«Η ουτοπία δεν είναι αυτό που δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί, αλλά αυτό που δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμα»
Αριάν Μνουσκίν

Το Εθνικό Θέατρο ανακοίνωσε το ρεπερτόριό του για το 2016 – 2017, παρουσιάζοντας τους στόχους και τις επιλογές του: «Ένα είδος ουτοπίας μοιάζει να είναι και η δική μας επιθυμία να συνεχίσουμε να παράγουμε έργο αντάξιο ενός Εθνικού Θεάτρου, μέσα σε δύσκολους καιρούς. Στην προγραμματισμένη αυτή «ουτοπία» για την περίοδο 2016-2017, έχουμε μαζί μας όχι μόνο τους σταθερούς συνοδοιπόρους μας, εργαζόμενους και καλλιτέχνες του Εθνικού Θεάτρου, αλλά και πολλούς, παλιούς και καινούριους φίλους και συνεργάτες, με τη συνέργεια των οποίων αισθανόμαστε ότι μπορούμε να υλοποιήσουμε τους στόχους μας. Προσδιορίσαμε αυτούς τους στόχους, συνεκτιμώντας τη σημερινή κοινωνική και οικονομική κατάσταση και αντλώντας έμπνευση από αυτήν. Σχεδιάσαμε ένα πρόγραμμα που θα συνδυάσει την πραγματικότητα με το όραμά μας και δε θα συρρικνώσει το ρόλο που οφείλει να έχει το Εθνικό Θέατρο, καθώς κάτι τέτοιο θα ματαίωνε το ίδιο το νόημα της λειτουργίας του».

Ας ρίξουμε μια ματιά στο επερχόμενο πρόγραμμα:

– Κεντρική Σκηνή
Μια διαδρομή στο παγκόσμιο θέατρο, από την Αναγέννηση ως σήμερα. Ο Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, ο Ευγένιος Ο’Νηλ και ο σύγχρονος Ταντέους Σλομποντζιάνεκ, με τη στέρεη δραματουργία και την πολυσύνθετη θεματολογία τους, υπενθυμίζουν ότι το θεατρικό κείμενο είναι το βασικό υλικό κάθε σκηνικής περιπέτειας.

«Δωδέκατη Νύχτα» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Οκτώβριος 2016

Το επετειακό φετινό αφιέρωμα στο μεγάλο ελισαβετιανό (που ξεκίνησε την προηγούμενη περίοδο με τον Ριχάρδο Γ ‘ και το «Δωμάτιο του Σαίξπηρ») κλείνει με μια κορυφαία κωμωδία του. Όπως σε όλες τις μεγάλες δημιουργίες του, έτσι και στη Δωδέκατη Νύχτα, ο Σαίξπηρ, πίσω από το παιχνίδισμα της περιπέτειας, της μεταμφίεσης και της γοητευτικής ποιητικής σύλληψης, επεξεργάζεται μια κοσμοθεωρία, που επαναπροσδιορίζει τις αρχετυπικές έννοιες του έρωτα, της εξουσίας και των συμβάσεων που ορίζουν τη ζωή των ανθρώπων.       

«Πόθοι κάτω από τις λεύκες» του Ευγένιου Ο’ Νηλ
Σκηνοθεσία: Αντώνης Αντύπας
Ιανουάριος 2017

Συναισθηματικά και οικογενειακά αδιέξοδα ως συνέπεια της παθολογίας του αμερικανικού ονείρου και της ζωτικής ανάγκης για ιδιοκτησία και κυριαρχία, αναδεικνύονται στο έργο του Ο’ Νηλ, ενός συγγραφέα που γνωρίζει τις δαιδαλώδεις διαδρομές της ανθρώπινης ψυχής. Αν και δεν ανεβαίνει συχνά στην ελληνική σκηνή, το έργο είναι ένα κορυφαίο δείγμα του αμερικανικού ρεαλισμού, με αναφορές σε ελληνικά μυθολογικά πρότυπα, τα οποία εμπνέουν το σπουδαίο δραματουργό.

