Σε μια κρεβατοκάμαρα της Πομπηίας οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν την τοιχογραφία του θεού Δία και της Λήδας, μια τοιχογραφία με αισθησιακό θέμα που απεικονίζει τον θεό ως κύκνο να αποπλανά τη θρυλική μυθολογική βασίλισσα της Σπάρτης. Η φιγούρα της Λήδας είναι ένα αρκετά κοινό θέμα διακόσμησης τόσο στα σπίτια της Πομπηίας όσο και στα σπίτια του Herculaneum, μιας άλλης πόλης που καταστράφηκε το 79 μ.Χ. από την ηφαιστειακή έκρηξη του Βεζούβιου και βρίσκεται κοντά στη σημερινή Νάπολη.

Ο διευθυντής του αρχαιολογικού πάρκου της Πομπηίας, Massimo Osanna, ανέφερε ότι η τοιχογραφία είναι υψηλής αισθητικής με τη Λήδα να κοιτάζει κατάματα όποιον μπαίνει στην κρεβατοκάμαρα, ενώ προστατεύει τον κύκνο ο οποίος κάθεται στην αγκαλιά της.

Ο μύθος αυτός της αγάπης, η απεικόνιση της Λήδας και του Κύκνου έχει σωθεί με τα έντονα χρώματά της να είναι σε εξαιρετική κατάσταση, στην κρεβατοκάμαρα που βρίσκεται στην είσοδο ενός πολυτελούς σπιτιού στο οποίο έχει ήδη ανακαλυφθεί μια άλλη υπέροχη τοιχογραφία νωρίτερα φέτος, η οποία αναπαριστά τον Πρίαπο σε ιθυφαλλική στάση να ζυγίζει το μόριό του, η οποία μοιάζει πολύ με την ανάλογη και πασίγνωστη νωπογραφία που είχε αποκαλυφθεί στην Οικία Βέτι.

Η Λήδα είναι μια σημαντική προσωπικότητα της ελληνικής μυθολογίας. Ήταν η μυθική βασίλισσα της Σπάρτης, σύζυγος του Τυνδάρεω και εξ αυτού μητέρα της Φοίβης, της Φιλονόης, της Τιμάνδρας, της Κλυταιμνήστρας, καθώς επίσης και εκ Διός μητέρα των Διοσκούρων Κάστορα και Πολυδεύκη, και της Ωραίας Ελένης, από τη γέννηση των οποίων, φερόμενη ως «ωοτοκία» κατέστη περισσότερο θρυλική. Κατά τις παραδόσεις ήταν τόσο ωραία, ώστε την καταγωγή της διεκδικούσαν πλείστες χώρες της αρχαιότητας όπως η Σπάρτη, η Αιτωλία, η Κόρινθος.