Στο μικρό Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά παρουσιάστηκε από τον Δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη και τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Δημοτικού Θεάτρου της πόλης, Νίκο Διαμαντή, το καλλιτεχνικό πρόγραμμα του ΔΘΠ για τα δύο επόμενα χρόνια.

Στο νέο πρόγραμμα για το 2018-19 η Κατερίνα Ευαγγελάτου μετά τον «Φάουστ» επιστρέφει ξανά στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, η Ρένα του Αύγουστου Κορτώ, γίνεται θεατρικό σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη με την Υρώ Μανέ, η Ρούλα Πατεράκη παρουσιάζει το ιστορικό κείμενο του Δημήτρη Δημητριάδη «Πεθαίνω σαν χώρα», ενώ και Πασχαλινές Ιστορίες με τον Άρη Ρέτσο και ζωγραφική από τον Χρήστο Μποκόρο, είναι τα πρώτα που μπορεί να ξεχωρίσει κάποιος με την πρώτη ματιά.

Συνεχίζοντας το ξεφύλλισμα του προγράμματος, αυτό περιλαμβάνει και Εαρινό Φεστιβάλ 2018 – 2020 για τον Ελληνικό Λόγο στο Θέατρο, αφιερώματα, συζητήσεις για την Πειραϊκή Ταυτότητα, ποίηση on the road. Ενώ σ’ αυτά προσθέτουμε τα ακόμα πιο σημαντικά: τη δημιουργία θεατρικής ομάδας ενήλικων ατόμων που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού, τα εργαστήρια στις Φυλακές Κορυδαλλού και το «Άνοιγμα Στην Πόλη» σε αναζήτηση της ελπίδας…

Αρχικά ο Δήμαρχος Πειραιά αναφέρθηκε στον οικονομικό εξορθολογισμό του Δημοτικού Θεάτρου. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, το 2014 το Δημοτικό Θέατρο είχε ιδιαίτερα υψηλό κόστος λειτουργίας σε ετήσια βάση με ελάχιστα έσοδα. «Καταφέραμε να φέρουμε μία σχετική ισορροπία στα οικονομικά,  με αποτέλεσμα να πηγαίνει καλύτερα το θέατρο, να αυξάνονται τα έσοδα, να έχουν μειωθεί τα έξοδα και να μπορεί πλέον ο Δήμος Πειραιά και ο Ο.Π.Α.Ν. να «σηκώσουν» το βάρος της επιδότησης του», σημείωσε ο κ. Μώραλης. Επιπλέον, υπογράμμισε ότι η Δημοτική Αρχή δεν χρειάζεται πλέον «δώρα» από τον οποιονδήποτε πρωθυπουργό, καθώς έχει καταφέρει να έχει σύμβαση με την Περιφέρεια Αττικής, όπως επίσης και συμφωνία με το Υπουργείο Πολιτισμού. «Τα οικονομικά του Θεάτρου είναι σε ένα πολύ ικανοποιητικό επίπεδο», υπογράμμισε ο Δήμαρχος, ενώ επεσήμανε επιπλέον ότι το Δημοτικό Θέατρο έχει μπει πλέον στον χάρτη των μεγάλων θεάτρων της χώρας, παρουσιάζοντας παραστάσεις υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου, με σημαντικούς ηθοποιούς και σκηνοθέτες.

Στη συνέχεια ο Δήμαρχος Πειραιά αναφέρθηκε στις σημαντικές συνέργειες που έχουν αναπτυχθεί με τρίτους φορείς, όπως το ΚΠΙΣΝ, το ίδρυμα Λάτση, το ίδρυμα Λασκαρίδη, στη συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων καθώς και στην υλοποίηση τριών Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων. «Επιδίωξή  μας ήταν το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά να είναι ένα θέατρο ανοιχτό και προσβάσιμο σε όσο το δυνατόν περισσότερους Πειραιώτες και όχι μόνο. Το θέατρο φυσικά και δεν είναι για μία καλλιτεχνική “ελίτ”. Θέλαμε ένα θέατρο ανοιχτό σε όλους και το πετύχαμε», σημείωσε ο Δήμαρχος. Αναφέρθηκε ακόμη, στο φεστιβάλ  «Πάμε Δημοτικό; – Πάμε Πειραιά;», το οποίο πραγματοποιείται για ένα δεκαπενθήμερο το καλοκαίρι, όπου πλέον όλοι οι φορείς της πόλης μπορούν να παρουσιάσουν τις δημιουργίες τους χωρίς κάποια επιβάρυνση. «Αυτοί ήταν οι στόχοι μας πριν από τέσσερα  χρόνια και νομίζω ότι σιγά-σιγά υλοποιούνται. Δεν λέω ότι έχουμε αγγίξει το τέλειο, καθώς υπάρχει πάντα περιθώριο βελτίωσης», τόνισε ο κ. Μώραλης.

Ο Δήμαρχος Πειραιά αναφέρθηκε επίσης στο φουαγιέ που θα διαθέτει σε είκοσι ημέρες το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μώραλης: «Ήταν κάτι που μας στεναχωρούσε και  θεωρώ ότι ήταν ντροπή ένα  Δημοτικό Θέατρο να έχει ένα μηχάνημα με κέρματα και να μην έχει ένα φουαγιέ αντάξιό του. Υπεγράφη προχθές η σύμβαση και πολύ σύντομα θα έχουμε φουαγιέ ανάλογο του Δημοτικού Θεάτρου».

Ο κ. Μώραλης υπογράμμισε ότι η Δημοτική Αρχή θα συνεχίζει να στηρίζει το Δημοτικό Θέατρο. Επεσήμανε ότι δεν έχει παρέμβει καθόλου στη δουλειά του Νίκου Διαμαντή και ότι αυτό είναι μία παράμετρος επιτυχίας. «Δεν είναι δουλειά του Δημάρχου να επιλέγει παραστάσεις, ηθοποιούς, σκηνοθέτες, ούτε να καθοδηγεί τον εκάστοτε Καλλιτεχνικό Διευθυντή. Θεωρώ λοιπόν ότι η δική μου προσφορά στο θέατρο ήταν ότι δεν ασχολήθηκα καθόλου με τη δουλειά του Καλλιτεχνικού Διευθυντή. Τον άφησα να κάνει μόνος του τη δουλειά του, την οποία και ξέρει πολύ καλά. Τα αποτελέσματα είναι θετικά», σημείωσε.

Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου, Νίκος Διαμαντής, παρουσίασε το καλλιτεχνικό πρόγραμμα του Δημοτικού Θεάτρου για τα επόμενα δύο χρόνια και ευχαρίστησε τον Δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη, την Εντεταλμένη Δημοτική Σύμβουλο Πολιτισμού Ειρήνη Νταϊφά, την Πρόεδρο του Ο.Π.Α.Ν. Σταυρούλα Αντωνάκου, τους ανθρώπους που εργάζονται στον Ο.Π.Α.Ν. όλους όσοι δουλεύουν στο Δημοτικό Θέατρο, καθώς και τους καλλιτέχνες, που όπως είπε «όλοι μαζί, αυτά τα τέσσερα χρόνια, με μοναδικό τρόπο πετύχαμε να έχουμε ένα κοινό όραμα».