«Η Τάξη μας» του Ταντέους Σλομποντζιάνεκ
Σκηνοθεσία: Τάκης Τζαμαργιάς
Απρίλιος 2017

Ένα καθηλωτικό κείμενο της σύγχρονης ευρωπαϊκής δραματουργίας, γραμμένο το 2009, το έργο του Πολωνού Ταντέους Σλομποντζιάνεκ παρακολουθεί τη ζωή μιας παρέας συμμαθητών, με σημείο καμπής την εισβολή των Ναζί στην Πολωνία και κατάληξη τη σημερινή εποχή, καταγράφοντας με ψυχραιμία, αλλά και γερές δόσεις συναισθήματος, πώς οι ιστορικές συγκυρίες στιγματίζουν τις ζωές των ανθρώπων, φέρνουν στην επιφάνεια τον «κρυμμένο» μας εαυτό και διαλύουν τους πιο ισχυρούς ανθρώπινους δεσμούς.

– Παιδική Σκηνή (Κεντρική Σκηνή)

«Ο Ευτυχισμένος πρίγκιπας» του Όσκαρ Ουάιλντ
Σκηνοθεσία: Άρης Τρουπάκης
Οκτώβριος 2016

Μια ιστορία του Όσκαρ Ουάιλντ, που συγκινεί τα παιδιά κάθε ηλικίας, αλλά και τους μεγάλους θεατές. Ο σπουδαίος ιρλανδός πεζογράφος και θεατρικός συγγραφέας επεξεργάζεται τα θέματα της φιλίας, της αυταπάρνησης, του εφήμερου των υλικών αγαθών και της προσφοράς στον συνάνθρωπο, με φαντασία και τρυφερότητα, γράφοντας ένα από τα πιο γοητευτικά και διαχρονικά «παραμύθια» του.

– Νέα Σκηνή – «Νίκος Κούρκουλος»
Η σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» γίνεται η σκηνή της ελληνικής δραματουργίας. Το ελληνικό έργο παρουσιάζεται σε ποικίλες εκφάνσεις και ο χώρος μετατρέπεται σταδιακά σε χώρο ζύμωσης όλων των νέων τάσεων της εγχώριας θεατρικής γραφής. Έτσι, από τη φετινή χρονιά, εκτός από τις τρεις κεντρικές παραγωγές, θα παρουσιαστεί η δουλειά τεσσάρων νέων Ελλήνων συγγραφέων (3 από τους οποίους συμμετείχαν στα Εργαστήρια Θεατρικής Συγγραφής του Εθνικού Θεάτρου τα δύο τελευταία χρόνια), σε ένα πειραματικό μοντέλο, με τη μορφή του «Συγγραφέα του μήνα».

«Στέλλα κοιμήσου», εμπνευσμένο από τη Στέλλα Βιολάντη του Γρηγορίου Ξενόπουλου
Κείμενο των Βαγγέλη Μουρίκη και Γιάννη Οικονομίδη
Σκηνοθεσία: Γιάννης Οικονομίδης
Οκτώβριος 2016

Αντλώντας τη βασική ιδέα από τη Στέλλα Βιολάντη, η διασκευή συνδέεται με τη σημερινή πραγματικότητα και ανατέμνει έναν κόσμο εδραιωμένο στο ψέμα, το χρήμα, τη χυδαιότητα και το έγκλημα, στον οποίο ο «άρχοντας»-πατριάρχης επιβάλλει χωρίς αναστολές την εξουσία του και δεν υποχωρεί σε πιέσεις, ακόμη κι όταν αυτές γεννιούνται μέσα στην ίδια του την οικογένεια.

