Ήταν προστάτιδα των τεχνών σε όλη τη διάρκεια της ζωής της, κοσμοπολίτισσα και ευφυής. Ήταν αυτή που ενέπνευσε στη Βιρτζίνια Γουλφ τον χαρακτήρα της Τζίνι στα Κύματα. Μπήκε στον κύκλο του Bloomsbury και έγραψε σε έναν ενιαίο τόμο δεκατρία άρθρα και έξι σύντομες ιστορίες με τίτλο «Φανταστικά κομμάτια».

Η Μαίρη Χάτσινσον ήταν μια μοναδική γυναίκα γεννημένη στην Ινδία και μεγαλωμένη στη Φλωρεντία και την Αγγλία. Το πορτραίτο της από κάρβουνο που έφτιαξε ο Ματίς στο παρισινό του εργαστήριο βγαίνει σε δημοπρασία από τον οίκο Σόθμπις με τιμή εκτίμησης 3.000.000 δολάρια.

Παντρεμένη σε όλη της τη ζωή με τον Τζον Χάτσινσον, έκανε τα σπίτια της κέντρο διανοουμένων. Ανάμεσα  στους φιλοξενούμενους στα σπίτια της, το Eleanor House και το River House ήταν ο Τ. S. Eliot και ο Aldous Huxley.

Henri Matisse, Portrait of Mary Hutchinson, 1936, charcoal and estompe on paper, 66.4 by 50cm. Courtesy Sotheby’s.

Πόζαρε συχνά για φίλους της ζωγράφους. Το 1915 η Βανέσα Μπελ ζωγράφισε ένα καταπληκτικό πορτραίτο της κυρίας John Hutchinson, χαρακτηρίζοντάς το ως «απόλυτα οργισμένο … και εντούτοις αρκετά αναγνωρίσιμο». Στις αρχές της δεκαετίας του 1930, ο Ρώσος καλλιτέχνης Μπόρις Ανρέπ την χρησιμοποίησε ως πρότυπο για την Ερατώ, τη μούσα της λυρικής ποίησης, στο μωσαϊκό Awakening of the Muses στην είσοδο της Εθνικής Πινακοθήκης του Λονδίνου.

Mrs. St John Hutchinson, Vanessa Bell, 1915.

Η Μαίρη Χάτσινσον υπήρξε ερωμένη του συζύγου της Βανέσα Μπελ, κριτικού τέχνης Κλάιβ Μπελ για περισσότερα από δέκα χρόνια. Αυτός την σύστησε στον Ματίς, ο οποίος τη ζωγράφισε δυο φορές το 1936 και έκανε και το σχέδιο με κάρβουνο με τίτλο Portrait of Mary Hutchinson.

Ανάμεσα στις ερωτικές της σχέσεις ήταν και αυτή από το 1922 έως το 1930 με τον Aldous Huxley και τη σύζυγό του Μαρία, αν και αυτό κρατήθηκε μυστικό από τον όμιλο Bloomsbury και τον Jack Hutchinson. Είχε στενή αλληλογραφία με τον T.S. Eliot μέχρι το τέλος της ζωής του και υποστήριξε φανατικά τον Σάμιουελ Μπέκετ.

Στο πορτραίτο από κάρβουνο του Ματίς, η Μαίρη Χάτσινσον ποζάρει φορώντας μια ακριβή και απλή μπλούζα και απεικονίζεται με τη μέγιστη κομψότητα και οικονομία του μέσου.