H θρυλική σταρ του Χόλιγουντ, Μπέτι Ντέιβις, γεννήθηκε στη Μασαχουσέτη στις 5 Απριλίου 1908. Έφηβη ακόμη, παρακολουθώντας στο θέατρο την Αγριόπαπια του Ίψεν και εντυπωσιασμένη από το έργο και τις ερμηνείες, αποφασίζει να γίνει ηθοποιός. Έτσι λοιπόν, ξεκινά τις σπουδές της στο χορό, ενώ παράλληλα σπουδάζει υποκριτική, έχοντας για συμφοιτήτριες την Κάθριν Χέπμπορν και την Λουσίλ Μπολ.

Το 1929 την επιλέγουν να ερμηνεύσει στο θέατρο, τη Χέντβιχ στην Αγριόπαπια του Ίψεν, ενώ ακολουθούν ακόμη δυο θεατρικά έργα στο Μπρόντγουεϊ για τα οποία αποσπά εγκωμιαστικές κριτικές. Το 1930 την καλούν από τη Universal για δοκιμαστικό και παρόλο που απείχε από το στερεότυπο της ομορφιάς των σταρ του Χόλιγουντ εκείνης της εποχής, υπογράφει συμβόλαιο με την κολοσσιαία  κινηματογραφική εταιρεία, ξεκινώντας και επίσημα την καριέρα της.

Το μεγάλο «μπαμ» η Ντέιβις το έκανε το 1934 με την Ανθρώπινη Δουλεία (Of human bondage), παίζοντας με μεγάλη επιτυχία το ρόλο της χειριστικής και αδίστακτης γυναίκας. Όλοι μίλησαν για την καλύτερη ερμηνεία γυναίκας ηθοποιού από καταβολής αμερικανικού σινεμά. Είναι μια από τις ταινίες που την έκαναν ιερό τέρας και εξαιτίας και αυτής της ερμηνείας της κατατάσσεται δεύτερη στη λίστα της Αμερικανικής Ακαδημίας κινηματογράφου με τις 25 μεγαλύτερες σταρ όλων των εποχών.

Η Ντέιβις στη διάρκεια των γυρισμάτων της Ζέζεμπελ ερωτεύτηκε και είχε σχέση με τον σκηνοθέτη της ταινίας, Γουίλιαμ Γουάιλερ. Ήταν και οι δυο παντρεμένοι και ο Γουάιλερ δεν άφησε ποτέ τη γυναίκα του για την Ντέιβις. Η Ντέιβις τον χαρακτήρισε αργότερα στη βιογραφία της ως τον έρωτα της ζωής της.

Μπέτι Ντέιβις, «Τζέζεμπελ»

Μπέτι Ντέιβις, «Τζέζεμπελ»

Η Γουόρνερ αρνιόταν να τη δανείσει σε άλλες εταιρείες, αυτή ήταν η αιτία που η Βίβιαν Λι έπαιξε το ρόλο της κακομαθημένης Σκάρλετ αντί για την Ντέιβις. Η Ντέιβις έσπασε το συμβόλαιό της για να πρωταγωνιστήσει σε δύο ταινίες του Αλεξάντερ Κόρντα και να παίξει μαζί με την Κάθριν Χέμπορν. Η δικαστική μάχη που δόθηκε χάθηκε από τη μεριά της, έτσι αναγκάστηκε να αποζημιώσει την εταιρεία χάνοντας σχεδόν όλη την περιουσία της.

Από τις καλύτερες ατάκες της μεγάλης έχθρας της με την Κρόφορντ είναι σίγουρα το : «Η καλύτερη στιγμή που είχα με την Τζόαν Κρόφορντ ήταν όταν την έσπρωξα από τις σκάλες». Η έχθρα τους, που πάει πολύ πίσω από όταν η Κρόφορντ έκλεψε τον αγαπημένο της Ντέιβις, είναι ακόμα θρυλική. Η Κρόφορντ έλεγε για την Ντέιβις: «Είναι cult, αλλά τι στο καλό σημαίνει να είσαι cult; Είναι σαν μία συμμορία από επαναστάτες χωρίς αιτία. Εγώ έχω θαυμαστές. Υπάρχει μεγάλη διαφορά». Και η Ντέιβις απαντούσε λέγοντας: «Έχει κοιμηθεί με κάθε αρσενικό αστέρα της MGM, εκτός από την Λάσι». Η τεταμένη σχέση των δυο σταρ αποτυπώνεται εξαιρετικά στην τηλεοπτική σειρά Feud, με πρωταγωνίστριες τις Σούζαν Σάραντον (υποδύεται τη Ντέιβις) και Τζέσικα Λανγκ (υποδύεται την Κρόφορντ), που διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια της συνεργασίας τους στο υποψήφιο για Όσκαρ θρίλερ “What Ever Happened to Baby Jane?”. Για πολλούς, η ερμηνεία της Ντέιβις στη συγκεκριμένη ταινία ως ξεπεσμένη πρώην σταρ (παιδί θαύμα), μπορεί να συγκριθεί μόνο με εκείνη της Γκλόρια Σουάνσον στη Λεωφόρο της Δύσης (Sunset Boulevard, 1950).