«Ο Εξηνταβελόνης» του Κωνσταντίνου Οικονόμου εξ Οικονόμων
Σκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ
Δεκέμβριος 2016

Συνδεδεμένος με την κοινωνική ζωή της Σμύρνης του 19ου αιώνα, ο Εξηνταβελόνης αποτελεί την ελληνική μεταφορά του Φιλάργυρου του Μολιέρου, αλλά κατακτά τη θεατρική αυθυπαρξία του μέσα από τη ρέουσα ιδιωματική γλώσσα, τους σπαρταριστούς αναγνωρίσιμους χαρακτήρες και τα κωμικά επεισόδια, που προσαρμόζονται στα οικεία -και διαχρονικά- κακά του νεοσύστατου ελληνικού κράτους.

«Θερισμός» του Δημήτρη Δημητριάδη
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου
Μάρτιος 2017

Μια κωμωδία(;) από τον Δημήτρη Δημητριάδη, που επιστρέφει μετά από πολλά χρόνια με τη συγγραφική του ιδιότητα στο Εθνικό Θέατρο, με ένα κείμενο που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη σκηνή. Η τολμηρή και πάντα αιρετική δραματουργία του κινείται στο χώρο της σκληρής κριτικής των γελοίων συμπεριφορών και των υπερτιμημένων αξιών, υιοθετώντας εδώ ένα υποδόριο, διαβρωτικό και εν τέλει τραγικό χιούμορ.

– Συγγραφέας του μήνα
Φεβρουάριος – Μάιος 2017

Από το Φεβρουάριο έως το Μάιο του 2017, η Νέα Σκηνή θα παρουσιάσει τα έργα τεσσάρων νέων ελλήνων συγγραφέων. Ο Χαράλαμπος Γιάννου, η Νάντια Δρακούλα, η Σοφία Καψούρου και η Νατάσα Σίδερη, με τη συνδρομή τεσσάρων σκηνοθετών και μιας ενιαίας ομάδας ηθοποιών, που θα επιλεγούν μετά από ακρόαση, θα συμμετάσχουν σε ένα πειραματικό σχέδιο στήριξης της νέας ελληνικής δραματουργίας.

«Το σπίτι» του Χαράλαμπου Γιάννου
Σκηνοθεσία: Ελεάνα Τσίχλη

«Το σχοινάκι» της Νάντιας Δρακούλα
Σκηνοθεσία: Κώστας Παπακωνσταντίνου

«Σούμαν» της Σοφίας Καψούρου
Σκηνοθεσία: Βασίλης Νικολαΐδης

«Τιτανομαχίες» της Νατάσας Σίδερη
Σκηνοθεσία: Υρώ Μανέ

– Θέατρο Ρεξ – Σκηνή Μαρίκα Κοτοπούλη
Η σκηνή Κοτοπούλη μετατρέπεται σε χώρο συνομιλίας του θεάτρου με τις άλλες παραστατικές τέχνες. Τέσσερις παραγωγές, όπου συναντώνται ο χορός, η κίνηση, η μουσική το τραγούδι και άλλες σύγχρονες μορφές έκφρασης, σε σύνδεση με την ευρύτερη θεατρική δημιουργία, δίνουν το στίγμα της Σκηνής, επιβεβαιώνοντας την αρμονική συνύπαρξη των τεχνών.

«Γαλαξίας» (προσωρινός τίτλος)
Σκηνοθεσία-Χορογραφία: Αντώνης Φωνιαδάκης – Συμπαραγωγή με την Εθνική Λυρική Σκηνή
Νοέμβριος 2016

Η σημαντική συνεργασία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με το Εθνικό Θέατρο υλοποιείται με μια παράσταση του νέου Καλλιτεχνικού Διευθυντή του μπαλέτου της Λυρικής. Οι πρωτοπόρες ηχητικές κατασκευές του Gyorgi Ligeti και του Ιάνη Ξενάκη θα συνυπάρξουν με την πρωτότυπη μουσική του σύγχρονου συνθέτη Julien Tarride και θα δημιουργήσουν ένα τοπίο, όπου κλασικοί και μοντέρνοι χορευτές, μαζί με ηθοποιούς, θα κληθούν να πειραματιστούν, δοκιμάζοντας πώς οι σωματικές τεχνικές και δυνατότητες συνομιλούν με την έννοια της θεατρικότητας.

