Η MaLou Art Consulting & Gallery παρουσιάζει την αναδρομική έκθεση ζωγραφικής της Αφροδίτης Καραμανλή με τίτλο «Τα ρω του έρωτα».  Η έκθεση εγκαινιάζεται το Σάββατο 13 Απριλίου 2019 στις 19.30 και θα διαρκέσει μέχρι την Τετάρτη 24 Απριλίου. Περιλαμβάνει δείγματα δουλειάς της επιτυχημένης ζωγράφου για τα σαράντα περίπου χρόνια. Θα συμμετέχουν επίσης 25 καλλιτέχνες με τα έργα τους από την Πινακοθήκη των Χρωμάτων της Θεσσαλονίκης, της οποίας αποτελεί ιδρυτικό μέλος η Αφροδίτη Καραμανλή. Την έκθεση θα προλογίσει ο Μιχάλης Ακάλεστος, ζωγράφος, διδάκτωρ Πανεπιστημίου Ουαλίας.

«Στα 40 περίπου χρόνια εικαστικής περιπλάνησης της στο χώρο της τέχνης η Καραμανλή», όπως αναφέρει η ιστορικός, κριτικός τέχνης Έλλη Κοκκίνη Καπλάνη, «έχει αποδείξει, πως για εκείνη το ”δημιουργώ” είναι συνυφασμένο με όλα εκείνα που έχουν σημαδέψει τη δική της ζωή ευχάριστα αλλά και δυσάρεστα.

Από τη σειρά των Αντιπολεμικών, τα γυμνά στο δρόμο σ΄ένα γρήγορο πέρασμά τους μέσα από καθρέφτες, τα φωτιζόμενα κουτιά με τη φιγούρα της να πρωταγωνιστεί, τις νεκρές φύσεις, όπου σε στοιχεία τους με μονοκόνδυλη γραφή αποτυπώνονται ανθρώπινες μορφές. Σε συνθέσεις με αναφορές στην «Άννα Καρένινα»του Λέοντα Τολστόι, έως και την τελευταία θεματολογική επιλογή της να προσεγγίσει, με εικαστική ματιά, ελληνικά νησιά εμπνευσμένη από την ποιητική συλλογή του Οδυσσέα Ελύτη «Τα ρω του έρωτα».

Ο ιδιωματικός χαρακτήρας της γραφής της Καραμανλή είναι που στοιχειοθετεί και ξεχωρίζει το καλλιτεχνικό της έργο. Η πολυπλοκότητά της, το γραφιστικό της αποτύπωμα, με τη χρωματική πανσπερμία και τις δαιδαλώδεις κατευθύνσεις, δημιουργούν ένα σύστημα αξιών μοναδικής περιπέτειας.

Ανάμεσα σε όλους αυτούς τους εικονοπλασμούς, η αναφορά της, η ζωγραφική ματιά της διακριτική, υπαινικτική, αφιερωματική σε ότι αφορά στον Γιώργο, τον σύντροφό της που έχει φύγει.

Η Καραμανλή, με τις καλλιγραφικές επίθετες πινελιές της, στη θεματογραφική της παλέτα, που παραπέμπουν στη γραμμική Α και Β της Κνωσσού, ακόμα και στα αραβουργήματα του ανατολίτικου αλφαβήτου, αφηγείται όλα εκείνα στα οποία η μνήμη την οδηγεί και η φαντασία επικαιροποιεί. Στο πέρασμα του χρόνου έχει κατορθώσει να διαμορφώσει φόρμες και τεχνικές, που είναι αναγνωρίσιμες για τη σημειολογική τους απαρχή, εμφορούμενη από αξιολογήσιμες πηγές έμπνευσης, προσφιλείς στις προσωπικές της αναζητήσεις.»