Σύντομο χαιρετισμό έκαναν οι: Γιώργος Κιμούλης, Κατερίνα Ευαγγελάτου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Νικαίτη Κοντούρη, Ρούλα Πατεράκη, Στρατής Πασχάλης, Έφη Θεοδώρου, Δημήτρης Λιγνάδης, Νότης Ανανιάδης και Μάκης Τσίτας.

Αναλυτικό πρόγραμμα 2018-19:

22.11.2018 – 27.01.2019

Άντον Τσέχωφ  – Θείος Βάνιας

Για πολλά χρόνια ο Βάνιας και η ανηψιά του Σόνια ζουν ήρεμα και αρμονικά στην επαρχία συντηρώντας τα χτήματα και την περιουσία της οικογένειας. Όταν όμως ένα καλοκαίρι ο πατέρας της Σόνιας έρχεται από την πρωτεύουσα μαζί με τη νέα του γυναίκα, οι ανεκπλήρωτες επιθυμίες και οι κρυφές αντιπαλότητες της οικογένειας έρχονται στην επιφάνεια και καταστρέφουν κάθε ηρεμία. Η κρίση της μέσης ηλικίας, ο ανεκπλήρωτος έρωτας, τα οικονομικά συμφέροντα του καθενός, οι ενδοοικογενειακοί ανταγωνισμοί οδηγούν σε μία αποτυχημένη απόπειρα δολοφονίας. Είναι ο θυμός που δημιουργείται στον κάθε άνθρωπο, απ’ τη στιγμή που άλλο ήθελε να γίνει κι άλλο έγινε. Μία ιδιαίτερα ανθρώπινη ιστορία του Άντον Πάβλοβιτς Τσέχωφ, όπου η ψευδαίσθηση και η απόγνωση ανταγωνίζονται το χιούμορ και την ελπίδα. Πώς ζούμε; Ζούμε όπως θα θέλαμε; Ή όπως θέλουν οι άλλοι; Ένα τρυφερό ποίημα για το γελοίο της ανθρώπινης παραίτησης.

Μετάφραση — Γιώργος Κιμούλης
Σκηνοθεσία — Γιώργος Κιμούλης
Σκηνικά —Χριστίνα Κωστέα
Φωτισμοί — Στέλλα Κάλτσου

Παίζουν οι: Γιώργος Κιμούλης, Τάσος Νούσιας, Στέλλα Καζάζη, Γιώργος Ψυχογυιός, Χριστίνα Κουτσουδάκη, Χαρά Μάτα Γιαννάτου, Μαίρη Νάνου, Κώστας Κοράκης

22.02 – 21.04.2019

Γκέοργκ Μπύχνερ – Βόυτσεκ

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου μετά τη μεγάλη επιτυχία του «Φάουστ» (2015-2016), επιστρέφει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά σκηνοθετώντας το αριστούργημα του Γκέοργκ Μπύχνερ «Βόυτσεκ» με τον Γιώργο Γάλλο στον ομώνυμο ρόλο και έναν δυναμικό θίασο 10 ηθοποιών.

Ο Βόυτσεκ είναι ένα έργο-φαινόμενο. Γράφτηκε το 1836/7 από έναν γερμανό συγγραφέα 23 ετών, ο οποίος πέθανε πριν προλάβει να το ολοκληρώσει. Και όμως το ποιητικό αυτό αριστούργημα έχει επηρεάσει σχεδόν όλόκληρη την μετέπειτα δραματουργία, από τους εξπρεσσιονιστές και τον Μπρεχτ μέχρι τον Μπέκετ, και από τον Γκόρκι μέχρι τον Κολτές και την Σάρα Κέην.

Ο Μπύχνερ βάσισε το έργο σε μία γνωστή υπόθεση της εποχής: o στρατιώτης Γιόχαν Κρίστιαν Βόυτσεκ σε μία κρίση ζήλειας μαχαίρωσε την ερωμένη του και καταδικάστηκε σε θάνατο. Παρόλο που μελετά σε βάθος τις κοινωνικές, ποινικές και τις ιατρικές πτυχές της υπόθεσης, ο Μπύχνερ ξεπερνά την σκοτεινή περίπτωση ενός καταπιεσμένου ατόμου και δημιουργεί μία υπαρξιακή τραγωδία που αγγίζει αιώνια ερωτήματα για την εξάρτηση του ανθρώπου από τις κοινωνικές συνθήκες που είναι πέρα από τον έλεγχό του, τις κοινωνικές σχέσεις, αλλά και την προκαθορισμένη μοίρα. Οι σύντομες, κινηματογραφικές σκηνές του έργου δεν ακολουθούν τους κανόνες μιας συμβατικής γραμμικής αφήγησης και μέχρι σήμερα οι μελετητές δεν έχουν συμφωνήσει στην τελική εκδοχή που θα πρότεινε ο Μπύχνερ, αν είχε ολοκληρώσει το έργο.

Η παράσταση, βασισμένη στην εξαιρετική μετάφραση του Σπύρου Α. Ευαγγελάτου, θα προτείνει μία νέα διασκευή, έναν νέο τρόπο κατάταξης των σκηνών του ημιτελούς αριστουργήματος.

Σύλληψη & Σκηνοθεσία — Σπύρος Α. Ευαγγελάτος
Νέα Δραματουργική Επεξεργασία – Σκηνοθεσία — Κατερίνα Ευαγγελάτου
Σκηνικά — Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια — Βασιλική Σύρμα
Κίνηση — Πατρίσια Απέργη
Μουσική Σύνθεση — Γιώργος Πούλιος

Παίζουν οι: Αγγελική Αναργύρου, Γιώργος Γάλλος, Γιώργος Ζυγούρης, Έλενα Μαυρίδου, Μιχάλης Μιχαλακίδης, Λευτέρης Πολυχρόνης, Μιχαήλ Ταμπακάκης, Σωτήρης Τσακομίδης, Χάρης Χαραλάμπους

03.05 – 09.06.2019

Άρθουρ Σνίτσλερ – Ο Κύκλος του Έρωτα (Το Γαϊτανάκι)

