«Από το Πάθος στην Ανάσταση» της Ουρανίας Γκάσιου: Ένα μουσικό οδοιπορικό σε live streaming από το Μέγαρο Μουσικής

Από το Πάθος στην Ανάσταση

Εμβληματικά έργα για εκκλησιαστικό όργανο της δυτικής θρησκευτικής μουσικής, γραμμένα από κορυφαίους συνθέτες του Μπαρόκ, του Ρομαντισμού αλλά και της εποχής μας

25 Απριλίου 2021

Η αυλαία της ψηφιακής σκηνής του κύκλου Adagio – Μουσική για τις ημέρες του Πάσχα ανοίγει την Κυριακή των Βαΐων 25 Απριλίου στις 8:30 το βράδυ, με το μουσικό οδοιπορικό «Από το Πάθος στην Ανάσταση» της Ουρανίας Γκάσιου. Στο φετινό ραντεβού της με το κοινό η οργανίστα του Μεγάρου μας προσκαλεί, στο πλαίσιο του Megaron Online, να γνωρίσουμε ή να θυμηθούμε εμβληματικά έργα για εκκλησιαστικό όργανο της δυτικής θρησκευτικής μουσικής, γραμμένα από κορυφαίους συνθέτες του Μπαρόκ, του Ρομαντισμού αλλά και της εποχής μας: Johann Sebastian Bach, Johannes Brahms, Jeanne Demessieux, Simon Johnson και Charles-Marie Widor.

Ξεχωριστή θέση στο πρόγραμμα της βραδιάς κατέχει ο J. S. Bach, ο οποίος αφιέρωσε το μεγαλύτερο μέρος της συνθετικής του δημιουργίας στην εκκλησιαστική μουσική. Θα ακουστούν αποσπάσματα από μία κοράλ-παρτίτα για εκκλησιαστικό όργανο, εμπνευσμένη από ύμνους του 17ου αιώνα, καθώς και χορικά πρελούδια από γνωστά έργα του μεγάλου Κάντορα της Λειψίας, όπως το «Μικρό βιβλίο του οργάνου». Στο πασχαλινό ρεσιτάλ της στο Μέγαρο, η Ουρανία Γκάσιου θα ερμηνεύσει επίσης μέρη από δύο διάσημες συνθέσεις (Συμφωνία αρ. 5 για εκκλησιαστικό όργανο και Σουίτα Bach’s Memento) του Charles-Marie Widor, διακεκριμένου Γάλλου οργανίστα και μουσουργού του 19ου αιώνα. Την ίδια εποχή έζησε και ο ρομαντικός συνθέτης Johannes Brahms που, εκτός από κοσμικά έργα, έγραψε και θρησκευτικές συνθέσεις, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και χορικά πρελούδια σαν αυτά που θα παρουσιαστούν στο ρεσιτάλ της 25ης Απριλίου.

Από το πρόγραμμα της βραδιάς δεν θα μπορούσαν να λείπουν σημαντικοί σολίστ του 20ού και 21ου αιώνα που έγραψαν μουσική για εκκλησιαστικό όργανο. Ανάμεσά τους, η Γαλλίδα Jeanne Demessieux, η οποία άντλησε την έμπνευσή της από το γρηγοριανό μέλος, και ο σύγχρονος Βρετανός συνθέτης και βιρτουόζος οργανίστας Simon Johnson. Για τη συναυλία της στο Μέγαρο, η Ουρανία Γκάσιου επέλεξε μια παρτιτούρα του Johnson από το Orgelbüchlein Project. Πρόκειται για ένα διεθνές συλλογικό έργο με συνθέσεις δημιουργών του καιρού μας που συμπληρώνουν το ημιτελές χειρόγραφο του «Μικρού βιβλίου του οργάνου» του Bach.

Το ρεσιτάλ «Από το Πάθος στην Ανάσταση» προβάλλεται από την ιστοσελίδα και το facebook του Μεγάρου και του ΥΠΠΟΑ. Θα είναι διαθέσιμο σε όλες τις πλατφόρμες για 48 ώρες από την ημέρα μετάδοσής του.

Το Adagio, που φέτος παρουσιάζεται για πρώτη φορά από το site, το fb και το κανάλι του Μεγάρου στο YouTube, περιλαμβάνει επίσης τα streamings της βραδιάς παλαιάς μουσικής «Εν ωδαίς μεγαλύνομεν» με το Σύνολο Εx Silentio (Μεγάλη Δευτέρα 26/4) και της συναυλίας «Μοιρολόγια της Μεσογείου για το θρήνο και τη λύτρωση «Ένα κεράκι αφτούμενο”» με τον Λουδοβίκο των Ανωγείων και τις Ελένη και Σουζάνα Βουγιουκλή (Μεγάλη Τρίτη 27/4).

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ

25 Απριλίου 2021 | 20:30

*Διαθέσιμο σε όλες τις πλατφόρμες για 48 ώρες

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.