Ως ένα από τα «must-see» πολιτιστικά γεγονότα του 2016 περιγράφουν κορυφαία έντυπα, όπως οι Sunday Times και ο Ιndependent, τη νέα παράσταση του Άκραμ Καν με το Εθνικό Μπαλέτο της Αγγλίας, που κάνει πρεμιέρα στις 27 Σεπτεμβρίου στο Λονδίνο, με τα εισιτήρια να γίνονται ήδη ανάρπαστα.

Η Tamara Rojo και ο Isaac Hernández, © Maxime Dos

Η Tamara Rojo και ο Isaac Hernández, © Maxime Dos

Και πώς να μην είναι έτσι; Όταν ο ένας από τους πιο δημοφιλείς και αναγνωρισμένους καλλιτέχνες των ημερών μας στο χορό, καταπιάνεται με ένα από τα ρομαντικότερα μπαλέτα όλων των εποχών, όπως είναι η «Ζιζέλ»;

«Πρόκειται για ένα πανέμορφο, γεμάτο εικόνες έργο και ανυπομονώ να φέρω τη δική μου ματιά σε αυτό, μαζί με τους συνεργάτες μου», δηλώνει ο 42χρονος χορογράφος.  Τα σκηνικά και τα κοστούμια θα φέρουν τη υπογραφή του βραβευμένου εικαστικού Tim Yip. Ενώ ο μουσικός, συνθέτης και παραγωγός Vincenzo Lamagna έχει δημιουργήσει μια διασκευή της αυθεντικής σύνθεσης του Adolphe Adam, που θα αποδίδει ζωντανά η Φιλαρμονική Ορχήστρα της Αγγλίας.

Οι χορευτές: Pedro Lapetra, Shevelle Dynott και Joshua McSherry-Gray (από τα δεξιά στα αριστερά), © Maxime Dos

Οι χορευτές (από τα δεξιά στα αριστερά): Pedro Lapetra, Shevelle Dynott και Joshua McSherry-Gray, © Maxime Dos

«Είναι πολύ μεγάλη μου χαρά να δουλεύω ξανά με τους υπέροχους χορευτές του Εθνικού Μπαλέτου της Αγγλίας. Ακόμη νοσταλγώ τη συνεργασία μας στο Dust», δηλώνει ο πολυβραβευμένος χορογράφος που επισκέφτηκε τελευταία φορά τη χώρα μας τον Μάρτιο του 2015 παρουσιάζοντας, μαζί με τον Israel Galván, το Torobaka.

Τη δραματουργική προσαρμογή του έργου έχει αναλάβει η Ruth Little και το σχεδιασμό των φωτισμών ο βραβευμένος με Τόνι, Mark Henderson.

«Όταν αποφάσισα να φέρω την Ζιζέλ, ένα από τα γνωστότερα παραδοσιακά έργα του κλασικού ρεπερτορίου, στον 21ο αιώνα, υπήρχε μόνο ένας χορογράφος που πίστευα πως διέθετε τόσο τη γνώση της παράδοσης, αλλά και την απαραίτητη δημιουργικότητα γι’ αυτό», δηλώνει από τη μεριά της η καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού Μπαλέτου της Αγγλίας, Tamara Rojo, η οποία μάλιστα θεωρεί την παράσταση αυτή ένα πολύ σημαντικό βήμα για το άνοιγμα του κλασικού ρεπερτορίου σε ένα ολοένα και πιο διευρυμένο κοινό. Αυτός, άλλωστε, είναι ένας από τους βασικούς της στόχους από τη στιγμή που βρέθηκε στο τιμόνι του διεθνούς φήμης βρετανικού μπαλέτου.

Ο Άκραμ Καν, που μέσα σε διάστημα μόλις μιας δεκαετίας, έχει ήδη δημιουργήσει μια εργογραφία με σημαντική συνεισφορά στο χώρο της βρετανικής τέχνης, αλλά και διεθνώς, μοιάζει πράγματι ιδανικός για αυτή την αποστολή. Η φήμη του οικοδομήθηκε πάνω στην επιτυχία των ευφάνταστων, πολύ προσιτών και αλληλοσχετιζόμενων παραγωγών του, που έφερε ως την ανάληψη ενός μέρους της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου του 2012. Ήταν τότε που οι Financial Times τον περιέγραψαν ως καλλιτέχνη «με τεράστια φωνή για τεράστια πράγματα».

Άκραμ Καν, © Maxime Dos

Άκραμ Καν, © Maxime Dos

Η Tamara Rojo και ο Isaac Hernández, © Maxime Dos

Η Tamara Rojo και ο Isaac Hernández, © Maxime Dos