Η Μπέτι Ντέιβις μαζί με την Τζόαν Κρόφορντ

Η Μπέτι Ντέιβις μαζί με την Τζόαν Κρόφορντ

Μόνο τρεις ηθοποιοί κατάφεραν να ισοφαρίσουν και να ξεπεράσουν το ρεκόρ υποψηφιοτήτων της στα Όσκαρ κι αυτοί είναι οι: Μέριλ Στριπ (21 υποψηφιότητες), Τζακ Νίκολσον (12 υποψηφιότητες) και Κάθριν Χέμπορν (12 υποψηφιότητες).

Το 1938 συμπρωταγωνίστησε με τον Έρολ Φλιν, για τον οποίο έτρεφε μεγάλη αντιπάθεια, αλλά έπαιξε άλλη μια φορά μαζί του. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας Η εξαφάνιση της Έιμι ήρθε σε ρήξη με τη Φέι Ντάναγουεϊ επειδή αισθάνθηκε ότι δεν της έδινε το σεβασμό που άξιζε, και την αποκάλεσε «μη επαγγελματία». Στα τέλη του 1961 επέστρεψε στο θέατρο, όπου συμμετείχε στην πρώτη θεατρική μεταφορά του έργου του Τένεσι Ουίλιαμς, Η νύχτα της Ιγκουάνα. Οι κριτικές ήταν και πάλι μέτριες κι οι καυγάδες με τους συμπρωταγωνιστές της ατελείωτοι, τόσο που ώθησαν τη Ντέιβις να αποχωρήσει, επικαλούμενη ασθένεια.

«Η Ντέιβις αποκλήρωσε την κόρη της και δεν της ξαναμίλησε μέχρι και το θάνατό της το 1989»

Έγραψε δυο αυτοβιογραφίες, στην πρώτη για τον χωρισμό της με τον Γκάρι, με τίτλο Μια μοναχική ζωή (A lonely life). To 1983, η κόρη της Μπάρμπαρα, έγραψε το βιβλίο My mother’s keeper, στο οποίο παρουσίαζε τη μητέρα της αυταρχική κι αλκοολική. Η Ντέιβις αποκλήρωσε την κόρη της και δεν της ξαναμίλησε μέχρι και το θάνατό της το 1989. Λένε πως το 1962, στην ταινία Τι απέγινε η Μπέιμπι Τζέιν, η κόρη της μόλις την είδε σαν τρελή, έντονα μακιγιαρισμένη γριά, της είπε: «Νομίζω πως αυτή τη φορά το παράκανες μαμά! Ξεπέρασες τον ίδιο σου τον εαυτό!». Ως απάντηση στο βιβλίο της Μπάρμπαρα, η Ντέιβις έγραψε τη δεύτερη αυτοβιογραφία της, This’n’That .

Μερικές διάσημες ατάκες της Μπέτι Ντέιβις:

«Επιβίωσα γιατί ήμουν η σκληρότερη όλων».

«Θα παντρευτώ ξανά, αν βρω έναν άνθρωπο που έχει δεκαπέντε εκατομμύρια δολάρια περιουσία, γράψει πάνω από τα μισά σε μένα, και αφού μου εγγυηθεί ότι θα είναι νεκρός μέσα σε ένα χρόνο».

«Η υποκριτική στα χολιγουντιανά πάρτι ήταν πολύ καλύτερη απ’ ό,τι στην οθόνη».

«Μη μου πείτε ότι κάθε άντρας που έχει αγαπήσει πραγματικά μια γυναίκα, ή αντιστρόφως, μπορεί πραγματικά να είναι φίλοι και πάλι, έπειτα από ένα διαζύγιο. Είναι σαν να δένεις ένα ροζ κορδελάκι σε πολυβόλο».

«Δεν πρέπει ποτέ να μιλάς άσχημα για τους νεκρούς, συνήθως πρέπει να λες ωραία πράγματα. Η Τζόαν Κρόφορντ πέθανε. Ωραία λοιπόν!

«Δεν έκανα ποτέ φιλίες με τις άλλες ηθοποιούς. Οι συζητήσεις τους συνήθως με έκαναν να βαριέμαι μέχρι δακρύων».

«Οι ρόλοι οι οποίοι εντυπώνονται πιο έντονα στη μνήμη των θεατών, είναι αυτοί με τους δυνατούς χαρακτήρες. Ίσως, γιατί τελικά, το κοινό είναι το ίδιο διαβολικό με τους ήρωες που βλέπει στην οθόνη».

«Θέλω να πεθάνω με τα ψηλά τακούνια μου σε δράση».