Δέκα άνθρωποι κάθε φύλου ηλικίας και κοινωνικής τάξης παγιδευμένοι σε έναν ιλαρό φαύλο κύκλο εξαπάτησης και αυταπάτης σε ένα κόσμο που μεταβάλλεται ραγδαία και βίαια αφήνοντας όμως αμετάβλητη την ανθρώπινη φύση και τις αδυναμίες της. Μια διαδοχή από σεξουαλικές συνευρέσεις που μπλέκονται η μία με την άλλη ξεγυμνώνοντας πιο πολύ από τα ίδια τα κορμιά τις ψυχές καθώς και τα τεχνάσματα και την κοινωνική υποκρισία που οι άνθρωποι υιοθετούν σαν τρόπο συμπεριφοράς για να επιβιώσουν ενώ ταυτόχρονα αρνούνται κοντόφθαλμα να δουν την μεγαλύτερη εικόνα του κόσμου που τους περιβάλλει. Αναζητώντας νευρωτικά επιβεβαίωση και ικανοποίηση ,άμεσα γρήγορα και χωρίς περαιτέρω εμπλοκές και ευθύνες ποιο είναι το τίμημα, ποια η ευχαρίστηση και ποια η απώλεια;

Το έργο γραμμένο στην έκρηξη της Βιεννέζικης Μπέλ Εποκ μια εποχή όπου γράμματα τέχνες και επιστήμη κορυφώνονται οργασμικά εκδόθηκε κρυφά το 1900 και δεν ανέβηκε παρά το 1920 μετά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο που εκδήλωσε με εξόφθαλμο τρόπο όλα αυτά που τεχνιέντως υποκρύπτονται από την αστική Ευρώπη της προηγούμενης περιόδου. Παρόλα αυτά το έργο αποτέλεσε σκάνδαλο και απαγορεύτηκε στον γερμανόφωνο κόσμο. Παρότι γνώρισε μεγάλη επιτυχία στον υπόλοιπο κόσμο και διασκευάστηκε και στον κινηματογράφο και το θέατρο πολλές φορές στην γερμανική γλώσσα δεν ανέβηκε ξανά παρά το 1982.

Ο πατέρας της ψυχανάλυσης Φρόυντ είχε γράψει στον Σνιτσλερ « Μέσω της διαίσθησης καθώς και της ενδελεχούς και ευαίσθητης ενδοσκόπησης σας αποκαλύψατε όσα θα μπορούσα να ανασκάψω μετά από μακροχρόνια και επίπονη εργασία με τον οποιονδήποτε άλλον»

Η παράσταση θα κινηθεί σε δύο παράλληλους χρονικούς άξονες βάζοντας σε αντίστιξη και το τώρα. Άραγε πόσο έχουμε αλλάξει από τότε κι αν ναι σε τι;

Σκηνοθεσία — Θωμάς Μοσχόπουλος
Μετάφραση — Κοραλία Σωτηριάδου
Σκηνικά — Ευαγγελία Θεριανού
Κοστούμια — Κλαιρ Μπρέσγουελ
Φωτισμοί — Σοφία Αλεξιάδου

Παίζουν οι: Στεφανία Γουλιώτη, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Αυγουστίνος Κούμουλος, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Άννα Μάσχα, Κίτυ Παιταζόγλου, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Σίσσυ Τουμάση, Χάρης Φραγκούλης, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος

10.12.2018 – 16.04.2019

Αύγουστος Κορτώ – Ρένα

Η Ρένα, το τελευταίο βιβλίο του Αύγουστου Κορτώ, γίνεται θεατρικό σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με την Υρώ Μανέ στον ομώνυμο ρόλο.

Ένας ύμνος στην αγάπη, τη ζωή και τον έρωτα χωρίς φραγμούς, σε μιαν Ελλάδα που σπαράσσεται, γονατίζει, ανασταίνεται και συνεχίζει μοιραία και ακάθεκτη, από τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα μέχρι σήμερα. Μια τοιχογραφία της χώρας μας μέσα από τη μουσική των δεκαετιών, και την αθωότητα, την αμεσότητα και τη δύναμη για επιβίωση μιας γυναίκας, που το μόνο που ήξερε καλά, ήταν να προσφέρει ερωτικές υπηρεσίες.

Συγγραφέας — Αύγουστος Κορτώ
Θεατρική Διασκευή — Στέλιος Χατζηαδαμίδης
Σκηνοθεσία — Νικαίτη Κοντούρη
Σκηνικά – Κοστούμια — Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Μουσική — Παναγιώτης Τσεβάς
Φωτισμοί — Στέλλα Κάλτσου
Επιμέλεια Κίνησης — Φρόσω Κορρού
VIDEO — Στέφανος Παπαδόπουλος

Στο Ρόλο της Ρένας η Ύρώ Μανέ

Συμπρωταγωνιστούν οι: Μιχάλης Αβρατόγλου, Άγης Εμμανουήλ, Κωνσταντίνος Φάμης
Μαζί τους στη σκηνή οι μουσικοί Παναγιώτης Τσέβας και Κώστας Νικολόπουλος

31.10.2018-08.02.2019

«Ο Μικρός Amadeus – Το Παιδί Θαύμα»

Στις 18 Σεπτεμβρίου του 1762, η οικογένεια Μότσαρτ επιβιβάζεται σε ένα ποταμόπλοιο από το Σάλτζμπουργκ με προορισμό την Βιέννη. Το ταξίδι ξεκινάει και μαζί του η ιστορία του μικρού Αμαντέους. Ενός παιδιού θαύματος το οποίο αγάπησε τη μουσική, ταύτισε τη ζωή του μαζί της για να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους συνθέτες. Το ταξίδι της ζωής του θα παρακολουθήσουν οι μικροί και οι μεγάλοι θεατές της παράστασης, η οποία έχει στόχο – όπως σημειώνει η Ρέινα Εσκενάζυ –να έρθουν σε επαφή με τα πρώτα ακούσματα κλασσικής μουσικής και να τα συνδυάσουν με την παιδική ξενοιασιά. Μέσα από την παράσταση, θα συνειδητοποιήσουν ότι μπορεί να συνυπάρξει ο παιδικός αυθορμητισμός και η ανάγκη του παιδιού για παιχνίδι με την οργάνωση, την μελέτη και τελικά την επιτυχία του στόχου μας. Θα νοιώσουν την ικανοποίηση που μπορεί να προσφέρει στο παιδί η δημιουργία.

Η παράσταση μας μεταφέρει στα ανάκτορα εκεί όπου ζουν ο Αυτοκράτορας Φραγκίσκος Α΄ και η Αυτοκράτειρα Μαρία Θηρεσία. Παρακολουθούμε την σχέση του Αμαντέους με την αδελφή του Νανέρλ, μια σχέση ουσιαστικής αγάπης και αδελφικής υποστήριξης. Η Νανέρλ είναι ο φύλακας άγγελός του και ως μεγαλύτερη νοιάζεται για την πορεία του, παραμερίζοντας σε πολλές περιπτώσεις τον εαυτό της. Πιστεύει στο ταλέντο του Αμαντέους και κάνει τα πάντα γι αυτόν.

