Ο νέος διευθυντής του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης και δέκατος διευθυντής στην ιστορία του Max Hollein που άφησε το Σαν Φρανσίσκο και το Μουσείο Καλών Τεχνών για τη Νέα Υόρκη, φεύγοντας άφησε στο Σαν Φρανσίσκο και ένα σπουδαίο δώρο, την έκθεση The Early Celebrity of Peter Paul Rubens, σε συνεργασία  με την Πινακοθήκη του Οντάριο.

Ο Ρούμπενς, ο μεγάλος σταρ της μπαρόκ ζωγραφικής, ο πιο αντιπροσωπευτικός ζωγράφος μιας ολόκληρης σημαντικής εποχής της ευρωπαϊκής τέχνης πρωταγωνιστεί σε μια έκθεση με έργα που θα φτάσουν για πρώτη φορά από όλο τον κόσμο, στη δυτική ακτή της αμερικανικής ηπείρου.

Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 6 Απριλίου έως τις 8 Σεπτεμβρίου 2019. Υποστηρίζεται από τη Φλάνδρα, η οποία έχει εκπονήσει ένα εκτενές σχέδιο προώθησης της φλαμανδικής τέχνης μέσω των Φλαμανδών καλλιτεχνών Van Eyck, Bruegel και Rubens. Η έκθεση για τον Ρούμπενς φιλοδοξεί να προσελκύσει πάνω από 175.000 επισκέπτες και θεωρείται από τις μεγαλύτερες που έχουν διοργανωθεί στο Σαν Φρανσίσκο.

The Battle of the Amazons, 1600

Leda and the Swan, 1600

Self-Portrait in a Circle of Friends from Mantua, 1602

Ο Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς, ζωγράφος, χαράκτης, κοσμοπολίτης, διπλωμάτης δημιούργησε τα σημαντικότερα έργα στην πιο παραγωγική του περίοδο, από το 1610 έως το 1620. Έζησε στην Αμβέρσα και τα έργα του θαυμάσιου αυτού καλλιτέχνη και εκπληκτικής μορφής του 17ου αιώνα κοσμούν τα μουσεία και τον καθεδρικό ναό της πόλης. Βιρτουόζος της ελαιογραφίας, της απεικόνισης της δραματικής δράσης, της μεγάλης κλίμακας και του χρώματος διατηρούσε ένα από τα μεγαλύτερα εργαστήρια της εποχής του. Με το ύφος του και τη μόρφωσή του, την κλασική του παιδεία, τα ταξίδια του στην Ιταλία, καθιέρωσε ένα οπτικό στιλ που καθοδήγησε τις επόμενες γενιές.

Δημοφιλής και αγαπητός καλλιτέχνης σε όλη την Ευρώπη, γιος προτεστάντη δικηγόρου, γεννήθηκε το 1577 στο Ζίγκεν της Βεστφαλίας. Το 1589, δύο χρόνια μετά τον θάνατο του πατέρα του, ο Πέτερ Πάουλ μετοίκησε με τη μητέρα του στην Αμβέρσα, όπου ανατράφηκε ως Καθολικός.

«Το πάθος μου προέρχεται εκ των ουρανών, όχι από τους επίγειους διαλογισμούς», έλεγε ο Ρούμπενς.

The Fall of Phaeton, 1604

The Judgement of Paris, 1606

The Trinity Adored By The Duke of Mantua And His Family, 1606

Venus at her Toilet, 1608

Τον Σεπτέμβριο του 1609 ο Ρούμπενς ονομάστηκε ζωγράφος της Αυλής και δημιούργησε το εργαστήριό του στην Αμβέρσα. Εργάστηκε για λογαριασμό της Αυλής όχι μόνο ως ζωγράφος, αλλά και ως πρεσβευτής και διπλωμάτης της.

Στις 3 Οκτωβρίου 1609, νυμφεύτηκε την Ιζαμπέλα Μπραντ, κόρη του ανθρωπιστή Γιαν Μπραντ. Το 1610 ο Ρούμπενς μετοίκησε σε νέο σπίτι και εργαστήριο, που είχε σχεδιάσει ο ίδιος. Η κατοικία του αυτή έχει μετατραπεί σήμερα στο Μουσείο Ρούμπενς (Rubenshuis) στο κέντρο της Αμβέρσας. Η συλλογή έργων τέχνης και η βιβλιοθήκη του ήταν ανεκτίμητης αξίας και από τις μεγαλύτερες στην πόλη.

