Το γιγάντιο δάχτυλο του Αυτοκράτορα Κωνσταντίνου, το οποίο θεωρείτο χαμένο, ταιριάζει απόλυτα με το χέρι του αρχαίου χάλκινου αγάλματος στο μουσείο Capitolini της Ρώμης. Ο χάλκινος δείκτης είναι τελικά ένα από τα θραύσματα του χάλκινου αγάλματος του Αυτοκράτορα Κωνσταντίνου, ύψους 12 μέτρων, έργο του πρώιμου τέταρτου αιώνα μ.Χ. και ένα από τα πιο πολύτιμα χάλκινα στη συλλογή του Καπιτωλίου. Στα θραύσματα που εκτίθενται περιλαμβάνεται ένα τεράστιο κεφάλι, μια σφαίρα, ένα αριστερό αντιβράχιο και το χέρι, του οποίου λείπει από την παλάμη (που κρατούσε τη σφαίρα), μέρος του μεσαίου δακτύλου και το μεγαλύτερο μέρος του δείκτη.

Τα αρχεία του δωδέκατου αιώνα αναφέρουν επίσης ένα τεράστιο στέμμα που χάθηκε. Τα θραύσματα φυλάσσονταν στη συλλογή του Πάπα στην Piazza de Lateran και δωρήθηκαν στο Καπιτωλίνι το 1471 με άλλα μεγάλα χάλκινα αγάλματα. Παρόλο που οι ειδικοί συμφωνούν γενικά ότι τα θραύσματα απεικονίζουν τον Aυτοκράτορα Κωνσταντίνο, μερικοί μελετητές πιστεύουν ότι το άγαλμα θα μπορούσε επίσης να απεικονίσει τον διάδοχό του Κωνσταντίνο Β ‘. Η αρχική θέση του αγάλματος παραμένει άγνωστη.

Λίγα πράγματα είναι γνωστά για την ιστορία του δακτύλου προτού φτάσει στο Λούβρο τη δεκαετία του 1860, μαζί με άλλα κομμάτια από τη συλλογή του Ιταλού μαρκησίου Giampietro Campana. Αυτή η μοναδική συλλογή έργων ζωγραφικής, γλυπτών, κοσμημάτων πωλήθηκε στη Βρετανία, τη Ρωσία και τη Γαλλία μετά την πτώχευση του μαρκησίου στη Ρώμη το 1858. Ο Ναπολέοντας Γ’ αγόρασε μέρος της για το Λούβρο, που συμπεριλαμβάνει περισσότερα από 10.000 κομμάτια. Το 1913 καταχωρίσθηκε ως “ρωμαϊκό δάκτυλο” με τον αριθμό BR78.

Πρόσφατα μια επιστήμονας, η οποία εργαζόταν στα εργαστήρια των εθνικών γαλλικών μουσείων, άρχισε να μελετά το αντικείμενο στο πλαίσιο της διδακτορικής της διατριβής σχετικά με τις μεθόδους συγκόλλησης στην κατασκευή μεγάλων χάλκινων αγαλμάτων. Παρατήρησε ότι το δάκτυλο που έχει μήκος 12 εκατοστά θα ταίριαζε σε μια φιγούρα ύψους 12 μέτρων, κάτι που την οδήγησε στη θεωρία ότι μπορούσε να ανήκει  στον Κωνσταντίνο. Στη συνέχεια διαπιστώθηκε ότι είχε στιλιστικές ομοιότητες με το άγαλμα στη Ρώμη.