Έφυγε από τη ζωή ο Χρήστος Ιωακειμίδης, ένας από τους πλέον σημαντικούς διεθνείς μας ιστορικούς τέχνης, ένας από τους πλέον επιτυχημένους ανεξάρτητους επιμελητές μεγάλων εικαστικών διοργανώσεων διεθνούς εμβέλειας, ένας από τους «συν-διαμορφωτές» ορισμένων από των πιο σημαντικών τάσεων της σύγχρονης τέχνης. Κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του, έχει δημοσιεύσει θεωρητικά κείμενα σε κορυφαία περιοδικά τέχνης, εφημερίδες, καταλόγους εκθέσεων και έχει επανειλημμένως διδάξει σε πανεπιστημιακά ιδρύματα.

Ο Χρήστος Μ. Ιωακειμίδης συνέβαλε με το έργο του καταλυτικά όχι μόνο στην αποτύπωση ιστορικών εικαστικών ρευμάτων αλλά κυρίως στη συγκρότηση και την ανάδυση τάσεων, που ορίζουν το καλλιτεχνικό και πολιτιστικό στίγμα της εποχής μας. Η άμεση επαφή του με τους ίδιους τους καλλιτέχνες που συνεργάζεται –η μακρά φιλία του με τον Γιόζεφ Μπόυς αποτελεί το πλέον χαρακτηριστικό αλλά όχι και το μοναδικό παράδειγμα– κάνει φανερή την κεντρική θεωρητική και επιμελητική του αντίληψη.

Διοργάνωσε ιστορικές εκθέσειςτομές στο εξωτερικό. Το “ZEITGEIST” στο Martin-Gropius-Bau, Βερολίνο 1982/83,  την “Γερμανική Τέχνη στον 20ο Αιώνα” στην Royal Academy of Arts, Λονδίνο, 1985/86, το “METROPOLIS” ΣΤΟ Martin-Gropius-Bau, Βερολίνο 1991, την “Αμερικανική Τέχνη στον 20ο Αιώνα” στο Βερολίνο κ.ά.

Ο Χρήστος Μ. Ιωακειμίδης γεννήθηκε το 1932 στην Αθήνα. Το 1952 μετέβη στη Γερμανία όπου σπούδασε φιλοσοφία και λογοτεχνία στη Στουτγάρδη και από το 1953 ιστορία της τέχνης στη Χαϊδελβέργη και πολιτιστική κοινωνιολογία. Από το 1958 ζούσε στο Βερολίνο. Τα τελευταία χρόνια είχε επιστρέψει στην Ελλάδα. Δώρισε τη μεγάλη βιβλιοθήκη του στη Βιβλιοθήκη της Ανωτάτης Σχολής Καλών τεχνών, στην οποία υπάρχει πτέρυγα με το όνομά του.

Το 1957 διοργάνωσε την πρώτη του έκθεση “Βερολίνο Βερολίνο – Νέοι Ζωγράφοι και Γλύπτες του Βερολίνου” στην Αθήνα. Καθιέρωσε τη φήμη του ως διοργανωτή επιμελητή εκθέσεων το 1977 με την αναδρομική έκθεση του Joseph Beuys “Richtkräfte” στο Neue Nationalgalerie του Βερολίνου.

Το 1981 οργάνωσε την έκθεση «Ένα νέο πνεύμα στη ζωγραφική» με τους Norman Rosenthal και Nicholas Serota στη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών του Λονδίνου. Το 1982 οργάνωσε την έκθεση Zeitgeist στο Martin-Gropius-Bau. Το 1985 ιδρύθηκε η “Zeitgeist Society για την Προώθηση των Τεχνών στο Βερολίνο“, η οποία ειδικεύεται στις εκθέσεις του Martin-Gropius-Bau. Ο Ιωακειμίδης ήταν ο γενικός γραμματέας τους. Στο Βερολίνο οργάνωσε επίσης το 1991 τη “Μητρόπολη“, το 1993 “Αμερικανική τέχνη του 20ού αιώνα” και το 1997 “Η εποχή της νεωτερικότητας. Τέχνη στον 20ό αιώνα “. Υπήρξε συγγραφέας πολλών βιβλίων.

Λονδίνο, Απρίλιος 1974. Ο Χρήστος Ιωακειμίδης ανάμεσα στον Joseph Beuys (αριστερά) και στον Νόρμαν Ρόζενταλ, διευθυντή εκθέσεων της Βασιλικής Ακαδημίας του Λονδίνου.

1988. Ο Χρήστος Ιωακειμίδης στο Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών.

O Χρήστος Ιωακειμίδης με τον Γιόζεφ Μπόϋς

Στην Ελλάδα έγινε γνωστός κυρίως από το Outlook, μια διεθνή έκθεση σύγχρονης τέχνης, πρωτόγνωρη για τα ελληνικά χρονικά, που έγινε τον Οκτώβριο του 2003 και μονοπώλησε το ενδιαφέρον του φιλότεχνου κοινού για τρεις μήνες. Υπό την αιγίδα της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας, ο Ιωακειμίδης παρουσίασε 85 σημαντικούς καλλιτέχνες από όλον τον κόσμο, με νέες παραγωγές και έργα in situ που εκτέθηκαν σε τρεις χώρους, καλύπτοντας 5.000 τετραγωνικά. Ήταν μια έκθεσησταθμός για τη σύγχρονη ελληνική τέχνη που συνοδεύτηκε από το σκάνδαλο της λογοκρισίας που άσκησε το Υπουργείο Πολιτισμού στον πίνακα του Τιερί ντε Κορντιέ, ύστερα από επιταγή της Εκκλησίας της Ελλάδος με τον τότε υπουργό Πολιτισμού Ευάγγελο Βενιζέλο να δηλώνει ότι το έργο «κακώς ήταν εκτεθειμένο», καθώς το «άσεμνο» έργο του Βέλγου Τιερί Ντε Κορντιέ, υποτίθεται ότι προσέβαλλε θρησκευτικά σύμβολα. Ο Χρήστος Ιωακειμίδης για την υπόθεση αυτή είχε δικαστεί και αθωωθεί από τα ελληνικά δικαστήρια.

Το 2011 ανακηρύχθηκε επίτιμος διδάκτορας του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών. Η Σύγκλητος της Σχολής αποφάσισε να τιμήσει τον Χ. Ιωακειμίδη για την εξαίρετη και διακεκριμένη προσφορά του στο πεδίο της σύγχρονης τέχνης.