Λούνα Παρκ. Φωνές, φασαρία, κόσμος που πηγαινοέρχεται. Μια πόλη μέσα στην πόλη, όπου όλα αλλάζουν γρήγορα· φώτα, εικόνες, χρώματα. Και κάπου ανάμεσα σε όλα τα παιχνίδια, ένα που απευθύνεται σε οδηγούς χωρίς δίπλωμα. Ένα παιχνίδι του οποίου μοναδικός κανόνας είναι η σύγκρουση και προνόμιο η ελευθερία του να τρακάρεις. Πολύ. Πάρα πολύ. Τα «Συγκρουόμενα». Τι γίνεται όμως όταν τα «Συγκρουόμενα» βγουν εκτός πίστας παίρνοντας μια πιο δυναμικη μορφή, όπως αυτή των οικογενειακών συγκρούσεων; Το Θέατρο του Νέου Κόσμου φιλοξενεί το ομώνυμο έργο της σκηνοθέτιδας Εύα Βλασσοπούλου και επιστρατεύει τους τρεις ήρωες της παράστασης, την Α και τον Β -δύο εκ διαμέτρου αντίθετα αδέλφια- και τη -μυστηριώδη ξαδέλφη τους- Γ, για να απαντήσει στην ερώτηση. Εμείς μιλήσαμε με τους ηθοποιούς πίσω από τους ρόλους, τη Στέλλα Βογιατζάκη (Α), τον Παναγιώτη Εξαρχέα (Β) και την Αλεξάνδρα Χασάνι (Γ), για τους χαρακτήρες τους και την παράσταση.

ελculture: Τι σας έκανε να επιλέξετε την υποκριτική ως επάγγελμα, καλλιτεχνικά και βιοποριστικά;

Στέλλα Βογιατζάκη: Αγαπούσα το θέατρο από μικρή. Αυτό μου δημιούργησε την ανάγκη να θέλω να ασχοληθώ με την υποκριτική. Ίσως η περιέργεια που είχα για μάθηση, να βρήκε διέξοδο σ’ αυτό το συνεχές ταξίδι εξερεύνησης.

Παναγιώτης Εξαρχέας: Δεν μπορώ να πω με σιγουριά τι ήταν αυτό που με οδήγησε στο να αποφασίσω να σπουδάσω Θέατρο. Συμμετείχα σε κάποιες παραστάσεις με τη θεατρική ομάδα του σχολείου μου και ήταν κάτι που με ενθουσίαζε και ανυπομονούσα να έρθει η επόμενη πρόβα. Υπήρχε μια περίεργη αίσθηση ελευθερίας και έκφρασης που τότε μου φαινόταν ένα σύμπαν πολύ διαφορετικό. Έκτοτε δεν θέλησα να κάνω τίποτα άλλο στη ζωή μου. Μπήκα στη σχολή του Θεάτρου Τέχνης με το που αποφοίτησα από το λύκειο και κάπως έτσι πήραν όλα το δρόμο τους ως τώρα. Δυστυχώς το βιοποριστικό κομμάτι ήταν πάντα μια δύσκολη πτυχή του επαγγέλματος μας και ειδικά στις εποχές μας υπάρχουν περίοδοι που πρέπει να κάνεις πολλά πράγματα ταυτόχρονα για να ανταπεξέλθεις. Ποτέ δεν ήταν εύκολα, αλλά ιδιαίτερα τώρα η κατάσταση έχει παραγίνει.

Αλεξάνδρα Χασάνι: Η επιλογή έγινε ενστικτωδώς! Ίσως από κάποια εσωτερική, παιδική  ανάγκη έκφρασης. Πέρασα στη σχολή όταν ήμουν 18 χρονών. Νιώθω τυχερή που κάνω αυτή τη δουλειά,αυτό που ήθελα από μικρή. Τα είχα φανταστεί όλα ιδανικά. Αλλά όταν επιλέγεις κάτι που αγαπάς δεν σημαίνει πως δεν θα αντιμετωπίσεις και δυσκολίες.