Με φόντο τον γαλάζιο Δούναβη η παράσταση θα μας μεταφέρει την ατμόσφαιρα της εποχής. Μέσα από βίντεο προβολές θα διασχίσουμε τον Δούναβη και θα περιηγηθούμε σε όμορφα τοπία. Από τα μικρά χωριά της Βιέννης έως τα σαλόνια των παλατιών της μεγαλούπολης, τα παιδιά θα έχουν την δυνατότητα να γνωρίσουν καινούργια μέρη και να μεταφερθούν σε μια άλλη εποχή. Εκεί όπου οι σχέσεις, τα παιχνίδια και ο ελεύθερος χρόνος είχαν μια άλλη πιο ανθρώπινη και τρυφερή υπόσταση. Ένας αφηγητής θα τα συντροφεύσει σε αυτό το ταξίδι.

Σκηνοθεσία: Ρέινα Εσκενάζυ
Ιστορική μελέτη, κείμενο & μουσική: Θωμάς Καραχάλιος
Χορογραφία: Μόνικα Κολοκοτρώνη
Χορογραφία κινησιολογία για μπαλαρίνες: Δημήτρης Μαργαρίτης
Κοστούμια σκηνικά: Στέλιος Κουτρούλης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ανδρομάχη Παπαδοπούλου
Κατασκευές: Τόλιας Τούντας

Παίζουν οι: Αντώνης Λουδάρος,Κατερίνα Αντζουλάτου, Ελίνα Γιαννάκη, Βαρβάρα Καρά, Μάνος Παπαδάς, Ελευθερία Παρασκευά, Δημήτρης Ραφαήλος, Λία Τσάνα

Μπαλαρίνες: Άννα Μεγαλοϊκονόμου, Έφη Μπάστα

MOZART

21.01 – 12.02.2018

(Βασισμένο στο «Κουκλόσπιτο» του Ίψεν) – Κούκλες

Ένας χορός κέρινων ομοιωμάτων. Ή αμαζόνων σε εγρήγορση. Όλες νεαρές. Όλες αλαβάστρινες. Όλες κούκλες. Κι όλες τους είναι μητέρες. Κόρες. Σύζυγοι. Αδελφές. Φίλες. Ερωμένες. Μαριονέτες κι επαναστάτριες. Σε ένα κυβιστικό ταμπλό βιβάν γυναικείας χειραφέτησης. Μια στρατιά υπεραιωνόβιες Νόρες βγαίνουν από το κεχριμπάρι της ιστορίας τους, εξερευνούν η μία την άλλη κι όλες μαζί τον δημιουργό τους.

Ακριβώς 140 χρόνια μετά την πρώτη ανάγνωση του Κουκλόσπιτου του Χένρικ Ίψεν, το έργο που τάραξε τα λιμνάζοντα ύδατα των κοινωνικών δεδομένων αιώνων, για τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία, αναθεωρείται από την ίδια την ηρωίδα του. Και τα πολλαπλά καθρεφτίσματά της, στη γυναίκα του 21ου αιώνα. Και μετατρέπεται σε συγκρουσιακό συλλογικό αφήγημα –αφορμή για την προσωπική ρωγμή κάθε Κούκλας. Κι η Νόρα πέθανε. Και ζήτω η Νόρα.

Με ένα ensemble γυναικών να συνθέτουν–ως χορός που μεταλλάσσεται- όλους τους ήρωες του έργου και να έρχονται η μία αντιμέτωπη με την άλλη, αλλά και όλες μαζί αντίκρυ σε μια αλληλοσυμπληρωματική, δυαδική, ανδρική παρουσία. Συγγραφέας τους. Πατέρας τους. Σύζυγος. Γιος. Άγνωστος. Συντηρητής. Φωτιστής. Δημοπράτης. Μιααντανάκλαση όλων των ανδρών σαν τους κοιτάζουν οι γυναίκες να τις κοιτάζουν εκείνοι για πρώτη φορά. Κάθε φορά. Συνομιλώντας ταυτόχρονα –σαν σε παράβαση-με έργα ορόσημα που σμίλεψαν ηρωίδες εμβληματικές. Κάθε Νόρα αυτού του μουσείου κέρινων ομοιωμάτων κουβαλά διπλή ταυτότητα. Μια φανερή και μια κρυφή. Σε έναν οίστρο του συλλογικού ασυνείδητου της σύγχρονης γυναίκας. Που φτάνει στα σπλάχνα.

Ο Νικόλας Ανδρουλάκης, στα πλαίσια συνεργασίας της νέας καλλιτεχνικής ομάδας Ντουέντε, μεταγράφει το κείμενο και σκηνοθετεί μία παράσταση συνόλου, απ’ άκρη σ’ άκρη στο εμβληματικό Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Για πρώτη φορά. Σε μια κυβιστική αποτύπωση της πραγματικότητας. Ως είναι.

Δραματουργία – Επεξεργασία – Σκηνοθεσία — Νικόλας Ανδρουλάκης
Εικαστική Επιμέλεια — Άννα Παπαθανασίου
Φωτισμοί — Αντώνης Κουνέλλας
Σύμβουλος Δραματουργίας — Aλκίνοος Δωρής
Χορογράφος — Έμιλυ Νικόλα
Βοηθοί σκηνοθέτη— Δημήτρης Κωνσταντάρας, Γιάννης Αξιώτης

Παίζουν οι: Νικόλας Ανδρουλάκης, Ναταλία Δήμου, Κατερίνα Μισιχρόνη, Αναστασία Παντούση, Γιάννης Σοφολόγης, Αντιγόνη Σταυροπούλου, Ιώβη Φραγκάτου

Δεκέμβριος 2018 – Απρίλιος 2019

Δημήτρης Δημητριάδης – «Πεθαίνω σαν χώρα»

Η Ρούλα Πατεράκη παρουσιάζει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά το ιστορικό κείμενο του Δημήτρη Δημητριάδη «Πεθαίνω σαν χώρα». Το έργο θα παρουσιαστεί τρεις φορές, σε τρεις ιστορικές ημερομηνίες της Ελλάδας:

1. Η Εκπνοή με τον Γιώργο Παπαπαύλου, στις 13 Δεκεμβρίου του 2018 στην κεντρική σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, Η 13η Δεκεμβρίου του 1884 είναι η ιστορική ημερομηνία της γέννησης όλων των μεγάλων προσωπικοτήτων του Πειραιά.

2. Η Εκδρομή με μια ομάδα γυναικών ηθοποιών, μεταξύ των οποίων, με αλφαβητική σειρά: Ευανθία Κουρμούλη, Nάνα Παπαδάκη, Δανάη Παπουτσή, Εύρη Σωφρονιάδου, Τασία Σοφιανίδου, στις 12 Φεβρουαρίου 2019, στην Ιχθυόσκαλα του Κερατσινίου. Η 12η Φεβρουαρίου 1945 είναι η ιστορική ημερομηνία της Συμφωνίας της Βάρκιζας.