«Άνεμος»
Σκηνική σύνθεση του Κωνσταντίνου Ρήγου
Δεκέμβριος 2016

Ένας άνεμος διατρέχει τις ζωές μας, παρασύρει τις στιγμές μας και τις σκορπά. Άραγε τι απομένει; Λέξεις, εικόνες, ιδέες, συναισθήματα, στροβιλίζονται σε μια αέναη περιπλάνηση. Λόγος, κίνηση και ζωντανή μουσική συνθέτουν τον αφηγηματικό κορμό της παράστασης, όπου τα πρόσωπα συναντώνται στη σκηνή για να ζήσουν καθημερινές αλλά και προσωπικές στιγμές, που προκαλούν συνεχώς τις αισθήσεις.

«Δαιμονισμένοι» του Φιόντορ Μιχαήλοβιτς Ντοστογιέφσκι
Σκηνοθεσία-Μουσική: Θοδωρής Αμπαζής
Φεβρουάριος 2017

Εξερευνώντας τις ρίζες των ιδεών και των ψυχικών διεργασιών, ο λόγος του Ντοστογιέφσκι παραμένει πάντα επίκαιρος και πύρινος. Σε ένα από τα κορυφαία του μυθιστορήματα, βαθιά πολιτικό ως προς τη σύλληψή του και καθηλωτικό ως προς τους χαρακτήρες και τη δράση του, ο μεγάλος ρώσος μυθιστοριογράφος διαχειρίζεται ζητήματα ηθικής και ιδεολογίας, με υψηλή αίσθηση πνευματικότητας. Η παράσταση θα αναπτυχθεί ως σύνθεση σκηνικής αφήγησης με άξονα τον δραματικό λόγο στη μουσική του υπόσταση.

«Οπερέτα» του Βίτολντ Γκομπρόβιτς
Σκηνοθεσία: Νίκος Καραθάνος
Απρίλιος 2017

Η ευφάνταστη, ανατρεπτική και διαχρονική Οπερέττα του σπουδαίου Πολωνού συγγραφέα Βίτολντ Γκομπρόβιτς υιοθετεί την ελαφράδα του μουσικού αυτού είδους και υπονομεύει, με το σαρωτικό της χιούμορ, τα πλαστά πολιτικά, ηθικά και ιδεολογικά πρότυπα. Εκθέτει παράλληλα τη γελοιότητα των προσώπων που τα εκφράζουν και προκρίνει την υπεροχή της απλότητας και της «γύμνιας» απέναντι στην κενότητα κάθε εφήμερης μόδας.

«Ακυβέρνητες πολιτείες» του Στρατή Τσίρκα
Συμπαραγωγή με το Θέατρο Τέχνης
Μάρτιος – Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2017

Τα δύο ιστορικότερα θέατρα της Αθήνας συνεργάζονται για πρώτη φορά σε ένα μακρόπνοο σχέδιο, με στόχο την παρουσίαση της τριλογίας του Στρατή Τσίρκα «Ακυβέρνητες Πολιτείες». Μια ενιαία ομάδα ηθοποιών, που θα επιλεγούν μετά από ακρόαση, θα συμμετάσχει στο διετές αυτό εγχείρημα, που θα μεταφέρει σκηνικά ένα εμβληματικό έργο της ελληνικής λογοτεχνίας και θα παρουσιαστεί σε τρεις φάσεις, μοιράζοντας τη διαδρομή του ανάμεσα στο Θέατρο Τέχνης και στο Εθνικό Θέατρο.

«Η Λέσχη» (Θέατρο Τέχνης / Υπόγειο – Μάρτιος 2017)
Σκηνοθεσία: Έφη Θεοδώρου

«Αριάγνη» (Εθνικό Θέατρο / Νέα Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» – Οκτώβριος 2017)

«Νυχτερίδα» (Σκηνή υπό προσδιορισμό – Δεκέμβριος 2017)
Οι σκηνοθέτες των δύο παραστάσεων θα ανακοινωθούν τον Σεπτέμβριο.

