάνει γύρισμα και, κυρίως, όταν αποφασίζει πόσα θα αποκαλύψει στο κοινό. Ταυτόχρονα, πρέπει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των χαρακτήρων του, ώστε να μπορεί να καταγράψει αβίαστα ακόμα και τις πιο προσωπικές στιγμές τους.

Το ντοκιμαντέρ ως πολιτικό και κοινωνικό εργαλείο
Ο συνδυασμός κοινωνικής/ανθρωπιστικής θεματολογίας με τη γλώσσα του κιν/φου ήταν πάντα προτεραιότητα για τον Tomer και τον Barak. Το “Paper Dolls” ασχολείται με τους παράνομους εργάτες, το “Lone Samaritan” μιλάει για την Ιουδαϊκή σέχτα των Σαμαρειτών, ενώ το “It Kinda Scares Me” εστιάζει στους προβληματισμούς των νέων. Και οι δύο σκηνοθέτες πιστεύουν στην κοινωνική αλλαγή μέσα από την τέχνη του κινηματογράφου και την ευαισθητοποίηση του κοινού μέσω της αφήγησης.

Μέρα 2η
Κυριακή 17/5, 11:00-14:00

Το μυστικό των Heymann: Σκηνοθετώντας χωρίς σενάριο
Ο Barak και ο Tomer Heymann πιστεύουν ότι το ντοκιμαντέρ είναι προϊόν αυτοσχεδιασμού και αυθορμητισμού. Το να κάνεις γύρισμα χωρίς σενάριο ενθαρρύνει τους χαρακτήρες να είναι φυσικοί, πράγμα που συμβάλλει σ’ ένα καλό τελικό αποτέλεσμα και διευκολύνει το σκηνοθέτη. Οι αδερφοί Heymann ποτέ δεν ξέρουν που θα τους οδηγήσει η κάθε ταινία και προτιμούν να εμπιστεύονται το ένστικτό τους.

Η σημασία της τεχνικής
Η τεχνική πλευρά μιας ταινίας μπορεί να επηρεάσουν την εξέλιξη μιας σκηνής. Είναι σημαντικό να ξέρει ο σκηνοθέτης πότε να εμφανιστεί μ’ ένα τεράστιο συνεργείο και πότε μόνος του με μια κάμερα στον ώμο, διατηρώντας ανέπαφη την αυθεντικότητα της ιστορίας.

Κινηματογραφική διανομή
Σε ποια φεστιβάλ να κάνω αίτηση, πώς να γράψω τη σύνοψη, πώς να μοντάρω ένα καλό τρέιλερ, ποια είναι η αντιπροσωπευτική φωτογραφία για το ντοκιμαντέρ μου – όλα τα παραπάνω καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό το μέλλον της ταινίας σας. Ελάτε να μάθετε πώς θα το κάνετε σωστά!

Η συμμετοχή στα εργαστήρια είναι δωρεάν. Τα εργαστήρια θα διεξαχθεί στα αγγλικά