3. Η Εκταφή με τη Ρούλα Πατεράκη, στις 9 Απριλίου 2019, στο υπό κατασκευή τερματικό σταθμό του Μετρό στον Πειραιά. Η 9η Απριλίου 1941 είναι η ιστορική ημερομηνία της εισόδου των Γερμανών στην Θεσσαλονίκη.

20 – 24 Μαρτίου 2019

Με Μία Αναπνοή

Ένα ποιητικό αφήγημα σε δύο μέρη με την Όλια Λαζαρίδου και τον Νίκο Ξυδάκη.

Ένας μοναδικός συνδυασμός Λόγου και Μουσικής, μια ξεχωριστή παράσταση μέσα από την οποία ζωντανεύουν, με τις αφηγήσεις και την ερμηνεία δύο μεγάλων καλλιτεχνών, το έργο του εθνικού μας ποιητή. Στο πρώτο μέρος της παράστασης παρουσιάζεται ο Λάµπρος του Διονυσίου
Σολωμού, μια από τις πιο αινιγματικές μορφές του έργου του. Η ηθοποιός Όλια Λαζαρίδου και ο μουσικός Μιχάλης Νικόπουλος θα μας αφηγηθούν τη σκοτεινή του ιστορία του σαν ένα λαϊκό τραγούδι.

Στο δεύτερο μέρος της παράστασης ο Νίκος Ξυδάκης ερμηνεύει, σαν έναν εσωτερικό μονόλογο, ποιήματα του Διονυσίου Σολωμού μελοποιημένα από τον ίδιο. Τον συνοδεύει στο κανονάκι η Έφη Ζαϊτίδου.

Μ. Δευτέρα 22 και Μ. Τρίτη 23 Απριλίου 2019

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης – Πασχαλινές Ιστορίες

Με τον Άρη Ρέτσο

12.11.2018 – 07.01.2019

Ζωγραφική – Χρήστος Μποκόρος

Είκοσι οκτώ εμβληματικά έργα του Χρήστου Μποκόρου θα εκτίθενται στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά από 14 Νοεμβρίου μέχρι τέλος Ιανουαρίου. Μια σύνοψη της ζωγραφικής του παρουσίας τα τελευταία τριάντα χρόνια. Σταθμοί μιας προσωπικής διαδρομής αυτογνωσίας που προσδοκά να αξιωθεί στην κοινότητα. Έργα από την μαθητεία στο πραγματικό, τους πειρασμούς του αόρατου, τα στοιχειώδη αγαθά μιας λιτής ευημερίας. Ζητούμενο πάντα, μέσω της απεικονιστικής αρτιότητας, να αποδοθεί εικόνα υλική μιας άυλης πατρίδας, να λάβει πνευματική ουσία η θνητή ύλη, να ορθωθεί νόημα αθανασίας στην παράσταση του εφήμερου που μας δαπανά αδαπάνητο. Με την επιθυμία να σηκωθούμε λίγο ψηλότερα, να ορθώσουμε το ανάστημά μας και να αποδώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας αντίδωρο στο χάρισμα της ζωής. Με τη βαθειά πεποίθηση ότι η τέχνη αναδεικνύει το κοινό και το κύριο, ότι η αισθητική μαρτυρεί την ηθική μας στάση στον κόσμο και ότι η ζωγραφική δεν είναι παρά ένα φωτεινό παραπέτασμα στο χάος.

1η Οκτωβρίου 2018 – 1η Μαρτίου 2019

Ποίηση On The Road

Ποιητές, νέοι και παλαιότεροι, συνυπάρχουν, συνομιλούν και μάς ταξιδεύουν σε γνωστά και άγνωστα μονοπάτια της ποιητικής γραφής. Σειρά δρώμενων και συζητήσεων στο πλαίσιο της «Αθήνα 2018 – Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου» του δήμου Αθηναίων, όπου νέοι ποιητές έρχονται σε επαφή με το κοινό σε ανοιχτούς χώρους και παράλληλα συζητούν με παλαιότερους ποιητές, ανιχνεύοντας τα σήματα της εποχής τους.

Οι δημόσιες αναγνώσεις γίνονται κάθε πρώτη του μηνός, από 1ης Οκτωβρίου 2018 έως 1η Μαρτίου 2019, σε μέσα μεταφοράς και εμβληματικούς τόπους στον άξονα Αθήνας-Πειραιά. Κάθε πρώτη Παρασκευή του ίδιου μήνα οι ποιητές συζητούν παρουσία κοινού στο φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.

Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου

Επικίνδυνες Λέξεις

30 συγγραφείς, 30 κείμενα, σε 30 βιβλιοπωλεία

Λέξεις ενοχλητικές. Λέξεις που κυνηγήθηκαν, λέξεις που σφαγιάστηκαν από το ψαλίδι της πολιτικής, θρησκευτικής, κομματικής λογοκρισίας. Λέξεις, φράσεις, παράγραφοι, κείμενα πεζολογικά, μυθιστοριογραφικά, ποιήματα, στίχοι, τραγούδια, σάτιρες, θεατρικά έργα, παρωδίες που μάς αποκαλύφθηκαν μετά από χρόνια όταν οι εποχές άλλαξαν ή μετά τον θάνατο του δημιουργού τους. Και άλλα που δεν πρόλαβαν να δημοσιοποιηθούν και καταργήθηκαν, αποσιωπήθηκαν, κυνηγήθηκαν, ακρωτηριάστηκαν, μπήκαν στην ναφθαλίνη. Κείμενα ολόκληρα αλλά και αποσπάσματα, θραύσματα, φράσεις, στίχοι τραγουδιών, ακόμα και λίγες, ελάχιστες λέξεις, μερικές φορές μόνο μία (όπως η λέξη Δημοκρατία) που μύριζαν μπαρούτι και γι αυτό περάσαν στον κατάλογο των απαγορευμένων.

Μάρτιος – Μάιος 2019

«Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο»

Εαρινό Φεστιβάλ 2018 – 2020

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά για δεύτερη χρονιά συνεχίζει το Πρόγραμμα «Δημιουργία και καθιέρωση στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά του Φεστιβάλ «Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο» (2018-2020), επιμένοντας σε μια κοινωνική πολιτική η οποία θέλει ένα θέατρο ανοιχτό στην κοινωνία, στον πολίτη της ευρύτερης περιφέρειας του και όχι μόνο, ανοίγει τις πόρτες του στο μεγάλο κοινό κάθε ηλικίας και κάνει ένα πρώτο και ουσιαστικό βήμα για τη θεατρική εκπαίδευση. Το πρόγραμμα είναι ανοιχτό σε όλους.

