Λίγο πριν την παγκόσμια περιοδεία της, η νέα παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου “The Great Tamer”, αρχίζει το ταξίδι της από την Κεντρική Σκηνή της Στέγης και η προπώληση μόλις άνοιξε.

Το νέο εγχείρημα του Δημήτρη Παπαϊωάννου είναι «υπό κατασκευή». Με τη συμμετοχή 11 συντελεστών επί σκηνής, το έργο καταπιάνεται με το ερώτημα κατά πόσο η ανθρώπινη ζωή μπορεί να ιδωθεί ως ένα εξερευνητικό ταξίδι, ένα κυνήγι κρυμμένου θησαυρού, μια εσωτερική ανασκαφή που φέρνει στην επιφάνεια βαθύτερα νοήματα.

“The Great Tamer” ©Julian Mommert

“The Great Tamer” ©Julian Mommert

Στα τριάντα χρόνια της καριέρας του, ο Παπαϊωάννου δημιουργεί ένα σκηνικό σύμπαν που θα μπορούσε να περιγραφεί ως ένα «ονειρόπλαστο τσίρκο του παραλόγου». Τα ανθρώπινα σώματα μετατρέπονται σε πεδία μάχης, αλληλεπιδρούν με πρώτες ύλες και μετασχηματίζονται σε υβριδικές μορφές, με σκοπό τη δημιουργία οπτικών ψευδαισθήσεων. Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου αποσκοπεί στην απλότητα της εμφάνισης ενώ πρόθεσή του είναι να αναδείξει την ιερότητα που ενυπάρχει σε καθετί πεζό.

“The Great Tamer” ©Julian Mommert

“The Great Tamer” ©Julian Mommert

Λίγα λόγια για τον Δημήτρη Παπαϊωάννου:

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου ξεκίνησε την πορεία του ως εικαστικός καλλιτέχνης. Έχοντας μαθητεύσει από τα 17 του στη ζωγραφική δίπλα στον Γιάννη Τσαρούχη, συνέχισε με σπουδές στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, στα εργαστήρια του Δημήτρη Μυταρά και της Ρένας Παπασπύρου.

Μετά από μαθήματα χορού στις σχολές της Μαίρης Τσούτη, αλλά και του Έρικ Χόκινς στη Νέα Υόρκη, το 1986 ίδρυσε την Ομάδα Εδάφους με την Αγγελική Στελλάτου. Στα 16 χρόνια παρουσίας της Ομάδας Εδάφους (1986-2002) ο Δημήτρης Παπαϊωάννου συνέλαβε, σκηνοθέτησε και χορογράφησε και τις 17 παραγωγές της, αποσπώντας κρατικά βραβεία χορού και παραγωγής. Ένα έργο-σταθμός ήταν η Μήδεια (1993), το οποίο σε νέα εκδοχή (Μήδεια2) παρουσιάστηκε το 2008 στην Αθήνα και στο Πεκίνο.

Η σύλληψη, η χορογραφία και η σκηνοθεσία των τελετών έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην Αθήνα απέσπασαν ενθουσιώδεις κριτικές από τον ελληνικό και διεθνή Τύπο. Για το λόγο αυτόν, του απονεμήθηκε ο Χρυσός Σταυρός του Τάγματος της Τιμής από τον τότε Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Στεφανόπουλο.

Το 2009 σηματοδότησε για τον ίδιο την εκκίνηση μιας ερευνητικής πορείας προς τη μεγαλύτερη δυνατή απλότητα και τον επαναπροσδιορισμό των πρωταρχικών σκηνικών υλικών. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται τα έργα Πουθενά (2009), ΜΕΣΑ (2011), καθώς και η Πρώτη Ύλη (2012) για το Φεστιβάλ Αθηνών, ένα έργο υλοποιημένο με ελάχιστα μέσα, το οποίο άνοιξε ξανά την πόρτα στο διεθνές κοινό.

Το 2015, ο Έλληνας δημιουργός βρέθηκε ξανά στο επίκεντρο της προσοχής της Ευρώπης, υπογράφοντας την τελετή έναρξης των πρώτων Ευρωπαϊκών Αγώνων, στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν. Η υψηλή αισθητική της τελετής έναρξης του Μπακού τού απέφερε 6 υποψηφιότητες στα βραβεία Emmy.

“The Great Tamer” ©Julian Mommert

“The Great Tamer” ©Julian Mommert

Info:

24 Μαΐου  – 11 Ιουνίου |20:30 | Στέγη | Κεντρική Σκηνή

Συντελεστές:

Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Συμπαραγωγή: CULTURESCAPES Greece 2017 (Ελβετία), Dansens Hus Sweden (Σουηδία), EdM Productions, Festival d’Avignon (Γαλλία), Fondazione Campania dei Festival – Napoli Teatro Festival Italia (Ιταλία), Les Théâtres de la Ville de Luxembourg (Λουξεμβούργο), National Performing Arts Center-National Theater & Concert Hall | NPAC-NTCH (Ταϊβάν), Seoul Performing Arts Festival | SPAF (Κορέα), Théâtre de la Ville-Paris/La Villette-Paris (Γαλλία)

Κεντρική φωτογραφία:
Αριστερά
: “The Great Tamer” ©Julian Mommert
Δεξιά: Δημήτρης Παπαϊωάννου ©Julian Mommert