Οι ισόγειες προθήκες στο κέντρο της πόλης που ανήκουν στο κτίριο του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών – Τμήμα Πολιτικών Επιστημών και Δημόσιας Διοίκησης, έχουν τους τελευταίους μήνες φιλοξενήσει πρωτότυπες εικαστικές παρεμβάσεις καλλιτεχνών. Τώρα, άδειες βιτρίνες στην Παρόδιο Στοά των οδών Αιόλου 42-44, Κολοκοτρώνη και Βασιλικής μεταμορφώθηκαν προσωρινά σε χώρους τέχνης για να φιλοξενήσουν την παρουσίαση της τελευταίας εικαστικής δουλειάς του Διονύση Παππά στις προθήκες τους.

Ο Διονύσης Παππάς, πρόσφατα απόφοιτος της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, και με προηγούμενες σπουδές του στην Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης, σχολιάζει ζητήματα του παρελθόντος με μια σύγχρονη θεώρηση. Οι στερεοτυπικές ιδέες του αιώνιου, του άφθαρτου, του ιδανικού, που μεταφέρει από το παρελθόν η κλασική ομορφιά της θεάς Αφροδίτης και επαναλαμβάνεται σαν μοτίβο στη δουλειά του Δ. Παππά ως σχέδιο σε χαρτί ή ως χάρτινο γλυπτό, αποδομούνται φορμαλιστικά υπενθυμίζοντας τις σχέσεις της οικείας πραγματικότητας με τη φθορά, το εφήμερο, το παροδικό.

Η αναζήτηση μιας ανθρώπινης ταυτότητας μέσα σε ένα περιβάλλον ρευστό και ασαφές, αποδίδεται στα μεγάλα σε μέγεθος άμορφα πορτραίτα σχεδίων του με μολύβι, καθώς και στα γλυπτά από παιδικές κούκλες που έχει επενδύσει τα πρόσωπά τους με φωτοτυπημένες εικόνες άλλων προσώπων. Στα γλυπτά που δημιουργεί χρησιμοποιώντας πολλαπλές ψηφιακές εκτυπώσεις, πειραματίζεται με την απόδοση σε τρεις διαστάσεις μιας δισδιάστατης εικόνας. Δύο ειδώλια σε 40 ψηφιακές εκτυπώσεις τοποθετημένα σε αντίθετες κατευθύνσεις, σχηματίζουν μεταξύ τους μια κλεψύδρα καθώς τα πρόσωπά τους κομμένα σε αναλογικές διαστάσεις συναντιούνται σε μια μικρή οπή, σχολιάζοντας την προσμονή της  συνάντησης του ενός με τον άλλο μέσα στο χρόνο αλλά και τη διαρκή αυταπάτη του έρωτα.

Η ιδιαίτερα πρωτότυπη παρουσίαση της δουλειάς ενός καλλιτέχνη σε βιτρίνες άδειων χώρων μέσα στον αστικό ιστό είναι μια εναλλακτική προσπάθεια σύνδεσης του περαστικού περιπατητή με τη σύγχρονη εικαστική πραγματικότητα, έχει γίνει και σε άλλες πόλεις, ωστόσο είναι πάντα ενδιαφέρουσα η αμεσότητα της διαμεσολάβησης της εικόνας με το θεατή που βρίσκεται στο δρόμο. Σκοπός του εγχειρήματος είναι να δημιουργηθεί ένας μικρός κόμβος, ένα σημείο συνάντησης μεταξύ των περιπατητών του κέντρου και των έργων που παρουσιάζονται στα ισόγεια καταστήματα, όπως επίσης να  παρουσιαστεί ένα κομμάτι της παραγωγής της Σχολής Καλών Τεχνών χωρίς καμία άλλη μεσολάβηση στο θεατή, σε ένα χώρο εξωθεσμικό, δημόσιο, προσβάσιμο, που δε συνδέεται με εμπορική δραστηριότητα.

Τα έργα θα παραμείνουν στις προθήκες της Παροδίου Στοάς των οδών Αιόλου 42-44 –Κολοκοτρώνη–Βασιλικής μέχρι και τον Οκτώβριο του 2018.