Μπορεί το Λούβρο να γιορτάζει για την επισκεψιμότητα του 2018 που του χάρισε την πρωτιά ανάμεσα στα μεγάλα και τα πιο δημοφιλή μουσεία του κόσμου, αλλά και το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης δίνει τη δική του απάντηση από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Το Λούβρο που είδε τα νούμερα της επισκεψιμότητάς του ιδίως μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις στο Παρίσι τα προηγούμενα χρόνια να κατρακυλούν, έσπασε το 2018 όχι μόνο το δικό του ρεκόρ επισκεπτών αλλά και το παγκόσμιο, αφού, όπως δήλωσε ο Ζαν-Λικ Μαρτινέζ, πρόεδρος και διευθυντής του Λούβρου, είναι η πρώτη φορά που ένα μουσείο τεχνών σπάει το φράγμα των δέκα εκατομμυρίων επισκεπτών σε ένα χρόνο.

Με 10,2 εκατομμύρια επισκέπτες, το Λούβρο κατέγραψε αύξηση 25% σε σχέση με το 2017 (8,1 εκατομμύρια) και κατέρριψε και το δικό του ρεκόρ επισκεψιμότητας (9,7 εκατομμύρια το 2012). Με τις τρομοκρατικές επιθέσεις να αποτελούν παρελθόν, το Παρίσι ανέκαμψε τουριστικά τα δυο τελευταία χρόνια, ενώ και το ίδιο το μουσείο βελτίωσε τις παροχές τους προς τους επισκέπτες, οι οποίοι δε χρειάζεται να περνούν ατελείωτες ώρες αναμονής μέχρι την είσοδό τους, παράλληλα με το εξωτερικό πωλητήριο που βοηθά στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας του κοινού μέσα στους χώρους του μουσείου.

Το σύνολο των εργασιών ανακαίνισης και βελτιώσεων κόστισε σχεδόν 60 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που χρηματοδοτήθηκε σε μεγάλο βαθμό από τα χρήματα που καταβλήθηκαν στο μουσείο, στο πλαίσιο της συμφωνίας με το Λούβρο Αμπού Ντάμπι, που εγκαινιάστηκε το 2017. Φυσικά, οι υπεύθυνοι του Λούβρου δεν παρέλειψαν να ευχαριστήσουν τη Beyoncé και τον Jay Z, οι οποίοι συνέβαλλαν αποφασιστικά στην αύξηση της επισκεψιμότητας με τα γυρίσματα του βίντεο κλιπ τους στους χώρους του μουσείου, αφού χιλιάδες φανς αποφάσισαν να επισκεφθούν το Λούβρο μόνο και μόνο για να τραβήξουν μια σέλφι μπροστά στα ίδια έργα τέχνης με τα μουσικά είδωλά τους.

Η ανακοίνωση των στοιχείων του 2018 του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης είναι εξίσου αισιόδοξα για τους ιθύνοντες του μουσείου, καθώς υποδέχθηκαν 7,4 εκατομμύρια επισκέπτες το 2018, κάνοντας και αυτοί νέο ρεκόρ εισιτηρίων. Η διαφορά των εσόδων αυτής της χρονιάς είναι μεγάλη και οφείλεται στην υποχρεωτική είσοδο των 25 δολαρίων που επέβαλλε το μουσείο σε επισκέπτες από άλλες πόλεις εκτός Ν. Υόρκης και άλλες χώρες.

Επίσης, το Μουσείο βλέπει ότι η πολιτική του που σχετίζεται με μεγάλες θεματικές εκθέσεις και συνδυάζεται και με το ετήσιο γκαλά του μουσείου, όπως η φετινή “Heavenly Bodies”, η οποία διερεύνησε τους δεσμούς μεταξύ της μόδας και της Καθολικής Εκκλησίας, φέρνουν ένα κοινό που δε θα περνούσε αλλιώς τις πόρτες του πιο κοντά στα έργα τέχνης αλλά και τον ίδιο το χώρο. Ενώ στο Λούβρο περίπου το 70% των επισκεπτών προέρχονται από άλλες χώρες, στο Μητροπολιτικό Μουσείο τα δυο τρίτα των επισκεπτών είναι Αμερικανοί και το ένα τρίτο επισκέπτες άλλων χωρών.