– Πειραματική Σκηνή
Η Πειραματική Σκηνή θα ανακοινώσει τον προγραμματισμό της σε επόμενη συνέντευξη τύπου, που έχει προγραμματιστεί στις αρχές Σεπτεμβρίου.

– Ανοικτές πρόβες – Συζητήσεις – Παραστάσεις για θεατές με προβλήματα ακοής
Θα συνεχιστούν και φέτος δύο από τις εκδηλώσεις που σχετίζονταν με τις παραστάσεις και βρήκαν θερμή ανταπόκριση από το κοινό. Σε προγραμματισμένες ημερομηνίες, θα πραγματοποιούνται ανοικτές πρόβες, όπου οι ενδιαφερόμενοι θεατές θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τη διαδικασία της προετοιμασίας μιας παράστασης. Επίσης, σε προγραμματισμένη ημερομηνία, θα πραγματοποιείται μετά το τέλος της παράστασης, συζήτηση με το κοινό και τους συντελεστές. Τέλος, από τη φετινή χρονιά, θα δίνεται η δυνατότητα σε θεατές με προβλήματα ακοής να παρακολουθήσουν τις παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου, με τη βοήθεια εξειδικευμένων συνεργατών.

– Φιλοξενίες: Θεατρική σεζόν Αγίας Πετρούπολης
Σεπτέμβριος 2016

Τον προσεχή Σεπτέμβριο θα φιλοξενηθεί στο Εθνικό Θέατρο το Saint-Petersburg Theatre Season, το μεγαλύτερο καλλιτεχνικό γεγονός θεατρικής περιοδείας από την Αγία Πετρούπολη. Είναι μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε το 2007 προκειμένου να προωθηθούν οι πολιτιστικές σχέσεις μεταξύ Αγίας Πετρούπολης και σημαντικών πόλεων του πλανήτη. Οι παραστάσεις που θα φιλοξενηθούν είναι οι εξής:

«Παντρολογήματα» του Νικολάι Γκόγκολ
Σκηνοθεσία: Yury Butusov

«Μάκβεθ» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ
Σκηνοθεσία: Luk Perceval

«Αδελφοί Καραμαζόφ» του Φιόντορ Μιχαήλοβιτς Ντοστογιέφσκι
Σκηνοθεσία: Evgeniya Safonova

– Παράλληλες δράσεις
Παράλληλα με το ρεπερτόριο της επόμενης χρονιάς, συνεχίζονται δράσεις που διευρύνουν το ρόλο του Εθνικού Θεάτρου και τονίζουν την παρουσία του, εντός και εκτός των «τειχών» του. Κάποιες από αυτές πραγματοποιούνται σε συνεργασία και με την καίρια συνδρομή φορέων, με τους οποίους το Εθνικό είτε έχει εγκαινιάσει ήδη είτε επιθυμεί να ξεκινήσει μια μακροπρόθεσμη συνεργασία. Το Γαλλικό Ινστιτούτο, το Μουσείο Μπενάκη, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, ο Δήμος Αθηναίων, το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς, η εταιρία ΣΤΑ.ΣΥ, η ΜΚΟ PRAXIS, είναι οι φετινοί συνεργάτες του Εθνικού Θεάτρου σε αυτές τις διαφορετικές σε ύφος αλλά ισότιμες σε σημασία εκδηλώσεις, που θα καλύψουν ολόκληρη την επόμενη θεατρική περίοδο.

– Αφιέρωμα στον Νίκο Κούρκουλο
Στις 30 Ιανουαρίου 2017 κλείνουν 10 χρόνια από την απώλεια του Νίκου Κούρκουλου. Το Εθνικό Θέατρο έχει προγραμματίσει μια εκδήλωση-αφιέρωμα στον άνθρωπο που υπήρξε Καλλιτεχνικός Διευθυντής του για 13 συνεχόμενα χρόνια και συνέδεσε το όνομά του με μεγάλες τομές σε όλα τα επίπεδα, ανοίγοντας το δρόμο του μέλλοντος και αφήνοντας μια πολύτιμη παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές.

