Πέρυσι τέτοια εποχή, κατά τη διάρκεια της διάσκεψης COP21 στο Παρίσι, ο καλλιτέχνης Όλαφουρ Ελίασον και ο γεωλόγος Ρίζινγκ Μίνικ συνεργάστηκαν και μετέφεραν δώδεκα τεράστια κομμάτια πάγου, παγόβουνα από τη Γροιλανδία που εγκατέστησαν στην πλατεία του Panthéon. Τα δώδεκα κομμάτια συμβόλιζαν, όπως τοποθετήθηκαν, τις δώδεκα ώρες του ρολογιού και ήταν το σχόλιο του Ελίασον για την κλιματική αλλαγή και τις επιπτώσεις της στην ανθρωπότητα. Ο Ελίασον έστησε το έργο του αμέσως μετά τις επιθέσεις στο Μπατακλάν και μίλησε για το διπλό νόημα των παγόβουνων. Ήταν μια πράξη υποστήριξης σε μια πόλη που είχε ανάγκη από κινήσεις που θα μπορούσαν να αποκαταστήσουν τα μουδιασμένα συναισθήματα των ανθρώπων μιας πόλης σε κατάσταση σοκ. Ο Ελίασον σκέφτηκε πώς με την εγκατάστασή του θα είχε την ευκαιρία να κάνει ορατή και απτή την ευπάθεια της Αρκτικής μπροστά στις κλιματικές αλλαγές. «Στέκεσαι», λέει «μπροστά στον πάγο και μπορείς να τον αγγίξεις».

©studio olafur eliasson

©studio olafur eliasson

Τα παγόβουνα του Ελίασον έμοιαζαν με μαγικά γυαλιά, είναι το είδος της δημόσιας τέχνης με ισχυρή φωνή. Το έργο ονομάστηκε “Ice Watch Paris”. Ο πάγος κατά τον καλλιτέχνη έχει πολύ ισχυρή ποιητική ποιότητα. Έχει φυσική επίδραση και είναι το ένα δέκατο του όγκου του πάγου που λιώνει στην Γροιλανδία κάθε δυο καλοκαίρια. Ο Ελίασον είναι παγκοσμίως διάσημος για τις εγκαταστάσεις του, που παίζουν με τα φυσικά φαινόμενα και τη σχέση με το φως, καθώς και με την ψυχολογική σχέση μας με τον φυσικό κόσμο. Μεταφέρει στις πόλεις την αίσθηση του θαύματος της φύσης και καλεί την κοινότητα να στοχαστεί για την φύση, η οποία στα έργα του γίνεται πολιτισμός.

©studio olafur eliasson

©studio olafur eliasson

Δυο ταινίες μικρού μήκους είναι η παραγωγή του Ελίασον από το “Ice Watch Paris” με τα 12 κομμάτια πάγου που το καθένα ζυγίζει περίπου 10 τόνους.

©studio olafur eliasson

©studio olafur eliasson

Δείτε εδώ τα βίντεο του Ice Watch Paris