Καλεί όλον τον κόσμο να ανακαλύψει τον μηχανισμό της θεατρικής πράξης εκ των έσω, δίνοντάς του τη μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσει πώς φτιάχνεται μια θεατρική παράσταση και να ακολουθήσει τη διαδρομή της μέσα από μια σειρά ανοιχτών προβών. Μια διαδρομή στα άδυτα του θεάτρου με συνοδοιπόρους συγγραφείς, σκηνοθέτες, ηθοποιούς, σκηνογράφους, ενδυματολόγους, φωτιστές. Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά υλοποιεί αυτό το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα επιμένοντας σε μια θεατρική και κοινωνική εκπαιδευτική πολιτική, η οποία θα αφορά τοευρύ κοινωνικό σύνολο. Βασική μέριμνα του θεάτρου είναι ο συνδυασμός της εκπαιδευτικής και καλλιτεχνικής διάστασής του , μία συνάντηση της θεωρίας με την πράξη. Σκοπός να έρθει ο πολίτης κοντά στο θέατρο και το θέατρο κοντά στον πολίτη.

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά αναζητώντας το σύνδεσμο ανάμεσα στους δύο θεατρικούς χώρους, αυτόν της σκηνής και της πλατείας, δημιουργεί ένα workshop in progress κατά το οποίο ενθαρρύνεται η δημιουργική εμπλοκή των θεατών στη θεατρική διαδικασία.

Τα έργα τα οποία θα παρουσιαστούν στο φετινό πρόγραμμα «Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο» είναι τα εξής:

Κεντρικές Παραστάσεις
1. Μ. Ευθυμιάδης, Ο Φονιάς, Σκηνοθεσία Κίρκη Καραλή
2. Μ. Τσίτας, Ο Στρατηγός, Σκηνοθεσία Ρούλα Πατεράκη
3. Δ. Κεχαίδης-Ελ. Χαβιαρά, Με δύναµη από την Κηφισιά, Σκηνοθεσία Ν. Διαμαντής

Θεατρικά Αναλόγια
Το πρόγραμμα φέτος υλοποιείται σε συνεργασία με Δραματικές Σχολές:
1. Γ. Σεβαστίκογλου, Αγγέλα Ανώτερη Δραματική Σχολή «Δήλος»-Δήμητρα Χατούπη
2. Α. Φλουράκης Θέλω µια χώρα Δραματική Σχολή «Ιάκωβος Καμπανέλλης» Δήμου Αγίας Βαρβάρας
3. Γ. Τσίρος, Τα αξύριστα πιγούνια (1996), «Πειραϊκός σύνδεσμος»
4. Π. Σουλτάτου Μέρες της Αγίας Βαλπουργίας, «Πράξη 7 Ανώτερη Δραματική Σχολή»
5. Γ. Κούβα Καρµπόν, «Πράξη 7 Ανώτερη Δραματική Σχολή»
6. Π. Μάτεσις Η βουή, Νίκος Διαμαντής, τμήμα θεατρικών σπουδών Ε.Κ.Π.Α

Το πρόγραμμα μπορούν να παρακολουθήσουν άτομα με κινητικές αναπηρίες, αλλά και με ακουστικά προβλήματα, καθώς θα εξασφαλισθούν οι προϋποθέσεις συμμετοχής τους.

Ιανουάριος – Ιούνιος 2019

Τρίτο Κουδούνι ή Το Θέατρο Αλλιώς

13 Απριλίου 2019

RESTART Στα Δημοτικά σχολεία Πειραιά

Παρέμβαση στις Φυλακές Κορυδαλλού: Θεατρικό εργαστήρι από την Λουκία Πιστιόλα | Μουσικό εργαστήρι από την Ανθή Γουρουντή

Θεατρική Ομάδα Ενήλικων Ατόμων Με Αυτισμό

Υπεύθυνη / εμψυχώτρια της ομάδας: Μαρία Κουλούρη

Μία σημαντική πρωτοβουλία του Δημοτικού θεάτρου Πειραιά, είναι η δημιουργία θεατρικής ομάδας ενήλικων ατόμων που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού. Για πρώτη φορά που στην Ελλάδα ξεκινάει ένα τέτοιο εγχείρημα, υπό την σκέπη ενός πολιτιστικού φορέα. Σκοπός είναι να παράγονται παραστάσεις κοινωνικού περιεχομένου, οι οποίες θα απευθύνονται στο ευρύ κοινό.

Κάτι τέτοιο απαιτεί δουλειά και εξάσκηση χρόνων και είναι ένας στόχος που μπορεί να εξελιχθεί σταδιακά. Είναι μάλιστα, η πρώτη φορά που στην Ελλάδα ξεκινάει ένα τέτοιο εγχείρημα, υπό την σκέπη ενός πολιτιστικού φορέα. Πρόκειται, λοιπόν, για μια πρωτοβουλία που θα φέρει στο επίκεντρο έναν πληθυσμό, ο οποίος ανήκει στο κοινωνικό περιθώριο. Από την άλλη, θα δοθεί η δυνατότητα να αναδειχθούν ως υλικό δημιουργίας, οι ιδιαίτερες ικανότητες των ατόμων που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού και τα διαφοροποιούν από το σύνολο.

Έτσι, αρχικά σκοπός δεν είναι μόνο να παραχθεί μια παράσταση, αλλά η εκμάθηση της θεατρικής πράξης και η εντρύφηση σε αυτήν. Σταδιακά, θα χτιστεί ένα δυναμικό, στο οποίο θα στηριχθούμε για την πραγματοποίηση των μελλοντικών παραστάσεων. Αρχικά, θα γίνει ένα ανοιχτό κάλεσμα σε κάθε ενήλικα που ανήκει στο φάσμα του αυτισμού και θα τον ενδιέφερε η ενασχόληση με την θεατρική πράξη. Χωρίς να υπάρχει πρόθεση αποκλεισμού, αλλά για τις ανάγκες της συνοχής της ομάδας, θα γίνει μια επιλογή μελών με κριτήριο την δυνατότητα εύρυθμης συνύπαρξης και κοινού στόχου.

Η λειτουργία της ομάδας για τη χρονιά αυτή θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο και θα ολοκληρωθεί τον Μάιο, με την παρουσίαση ενός πρώτου δείγματος δουλειάς. Η συχνότητα των συναντήσεων της ομάδας θα είναι αρχικά μια φορά την εβδομάδα, από δύο ώρες. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων θα πραγματοποιούνται ασκήσεις θεατρικής αγωγής, αυτοσχεδιασμού, κινησιολογίας, ρυθμολογίας, μελέτης κειμένων κλπ.

Η Μαρία Κουλούρη, εμψυχώτρια της ομάδας, συνδυάζει ένα σύνολο γνώσεων και εμπειριών, οι οποίες μπορούν αν καλύψουν τις ανάγκες της ομάδας αυτής. Είναι λογοθεραπεύτρια, σύμβουλος ψυχικής υγείας, ηθοποιός, ποιήτρια και έχει εργαστεί στο παρελθόν σε παρόμοιες θεατρικές ομάδες. Λόγω των ιδιαίτερων αναγκών των μελών της ομάδας, θα πρέπει να υπάρχει έγγραφη δήλωση κάποιου φροντιστή, για την ενημέρωσή του και την συγκατάθεσή του στη συμμετοχή του κάθε μέλους στις δραστηριότητες της ομάδας.

