Ακόμα και αυτοί στους οποίους ο Μπάνκσι δεν αρέσει καθόλου ή έστω, αρέσει λίγο βρήκαν τη φάρσα του πολύ επιτυχημένη. Και πανάκριβη θα μπορούσε να προσθέσει κάποιος. Δείχνει και μια στάση του καλλιτέχνη πίσω από την ανωνυμία του εικαστικού δρόμου, ίσως μια θέση απέναντι στην χωρίς φρένο άνοδο των τιμών στις δημοπρασίες έργων, κάτι που δεν έχει ίχνος αντικειμενικότητας ή αξίας. Τουλάχιστον όσης ισχυρίζονται οι οίκοι δημοπρασιών και οι πιθανοί ιδιοκτήτες των έργων.

Η πρωτοφανής και επώδυνη φάρσα που στήθηκε από τον Μπάνκσι στον οίκο Sotheby’s συνέβη τη νύχτα της Παρασκευής 12 Οκτωβρίου. Έργο του που μόλις είχε πωληθεί σε δημοπρασία προς 1,4 εκατομμύρια δολάρια αυτοκαταστράφηκε. Πρόκειται για το έργο «Κορίτσι με Μπαλόνι» ζωγραφισμένο με σπρέι σε καμβά.

Ξαφνικά, μερικές στιγμές μόνο μετά την πώλησή του, ακούστηκε ένας ήχος όμοιος με αυτόν συναγερμού και το έργο άρχισε να γλιστράει από το κάδρο, και να καταστρέφεται μέσα σε έναν καταστροφέα εγγράφων από μηχανισμό που προφανώς είχε τοποθετηθεί στη βάση του πλαισίου. Σχεδόν ταυτόχρονα στην επίσημη σελίδα του Μπάνκσι στο Instagram, απεικονιζόταν η στιγμή με το σχόλιο «Φεύγει, φεύγει, έφυγε…» (Going, going, gone…)

Ο μηχανισμός φαίνεται να ενεργοποιήθηκε εξ αποστάσεως, ενώ πολλοί υποστηρίζουν ότι ακόμα και ο Μπάνκσι ή ένας συνεργάτης του μπορεί να ήταν παρόντες χωρίς να πάρει κανένας είδηση. Στην πρώτη του αντίδραση, ο οίκος Sotheby’s ανέφερε:

«Μιλήσαμε με τον αγοραστή που ήταν έκπληκτος από την εξέλιξη. Συζητάμε για τα επόμενα βήματα…».

Η δημοπρασία κατέληξε σε φάρσα, τα έργα του Μπάνκσι είναι για το δρόμο, και είναι σαν να ομολογεί ο ίδιος ότι η αξία τους δε μπορεί να είναι εκατομμύρια δολάρια.