Ποτέ δε θα μπορούσε να φανταστεί κάποιος ότι αντί για τους γλουτούς της Κιμ Καρντάσιαν θύμα της λογοκρισίας του Facebook θα έπεφταν οι γλουτοί και το στήθος της Λήδας, από τον περίφημο πίνακα «η Λήδα και ο Κύκνος» του Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς. Το τουριστικό Συμβούλιο της Φλάνδρας δε φαίνεται να θέλει να αφήσει αναπάντητη αυτή την πρωτοφανή λογοκρισία σε φωτογραφίες έργων που ενθουσιάζουν τους επισκέπτες εκατοντάδων μουσείων του κόσμου.

Τα έργα του καλλιτέχνη μόνο προκλητικά δε μπορεί να θεωρηθούν σήμερα και η προώθησή τους μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να προβληθεί μια έκθεση ή ένα μουσείο στην ουσία δεν ενοχλεί κανέναν. Απλώς σύμφωνα με τον κανόνα του Facebook οι σεξουαλικά προσανατολισμένες διαφημίσεις συμπεριλαμβανομένων των καλλιτεχνικών έργων απαγορεύεται να εμφανίζονται στον ιστότοπο.

Σε μια ανοιχτή επιστολή που απευθύνουν στον Μαρκ Ζούκερμπεργκ τα μουσεία της Φλάνδρας ζητούν την επανεξέταση του θέματος. «Τα στήθη, οι γλουτοί και τα χερουβείμ του Ρούμπενς θεωρούνται άσεμνα, όχι από εμάς αλλά από εσάς» γράφουν στην επιστολή. «Ακόμα και αν κρυφά πρέπει να γελάσουμε γιαυτό, η πολιτιστική σας λογοκρισία μας κάνει τη ζωή δύσκολη».

Ανάμεσα στις διαφημίσεις μουσείου που κατέβασε ο ιστότοπος συμπεριλαμβάνεται και μια με το έργο του Rubens «The Descent from the Cross», στην οποία ο Ιησούς είναι γυμνός.

Η προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς της Φλάνδρας με έργα των Rubens, Pieter Bruegel και Jan van Eyck, σε ένα διετές πρόγραμμα που έχει σχεδιαστεί είναι αδύνατο αυτή τη στιγμή να πραγματοποιηθεί στο πιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο του κόσμου, λένε οι Φλαμανδοί.

Το Facebook βρίσκεται σε αρκετές δικαστικές διαμάχες με κορυφαία αυτή της καταδίκης του από τη γερμανική κυβέρνηση, αφού ο Ζούκενμπεργκ ανακοίνωσε πως δεν πρόκειται να αφαιρέσει θέσεις αρνητών του Ολοκαυτώματος δεδομένου ότι οι πελάτες του έχουν δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση. Πολλοί δεν ξεχνούν πως το 2011, το Facebook «επέπληξε» τη New York Academy of Art επειδή πόσταρε στη σελίδα της κάποια έργα σπουδαστών της σχολής με γυμνό. Ένα χρόνο αργότερα, λογόκρινε έργο του Γκέρχαρντ Ρίχτερ που είχε «ανεβάσει» στη σελίδα του το Pompidou. Ακόμη και η «Μικρή Γοργόνα», το άγαλμα-σύμβολο της Κοπεγχάγης αποδείχθηκε δυσκολοχώνευτη για το Facebook.

Το 2011, επίσης, ένας δάσκαλος νηπιαγωγείου στη Γαλλία, ο Φρεντερίκ Ντουράν-Μπαϊσάς, ανήρτησε στον «τοίχο» του στο Facebook έναν σύνδεσμο που οδηγούσε στον πίνακα του Κουρμπέ «Η προέλευση του κόσμου». Λίγο μετά, το Facebook «κατέβασε» τη σελίδα του δάσκαλου. Χωρίς καμία εξήγηση. Ο Ντουράν-Μπαϊσάς μήνυσε τον «γίγαντα» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, υποστηρίζοντας ότι έπεσε θύμα λογοκρισίας. Για την υπόθεση χύθηκε πολύ μελάνι και η αλήθεια είναι μια: τα χρηστά ήθη του πλανήτη δεν κινδυνεύουν από τα έργα τέχνης.