– Από τη σιωπή της προθήκης στο θεατρικό λόγο
Συμπαραγωγή με το Μουσείο Μπενάκη
Σκηνοθετική επιμέλεια: Στρατής Πανούριος

Νοέμβριος 2016 – Φεβρουάριος 2017

Το Νοέμβριο του 2016 θα εγκαινιαστεί η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Εθνικό Θέατρο σε μια πρωτοποριακή για τα ελληνικά δεδομένα δράση. Πρόκειται για μια μουσειακή «περιήγηση», στην οποία δραματοποιημένα κείμενα θα φωτίζουν πτυχές της ιστορίας που τα ίδια τα αντικείμενα αφηγούνται, μέσω των ηθοποιών που συμμετέχουν σε αυτήν. Κάθε εικόνα εμπεριέχει μια αφήγηση με πολλά επίπεδα ανάγνωσης. Κείμενα, όχι κατ΄ ανάγκη θεατρικά, γραμμένα κοντά στο χρονολογικό ορίζοντα των αντικειμένων θα μπορούσαν να αναδείξουν όψεις που δεν γίνονται αμέσως αντιληπτές, και πολύ περισσότερο να αποκαλύψουν το συναισθηματικό φορτίο που θα συνόδευε τη χρήση τους ή και την ίδια τη δημιουργία τους.

– Συνέβη στην Ελλάδα
Σκηνοθετική επιμέλεια: Νίκος Χατζόπουλος
Αίθουσα Εκδηλώσεων του Εθνικού Θεάτρου

Από τον Δεκέμβριο 2016

Στους δύο αιώνες του νεοελληνικού κράτους, οι επιλογές μας σε κρίσιμες στιγμές καθόρισαν την πορεία μας μέχρι σήμερα. Επηρέασαν τη μορφή της ζωής μας με τρόπους που ίσως δεν τους αναλογιζόμαστε. Αυτά τα κομβικά γεγονότα, με τις αμφιλεγόμενες προσεγγίσεις και ερμηνείες, θα φωτιστούν σε μια σειρά από επτά σκηνικές παρουσιάσεις, με τη συνδρομή κάθε πρόσφορου μέσου (οπτικά και ηχητικά ντοκουμέντα, δραματοποίηση, αφήγηση, κλπ), με στόχο να θυμηθούμε, να γνωρίσουμε, αλλά και να αναζωπυρώσουμε τη συζήτηση γύρω από τη σημερινή μας ταυτότητα.

– Κοντέινερ
Συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων
Σκηνοθετική επιμέλεια: Έφη Θεοδώρου

Δεκέμβριος 2016

Μια μικρή κινούμενη εγκατάσταση, ένα κοντέινερ, συναντά το κοινό στους χώρους όπου αυτό συγκεντρώνεται: στις γειτονιές της Αθήνας. Μια ιστορία, ένας μύθος, ένα αφήγημα – «κομμάτια κι αποσπάσματα» από την ελληνική λογοτεχνία και την ποίηση. Μια μικρή ομάδα ηθοποιών σε απόσταση αναπνοής από μια μικρή ομάδα θεατών. Ελάχιστα σκηνικά αντικείμενα και κοστούμια συμπληρώνουν την εικόνα. Οι ηθοποιοί αφηγούνται, διαβάζουν ή δείχνουν την ιστορία με διαφορετικούς τρόπους, ώστε να δούμε και να ακούσουμε καλύτερα την ελληνική γλώσσα. Μια διαφορετική φόρμα που αναζητά  μια καινούργια σχέση με ένα νέο κοινό.