Θεατρικά βιωματικά εργαστήρια για εκπαιδευτικούς

«Τεχνικές Θεάτρου στην Τάξη»

Υπεύθυνη: Σοφία Καραγιάννη σκηνοθέτης και θεατρολόγος

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, πραγματοποιεί θεατρικά βιωματικά εργαστήρια για εκπαιδευτικούς με τίτλο «Τεχνικές θεάτρου στην τάξη» . Το εργαστήρια απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και σε φοιτητές παιδαγωγικών σχολών, νηπιαγωγούς και σε όσους ασχολούνται με την εκπαίδευση παιδιών.

Πως μπορεί το μάθημα να μετατραπεί σ’ ένα ταξίδι;
Πως ο μαθητής μπορεί να συμμετέχει στη διδασκαλία με ενεργή
και βιωματική δράση;
Ποια είναι τα κοινά στοιχεία μιας διδακτικής ώρας με μια performance;
Με ποιες τεχνικές αφομοιώνεται πιο εύκολα η γνώση και καλλιεργείται η φαντασία;

Η σκηνοθέτης και θεατρολόγος Σοφία Καραγιάννη αξιοποιεί τα εκφραστικά μέσα του εκπαιδευτικού (φωνή, σώμα, λόγος), αναδεικνύοντάς τα σε σημαντικά εργαλεία διδασκαλίας. Στα εργαστήρια παρέχεται η δυνατότητα στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς να δουλέψουν την τεχνική της αναπνευστικής και φωνητικής τους προετοιμασίας, την σωματική τους συμπεριφορά , τον ρυθμό του λόγου στη σχολική τάξη καθώς και θεατρικές πρακτικές προκειμένου να πετύχουν την ενεργή συμμετοχή του μαθητή.

Το εργαστήρι θα πραγματοποιηθεί σε έξη δίωρες συναντήσεις και στους συμμετέχοντες θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Νοέμβριος 2018 – Απρίλιος 2019

 «Η Θεία Λένα Πάει Όπου Υπάρχουν Παιδιά»

Η θεατρική δράση του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά για τα νοσοκομεία της Αττικής. Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά στα πλαίσια της κοινωνικής του ευθύνης, παρουσιάζει την θεατρική δράση «Η Θεία Λένα πάει όπου υπάρχουν παιδιά.» Η ηθοποιός Αγγελική Φράγκου υποδύεται τη Θεία Λένα, με
σκοπό να επισκεφθεί τα παιδιά που νοσηλεύονται στους θαλάμους των παιδιατρικών κλινικών της Αττικής.

Κατά τη διάρκεια της θεατρικής αφήγησης ζωντανεύουν, τα νοσταλγικά παραμύθια που τα παιδιά στην Ελλάδα πρωτάκουσαν στη δεκαετία του 50′ μέσα από τις ραδιοφωνικές εκπομπές της Θείας Λένας. Μετά την αφήγηση ακολουθεί θεατρικό παιχνίδι & εικαστικό εργαστήριο με σκοπό
μία έκθεση ζωγραφικής φτιαγμένη από τους μικρούς θεατές.

Ιδέα — Νίκος Διαμαντής
Σχεδιασμός Δράσης & Ερμηνεία — Αγγελική Φράγκου
Δραστηριότητες — Θηρεσία Θεοδώρου
Κοστούμι —Βιβέτα Στρατηγού
Φωτογραφία — Παύλος Μαυρίδης
Αφίσα — Σπυριδούλα Αρταβάνη

ΑΚΟΎΓΟΝΤΑΙ ΟΙ ΦΩΝΈΣ ΤΩΝ: Νίνα Αδαμοπούλου, Αιμίλιου Αλεξανδρή, Αμαλία Μητροπούλου, Αχιλλέα Παπαγεωργίου, Βάλια Παπακωνσταντίνου, Ειρήνη Χατζηνίκου, Φοίβη Ψευδού.

Οκτώβριος 2018 – Μάιος 2019

Κυριακάτικα Μουσικά Πρωινά του ΔΘΠ
07.10.2018, 04.11.2018, 23.12.2018, 20.01.2019, 03.02.2019

Ημικύκλιο – η σύγχρονη πειραϊκή μουσική ιστορία 4,18, 25.03.2019
Επιμέλεια: Γιώργος Χατζημιχελάκης σε συνεργασία
με τον Βασίλη Παπαβασιλείου

Ρεμπέτικες Καντάδες
Επιμέλεια: Ανθή Γουρουντή και LIBRO CORO
Τα ρεμπέτικα του έρωτα 15.02.2019 Φουαγιέ Α’
και 11.05.2019 Ιχθυόσκαλα Κερατσινίου

Πρότυπο Μουσικό Κέντρο Πειραιά σε σύμπραξη με την Φιλαρμονική του Αθηναίων 16.11.2018
2ο Φεστιβάλ Κιθάρας σε συνεργασία με την Ορχήστρα Ποικίλης Μουσικής ΕΡΤ 06.05.2019

Ξεναγήσεις

Επιμέλεια: Γιάννης Κλάδης, δημοσιογράφος

Η Μάχη της Ηλεκτρικής – ΔΕΗ Κερατσινίου, 14.11.2018 ώρα 12.00
Μουσείο Άρτου Μύλοι Λούλη, 09.12.2018 ώρα 12.00

Συζητήσεις

Επιμέλεια: Νότης Ανανανιάδης δημοσιογράφος

Αναζητώντας την σύγχρονη Πειραϊκή Ταυτότητα 1950 – 1982.
Συμμετέχουν οι: Νίκος Μπελαβίλας καθηγητής ΕΜΠ,
Κώστας Δουζίνας καθηγητής, Άλκης Ρήγος καθηγητής Παντείου
Πανεπιστημίου στις 19.12.2018, 19.00

Αναζητώντας την σύγχρονη Πειραϊκή Ταυτότητα 1980 και … πάμε.
Συμμετέχουν οι: Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος πρώην Υπουργός και βουλευτής Πειραιά, Στέλιος Λογοθέτης πρώην δήμαρχος,
Γιάννης Μώραλης δήμαρχος Πειραιά. 06.02.2019 – 19.00

Αφιερώματα

Aιμίλιος Βεάκης επιμέλεια Πάνος Κυπαρρίσης ποιητής, σκηνοθέτης,
μεταφραστής 12.12.2018 ώρα 19.00

Κική Δημουλά Mελοποίηση Κώστας Γανωτής 01.02.2019 σε συνεργασία με το Ιδρυμα Μελίνα Μερκούρη,με την υποστήριξη του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού και της Unesco (ελληνικό τμήμα).

