Αρκετοί επισκέπτες της Βενετίας και της συλλογής της Πέγκι Γκουγκενχάιμ στο Grand Canal, στο Palazzo Venier dei Leoni, το οποίο υπήρξε σπίτι της και σήμερα στεγάζει τη συλλογή της ως μουσείο, έχουν ίσως δει αυτή τη φωτογραφία στην οποία η θρυλική τελευταία «δούκισσα της τέχνης» – πάντα με τη συντροφιά των δυο μικρών lhasa apso σκυλιών της, τα οποία είναι θαμμένα στην αυλή του παλιάτσο της, τα αποκαλούμενα από την ίδια «τα μωρά μου», κάνει την βόλτα της στα κανάλια της Γαληνοτάτης στο ιδιωτικό της ταξί με τα κόκκινα δερμάτινα καθίσματα, φορώντας κόκκινες κάλτσες και γυαλιά ηλίου εμπνευσμένα από το σχήμα των σκώρων στα έργα του Αμερικανού καλλιτέχνη Edward Melcarth. Τη φωτογραφία έχει τραβήξει ο  Γερμανός φωτογράφος Stefan Moses όταν συναντήθηκε με την Πέγκι Γκούγκενχαϊμ στη Βενετία τον Απρίλιο του 1969, και εκείνη ήταν τότε 70 ετών.

Οι συναντήσεις του φωτογράφου και της εμβληματικής συλλέκτριας αποτυπώθηκαν σε ένα τόμο που θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο με τίτλο Encounters With Peggy Guggenheim από τον εκδοτικό οίκο Hardie Grant. Ο Μόουζες έπεισε την Πέγκι να του κάνει μια ξενάγηση στη «δική της πόλη» για να τη φωτογραφίσει. Για χάρη του η Πέγκι τάισε πουλιά στην πιάτσα Σαν Μάρκο, περπάτησε στη γέφυρα των Στεναγμών και του έκανε μια αληθινή νυχτερινή κρουαζιέρα με την ιδιωτική της γόνδολα.

Πενήντα χρόνια αργότερα οι φωτογραφίες αυτών των συναντήσεων ανάμεσα στους δυο τους δημοσιεύονται ενώ για πολλά χρόνια είχαν τροφοδοτήσει μια μεγάλη φημολογία σε σχέση με το περιεχόμενό τους. Η ζωή της Γκούγκενχαϊμ αποτελεί πάντα έναν ενδιαφέροντα μύθο. Με φημολογούμενες χιλιάδες ερωτικές σχέσεις που περιλαμβάνουν ονόματα όπως αυτά του Σάμιουελ Μπέκετ και του Μαρσέλ Ντισάν αλλά και με αληθινή πίστη και επιμονή στη σύγχρονη τέχνη έφερε στο προσκήνιο και παρουσίασε στο κοινό μια ολόκληρη γενιά Αμερικανών και Ευρωπαίων καλλιτεχνών.

Με τον Στέφαν Μόουζες υπάρχει η αίσθηση ότι συνδέθηκε και με έναν άλλο τρόπο. Ο φωτογράφος ο οποίος πέθανε τον περασμένο Φεβρουάριο είχε δραπετεύσει από ένα ναζιστικό στρατόπεδο εργασίας στην εφηβεία του προτού να καθιερωθεί ως φωτογράφος που αποτύπωσε την εικόνα της μεταπολεμικής γερμανικής κοινωνίας. Η Γκούγκενχαϊμ στη διάρκεια του πολέμου είχε όχι μόνο μεταφέρει τη συλλογή της μακρυά από την Ευρώπη και τους ναζί αλλά είχε φροντίσει να προστατεύσει πολλούς καλλιτέχνες συμπεριλαμβανομένων του Μαξ Έρνστ που αργότερα έγινε σύζυγός της αλλά και του Αντρέ Μπρετόν παίρνοντάς τους μαζί της στη Νέα Υόρκη.

Οι συναντήσεις Μόουζες και Γκούγκενχαϊμ έγιναν την τελευταία δεκαετία της ζωής της όταν η γυναίκα που θεωρούσε την Βενετία «ζωντανό έργο τέχνης» είχε αρχίσει να σκέφτεται με τον ίδιο τρόπο και τον εαυτό της.