– Η Ελλάδα μέσα από τα μάτια του Ζακ Λακαριέρ
Σκηνοθεσία-Μουσική: Φένια Παπαδόδημα
Αίθουσα Εκδηλώσεων
Συμπαραγωγή με το Γαλλικό Ινστιτούτο
Απρίλιος 2017

Μια αναδρομή στην ελληνική ιστορία, από το 1947 έως σήμερα, μέσα από τα μάτια ενός από τους σημαντικότερους σύγχρονους φιλέλληνες συγγραφείς. Με τη μορφή ενός μουσικού οδοιπορικού, θα δημιουργηθεί μια παράσταση που θα κινηθεί πάνω σε δύο άξονες: την Οδύσσεια του Ομήρου και τη σύγχρονη «Οδύσσεια» του Λακαριέρ, που, σύμφωνα με τον ίδιο, βίωνε τη σχέση του με την Ελλάδα και τα ταξίδια του σε αυτήν «σαν επιστροφή στις δικές του αληθινές ρίζες. Στην ίδια την πηγή του ανθρωπισμού».

– Παρεμβάσεις

Επισκεπτήριο:
Αφηγητές: Ιφιγένεια Γρίβα, Ηλίας Κουνέλας
Μια από τις πιο σημαντικές κοινωνικές παρεμβάσεις που πραγματοποιείται τα τελευταία χρόνια, το Επισκεπτήριο σε νοσοκομεία, προσφέρει τη χαρά της επαφής και της επικοινωνίας σε ανθρώπους που το έχουν ανάγκη, μέσα από την αφήγηση κλασικών έργων της παγκόσμιας λογοτεχνίας.

Τα παραμύθια του Εθνικού
Με τον παραμυθά Δημήτρη Προύσαλη και το μουσικό Φίλιππο Πλακιά
Συνεργασία με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ένας επαγγελματίας παραμυθάς και ο μουσικός του, αφηγούνται παραμύθια του κόσμου σε παιδιά ευπαθών ομάδων. Τη φετινή χρονιά, το Εθνικό Θέατρο θα μοιράσει τη διαδρομή των παραμυθιών ανάμεσα στην Αθήνα και τον Πειραιά, καθώς στη δράση αυτή συνοδοιπόρος θα είναι το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Βιωματικά εργαστήρια:
Σε συνεργασία με την ΜΚΟ PRAXIS, το Εθνικό Θέατρο συνεχίζει να προσφέρει βιωματικά εργαστήρια σε ασυνόδευτα παιδιά που έχουν ζητήσει άσυλο στην Ελλάδα.

– Εκπαιδευτικό έργο:

Θεατρικά εργαστήρια για παιδιά κι εφήβους
Για 11η συνεχόμενη χρονιά, τα εργαστήρια για παιδιά και εφήβους συνεχίζουν την εκπαιδευτική και ψυχαγωγική δραστηριότητά τους. Περισσότερα από 400 παιδιά συμμετέχουν στην πιο μακρόχρονη από τις εκπαιδευτικές δράσεις του Εθνικού.

Εργαστήρια φωτισμών – σκηνογραφίας – ενδυματολογίας, μουσικής σύνθεσης
Δεύτερος χρόνος για τα εξειδικευμένα εργαστήρια του Εθνικού Θεάτρου, που πραγματοποιούνται στο «Σχολείον», με την επιμέλεια καταξιωμένων επαγγελματιών του χώρου.

– Τιμολογιακή πολιτική:
Στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, συνεχίζεται μια τιμολογιακή πολιτική με πολλές εναλλακτικές προτάσεις για τους θεατές, δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στους νέους έως 25 και στο κοινό άνω των 65 ετών, καθώς και στους ανέργους και στις ευπαθείς ομάδες.

Σχετικά άρθρα:

“Εθνικό Θέατρο με συμπράξεις και καινοτομίες”, από την Έλενα Γαλανοπούλου

“Ειδικά πακέτα προσφορών για το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου από το Εθνικό Θέατρο”

“Πάμε για «θερινό» Εθνικό θέατρο”