Leonard Cohen μουσικό αφιέρωμα 02.02.2019 ώρα 20.30 (Κεντρική Σκηνή)

Ανθρωπότητες: Άνοιγμα Στην Πόλη

Σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών
Ανθρωπότητες … είναι το θέμα του κύκλου Άνοιγμα στην πόλη- Πειραιάς το οποίο πραγματοποιείται για τρίτη συνεχή χρονιά , σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών. Αναζητώντας το επείγον… αναζητώντας την ελπίδα στις ανθρώπινες κοινότητες…

Καλλιτέχνες από όλους τους χώρους της τέχνης «χτίζουν» παραστάσεις και δράσεις, οι οποίες επιχειρούν να αξιοποιήσουν θύλακες, τοπόσημα του Πειραιά συνδέοντας την πόλη με το ανθρώπινο δυναμικό της. Κεντρική εκδήλωση η έκθεση φωτογραφίας Τα Πετεινά, Πορτραίτα Αθήνα 201» του Κώστα Ζαφειρόπουλου σε συνεργασία με την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος

«Πάμε Δημοτικό – Πάμε Πειραιά»

σε συνεργασία με τις Δομές του Πειραιά

Φιλοξενίες

«Ανοιχτές Πόρτες» Πλατφόρμα νέων δημιουργών – Συνεργασία ΔΘΠ-ΥΠΠΟ-Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Κεντρική Σκηνή, Φουαγιέ Α’
1- 04.11.2018

Περίοδος 2019 – 2020

15.09.2019 | Κεντρική Σκηνή

Ρακίνας – «Φαίδρα»

Σκηνοθεσία: Έφη Θεοδώρου, Μετάφραση: Στρατής Πασχάλης

Μετά την πρώτη παρουσίαση στη Μικρή Επίδαυρο. Μετά από τριάντα περίπου χρόνια, αφού ξεκίνησε η μεταφραστική περιπέτεια της «Φαίδρας» του Ρακίνα, και ύστερα από τρεις μεταφραστικές εκδοχές και επανεκδόσεις της σε ελεύθερο στίχο, ο Στρατής Πασχάλης παρουσιάζει την οριστική εκδοχή, έμμετρη και ομοιοκατάληκτη, που χωρίς να ξεχνά την ελληνικότητά της, ακολουθεί τα ρυθμολογικά βήματα του πρωτότυπου γαλλικού κειμένου.

31.10.2019 – 05.01.2020 | Κεντρική Σκηνή

«Ο Χορός της Φωτιάς»

Μια μουσικοθεατρική παράσταση για την ελευθερία

Σκηνοθεσία: Άρης Μπινιάρης
Παίζουν οι: Χρήστος Λούλης, Ιωάννα Παππά (Η διανομή δεν έχει ολοκληρωθεί)

Μια μουσικο-θεατρική παράσταση για τις επαναστατικές ιαχές της ψυχής μας. Μια θεατρική διαδικασία ενθύμησης μέσα από την μουσική, την κίνηση και την αναπαράσταση. Ο κεντρικός θεματικός άξονας της παράστασης είναι η δημιουργία και η δράση επαναστατικών ομάδων που έδρασαν στην περιοχή του Πόντου στις αρχές του 20ου αιώνα.

07.02 – 12.04.2020 | Κεντρική Σκηνή

Σαίξπηρ – «Μάκβεθ»

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Λιγνάδης
Παίζουν οι: Δημήτρης Λιγνάδης, Μαρία Κίτσου (Η διανομή δεν έχει ολοκληρωθεί)

Ένα «παραμύθι» για τη βία, για την ηδονή, για την εξουσία , για την τρέλα και κυρίως για τη μήτρα που τα γεννάει. Μάκβεθ. Η τόλμη να κάνεις έρωτα με την καταστροφή.

25.04 – 07.06.2020 | Κεντρική Σκηνή

Λόρκα – «Ματωμένος Γάμος»

Σκηνοθεσία: Νίκος Διαμαντής
Μετάφραση: Νίκος Γκάτσος (Η διανομή δεν έχει ολοκληρωθεί)

Μια παράσταση που αναζητά επίμονα, σχεδόν «ψηλαφητά», το βάθος της επιθυμίας και τη σωματικότητα στο κλασικό θεατρικό ποίημα του Λόρκα.

Οκτώβριος 2019 – Ιανουάριος 2020

Ινδονησιακή Ιστορία

4 εποχές και 4 στοιχεία για τον Πειραιά του Μανώλη Τσίπου

Πρόκειται για ένα «διακριτικό» πολιτικό σχόλιο που διαπραγματεύεται την ματαιότητα του (ανθρώπινου) μεγαλείου όταν αυτό χτίζεται επάνω στον πόθο για απόλυτη (πολιτική) εξουσία.

3 ημέρες μνήμης για τη σύγχρονη ιστορία του Πειραιά – 3 παραστάσεις:

Δευτέρα, 14 Οκτωβρίου 2019: Ημέρα μνήμης για την απελευθέρωση του Πειραιά από τα Ναζιστικά στρατεύματα, στις 14 Οκτωβρίου 1944
Κυριακή, 29 Δεκεμβρίου 2019: Ημέρα μνήμης του ιδρυτικού Α’ Πρακτικού του Δημοτικού Συμβουλίου του σύγχρονου Πειραιά, στις 29 Δεκεμβρίου 1835
Σάββατο, 11 Ιανουαρίου 2020: Ημέρα μνήμης του Βομβαρδισμού του Πειραιά από τους Συμμάχους, στις 11 Ιανουαρίου 1944

Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2019

«Από το Μουσείο στο Θέατρο. Ανιχνεύοντας τη Θεατρική Πράξη της Αρχαίας Τραγωδίας»

Μια δράση του ΔΘΠ με στόχο τη γνωριμία και εξοικείωση μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με την αρχαία ελληνική τραγωδία, καθώς και με την σύγχρονη γλώσσα του θεάτρου. Οι συμμετέχοντες μαθητές θα παρουσιάσουν παραστάσεις που θα παιχτούν σε αρχαιολογικούς χώρους των νησιών του Αργοσαρωνικού και στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά.

Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο 2019 με την παράσταση της Ορέστειας στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Mάρτιος – Μάιος 2020

Φεστιβάλ Νεοελληνικού Έργου 2020

Το 3ο Φεστιβάλ Νεοελληνικού Έργου στο ΔΘΠ είναι αφιερωμένο στο έργο της Λούλας Αναγνωστάκη και θα περιλαμβάνει παραστάσεις, θεατρικά αναλόγια και την έκδοση επετειακού τόμου με πρωτότυπα κείμενα και κεντρικό θέμα: «Το ελληνικό θεατρικό έργο στο εξωτερικό».