Ο Ρούμπενς συχνά συνεργαζόταν, επίσης, με εξειδικευμένους καλλιτέχνες της πόλης, όπως ο ζωγράφος ζώων Φρανς Σνάιντερς, ο οποίος ζωγράφισε τον αετό στον Προμηθέα Δεσμώτη του Ρούμπενς, και ο πολύ καλός φίλος του, ζωγράφος ανθέων Γιαν Μπρίγκελ, ο πρεσβύτερος, καθώς και ο γιος του, Γιαν Μπρίγκελ ο νεότερος.

Ο Ρούμπενς διέθετε και δεύτερη κατοικία, το “Hooghuis“, η οποία ανήκε στον πατέρα της συζύγου του, Γιαν Μπραντ. Το σπίτι αυτό, πέρασε στην ιδιοκτησία της δεύτερης συζύγου του Χέλενα Φούρμεντ, ενώ σήμερα έχει κηρυχθεί διατηρητέο μνημείο.

Ο Ρούμπενς ήταν από τους πρώτους που καθιέρωσαν την κατοχύρωση πνευματικών δικαιωμάτων για τα έργα του, τα οποία αντιγράφονταν κατά κόρον όχι μόνο στην Ολλανδία, αλλά και σε Αγγλία, Γαλλία και Ισπανία.

Susanna and the Elders, 1608

Juno and Argus, 1611

Roman Charity, 1612

Venus, Cupid, Bacchus and Ceres, 1612

Μεταξύ 1627 και 1630, ο Ρούμπενς επέδειξε αξιοσημείωτη διπλωματική δραστηριότητα και μετακινείτο μεταξύ των Αυλών Ισπανίας και Αγγλίας σε μια προσπάθεια να επιφέρει ειρήνευση μεταξύ των Ισπανικών Κάτω Χωρών και της Ολλανδικής Δημοκρατίας. Έκανε, επίσης, μερικά ταξίδια στη βόρεια Ολλανδία, δραστηριοποιούμενος τόσο ως καλλιτέχνης όσο και ως διπλωμάτης. Εντωμεταξύ δημιουργεί ένα ακόμα κορυφαίο έργο του, τον Κύκλο της Μαρίας των Μεδίκων. Ο Ρούμπενς έχαιρε της εκτίμησης και του σεβασμού των ομοτέχνων του αλλά και των πολιτικών και βασιλέων της εποχής του. Ταξίδεψε στην Ισπανία, στην αυλή του Φίλιππου Δ’ και εκεί συνδέθηκε με φιλία με τον ζωγράφο της Αυλής Ντιέγκο Βελάσκεθ. Στη συνέχεια ταξίδεψε στο Λονδίνο, όπου παρέμεινε ως τον Απρίλιο του 1630. Τότε ζωγράφισε το έργο Αλληγορία του Πολέμου και της Ειρήνης.

Μετά το θάνατο της γυναίκας του, ο Ρούμπενς σε ηλικία 53 ετών παντρεύεται την δεκαεξάχρονη Χέλενα Φούρμεντ, η οποία έγινε μούσα και πηγή έμπνευσης πολλών έργων του. Ανάμεσα σε άλλα έργα, την απεικόνισε ως θεά Αφροδίτη στον περίφημο πίνακά του Οι Τρεις Χάριτες και η κρίση του Πάρη. Λίγα χρόνια αργότερα, ενώ είχε αποτραβηχτεί στο Κάστρο του Ελεβάιτ και περνούσε το χρόνο του κυρίως ζωγραφίζοντας τοπία, πέθανε από καρδιακή προσβολή, αποτέλεσμα της χρόνιας ποδάγρας που τον βασάνιζε. Άφησε πίσω του οκτώ παιδιά. Ενταφιάστηκε στον ναό του Αγίου Ιακώβου της Αμβέρσας.