Είναι η Γιαγόι Κουσάμα η πιο ακριβοπληρωμένη εν ζωή καλλιτέχνιδα αυτή τη στιγμή στον πλανήτη; Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Hollywood Reporter, η διάσημη Γιαπωνέζα καλλιτέχνιδα σύγχρονης τέχνης έχει φτάσει να πουλά ένα της μόνο έργο έναντι 7 εκατομμυρίων δολαρίων, τη στιγμή που οι εκθέσεις της φιλοξενούνται στα πιο διάσημα μουσεία του κόσμου.

Είναι, άραγε, ο αφηρημένος εξπρεσιονισμός, η δεξιοτεχνία με την οποία μπλέκει στα έργα της τη ζωγραφική, τη μυθοπλασία, την ποίηση και την εγκατάσταση, ο αυτοβιογραφικός χαρακτήρας που αποπνέει κάθε της δουλειά ή το σεξουαλικό κλείσιμο του ματιού που είναι πάντοτε παρόν, τα στοιχεία εκείνα που κάνουν την 89χρονη πια Κουσάμα να ξεπουλά;

Η ντοκιμαντερίστρια Χίδερ Λεντζ μαζί με την Γιαγιόι Κουσάμα

Η ντοκιμαντερίστρια Χίδερ Λεντζ μαζί με την Γιαγιόι Κουσάμα

Κατά την ντοκιμαντερίστρια Χίδερ Λεντζ, η δημοφιλία της Κουσάμα συνίσταται – πέραν του ταλέντου της – στη σύγχρονη μανία των selfies.

Ολοένα και περισσότεροι είναι αυτοί που στήνονται υπομονετικά αυτή την περίοδο έξω από το Ίδρυμα Marciano στο Λος Άντζελες, στη Νέα Υόρκη, στο Κλίβελαντ και στην Ινδονησία, προκειμένου να φωτογραφηθούν μέσα στα -πράγματι εντυπωσιακά- «Infinity Mirror Rooms» της Κουσάμα, αναζητώντας όσο το δυνατόν περισσότερα likes στα social media.

H Λεντζ παρακολουθεί εδώ και 17 χρόνια τη ζωή και την καλλιτεχνική διαδρομή της Γιαγιόι, προσπαθώντας να χωρέσει την επιτυχία της σ’ ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο «Infinity» (Άπειρο).

«Πάντα το έβλεπα σαν μια ιστορία που θα έδειχνε τον αγώνα που έδινε με τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε, και το οποίο θα τέλειωνε με μια αισιόδοξη νότα», τονίζει η Λεντζ για το ντοκιμαντέρ, αναφερόμενη στα προβλήματα διανοητικής διαταραχής που αντιμετωπίζει η Κουσάμα, μετρώντας ήδη μια απόπειρα αυτοκτονίας, όταν πριν χρόνια είχε πηδήξει από το διαμέρισμά της στη Νέα Υόρκη. Πλέον, ζει στην Ιαπωνία – τη χώρα καταγωγής της – σε μια ψυχιατρική κλινική, σε μια απόσταση που μπορεί να διανύσει με τα πόδια έως το στούντιό της.

«Ποτέ μα ποτέ στους αιώνες, δεν περίμενα ότι θα ήταν η καλλιτέχνιδα με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο. Πίστευα ότι το ντοκιμαντέρ θα βοηθούσε να γίνονται πράγματα γι’ αυτήν», προσθέτει η Λεντζ, τονίζοντας ότι η Γιαπωνέζα καλλιτέχνης με το ιδιαίτερο εκφραστικό στυλ, έχει πλήρη συνείδηση της «τρέλας» για τα έργα της – αλλά και για τις selfies. «Όταν ξεκίνησα να κάνω αυτό το ντοκιμαντέρ, δεν υπήρχαν έξυπνα κινητά», λέει χαμογελώντας η ντοκιμαντερίστρια.

Το ντοκιμαντέρ, προγραμματίζεται να βγει στις κινηματογραφικές αίθουσες στις 7 Σεπτεμβρίου.