ελc: Ποια η σχέση του χαρακτήρα σου με τους άλλους, αλλά και με τον έξω κόσμο;

Σ.Β: Η Α, η ηρωίδα που υποδύομαι, με την συμπεριφορά της φαντάζει πολλές φορές υστερική στον έξω κόσμο. Αυτό όμως συμβαίνει λόγω της υπερπροσπάθειας που καταβάλει για να γίνει αποδεκτή ή ακόμα καλύτερα για να αγαπηθεί. Θέλει και η ίδια να δώσει αγάπη, αλλά είναι σαν να μην γνωρίζει τον τρόπο. Αυτό προσωπικά είναι κάτι που με συγκινεί.

Π.Ε: Ο Β της παράστασης μας προσπαθεί να είναι ο κυρίαρχος στο σπίτι, να έχει αυτός την τελευταία λέξη, να επιβάλλεται στην αδερφή του και να γίνεται πάντα το δικό του. Προσπαθεί να μειώνει την Α και της επιτίθεται με το παραμικρό. Βέβαια, η παθογένεια στη σχέση τους είναι έργο και των δύο. Αντίθετα, για τον έξω κόσμο δεν είναι ένας λειτουργικός άνθρωπος. Δεν δουλεύει, τα περιμένει όλα από την αδερφή του και δεν προσπαθεί για όποια κοινωνική κανονικότητα.

Α.Χ: Αρχικά είμαι ένας ακόμη θεατής, ένας παρατηρητής πιο κοντά στη “δράση” σε σχέση με τους υπόλοιπους θεατές. Μπαίνω στον κόσμο της Α και του Β για να παίξω τον ρόλο της ξαδέρφης Γ. Η ξαδέρφη ό,τι λέει το λέει για να “προκαλέσει” τους άλλους δύο, κι  έτσι να συνεχιστεί το “παιχνίδι”. Φεύγει όταν πλέον έχει εκπληρώσει τον σκοπό της.

sigrouomena-178 copy(1)

ελc: Πώς βίωσες την προετοιμασία της παράστασης;

Σ.Β: Η προετοιμασία της συγκεκριμένης παράστασης έγινε με μεγάλη χαρά, εμπιστοσύνη και πολύ κατανόηση. Βασικά συστατικά κατά την γνώμη μου! Έτσι είναι για μένα μια πολύ ευχάριστη συνάντηση.

Π.Ε: Στη συγκεκριμένη παράσταση κάναμε αρκετή δουλειά με το κείμενο και βασιστήκαμε πολύ στη μεταξύ μας επικοινωνία και τι σύμπαν θέλουμε να δημιουργήσουμε. Καταφέραμε να αποκτήσουμε κοινούς κώδικες και τρόπους έκφρασης. Όλοι οι συντελεστές μάς βοήθησαν να ενταχθούμε σε ένα πλαίσιο αρκετά ξεκάθαρο και να λειτουργήσουμε μέσα σε αυτό.

Α.Χ: Πριν από κάθε πρόβα κάναμε ζέσταμα για τη φωνή και το σώμα μαζί με ασκήσεις-παιχνίδια που μας βοηθούσαν να χαλαρώσουμε και να συγκεντρωθούμε. Στο μεγαλύτερο κομμάτι της προετοιμασίας για την παράσταση ήμουν ένας παρατηρητής που “μαθαίνει” από τους άλλους. Ένας παρατηρητής που δεν παίζει, απλά είναι εκεί παρών και παρακολουθεί πραγματικά τη δράση.

ελc: Τι ερεθίσματα φιλοδοξείτε να δημιουργήσετε στους θεατές μέσα από την παράσταση;

Σ.Β: Θα ήθελα πολύ να το χαρούν όσο κ εμείς!

Π.Ε: Λόγω της ιδιαιτερότητας της παράστασης ο κάθε θεατής μπορεί να εκλάβει την ιστορία με τον δικό του τρόπο, οπότε θα λειτουργήσει και με άλλο τρόπο μέσα του. Εμείς είμαστε εκεί να του την ζωντανέψουμε με την ελπίδα ότι θα μπει στο σύμπαν που φτιάξαμε και θα πορευτεί μαζί μας ως το τέλος.

Α.Χ: Ο κάθε θεατής έχει την δική του οπτική. Αυτό που θα επιθυμούσα ιδανικά είναι οι θεατές να χαλαρώσουν και να παρακολουθήσουν την παράσταση. Ίσως να υπάρχει λόγος!

Info παράστασης: «Συγκρουόμενα», στο Θέατρο του Νέου Κόσμου | Κάθε Δευτέρα & Τρίτη, στις 21:15 | Εισιτήρια: 8-12€