Ο πληθωρισμός… «χτύπησε» το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, καθώς ολοκληρώθηκε η καλλιτεχνική περίοδος με 114 παραστάσεις, αλλά έφερε και κέρδη, όπως μας ενημέρωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, ανακοινώνοντας παράλληλα ότι στον νέο προγραμματισμό του 2018, θα υπάρχει περιορισμός της πληθώρας των θεαμάτων με σκοπό να αναδειχθούν ακόμη περισσότερο οι καλλιτεχνικές προτάσεις της διοργάνωσης.

Δίπλα στο θετικό πρόσημο του Φεστιβάλ, έρχονται και τα πρώτα χαμόγελα από τους φίλους της μουσικής, αφού στο δυναμικό του Φεστιβάλ εντάχθηκε ο Κώστας Πηλαβάκης, ο οποίος έχει πολύχρονη εμπειρία σε διευθυντικές θέσεις στις μεγαλύτερες δισκογραφικές εταιρείες του κόσμου, όπως στις Deutsche Grammophon, Decca, Philips Classics.

Το δεύτερο νέο, το οποίο αφορά ένα θέμα που εκκρεμεί εδώ και χρόνια: η διαδικασία οργάνωσης του αρχείου του Φεστιβάλ που «ήταν σκορπισμένο σε 100 μεριές και ένα μέρος από το πολύτιμο αυτό υλικό είναι σε κακή κατάσταση». Σε συνεργασία με το ΤΕΙ Βιβλιοθηκονομίας έχει ήδη συγκροτηθεί ομάδα διαχείρισης του αρχείου από εργαζόμενους του φεστιβάλ.

Στα οικονομικά στοιχεία που έδωσε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, ανέφερε πως «οι αρχικοί προϋπολογισμοί του καλλιτεχνικού προγράμματος μειώθηκαν σημαντικά και οι χορηγίες, οι παραχωρήσεις, οι συμπαραγωγές, οι πωλήσεις αναμνηστικών έφεραν, επιπλέον των εισιτηρίων, έσοδα πάνω από 2.000.000 ευρώ, με αποτέλεσμα να είμαστε έστω και λίγο πλεονασματικοί», ενώ ανέφερε ότι εξοφλήθηκαν στην ώρα τους όλοι οι καλλιτέχνες.

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Όσον αφορά στον αριθμό των θεατών και τα έσοδα από εισιτήρια, είπε ότι και τα δύο ήταν αυξημένα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα συγκεντρωτικά στοιχεία από τα ταμεία του φεστιβάλ για το 2017, το σύνολο των θεατών σε Πειραιώς 260, Επίδαυρο και Ηρώδειο, έφτασε τους 203.211 και οι πωλήσεις των εισιτηρίων τις 167.932, με τις συνολικές εισπράξεις να αγγίζουν τα 3.602.534,30 ευρώ.

Στον απολογισμό δεν περιλαμβάνονται οι χιλιάδες θεατές που παρακολούθησαν δωρεάν τις καλλιτεχνικές εκδηλώσεις του «Ανοίγματος στην Πόλη», καθώς και τα αντίστοιχα στοιχεία από παραγωγές και συμπαραγωγές του Φεστιβάλ, που παρουσιάστηκαν ανά την επικράτεια και στο εξωτερικό, επειδή δεν έχουν ακόμα συγκεντρωθεί.

Ο κ. Θεοδωρόπουλος τόνισε τη μεγάλη σημασία των συμπαραγωγών με ΔΗΠΕΘΕ, με ανεξάρτητα ελληνικά και ξένα συγκροτήματα, αλλά και διεθνή φεστιβάλ, κάτι που ευνοεί οικονομικά όλους τους συμβαλλόμενους κι έχει ως αποτέλεσμα να απλώνονται οι παραστάσεις σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό.

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

«Το φεστιβάλ έχουμε όραμα να το βλέπουν όσο το δυνατόν περισσότεροι θεατές», είπε ο Β. Θεοδωρόπουλος, ενώ αναφέρθηκε στη μοναδική εμπειρία που είχαν όσοι πήραν μέρος στο Λύκειο της Επιδαύρου, αλλά και στη δράση «Άνοιγμα στην πόλη» που μέσα από ποικίλες εκδηλώσεις, 32 εκδηλώσεις συνολικά, «έφερε σε επαφή πολίτες κάθε ηλικίας, τάξης και μορφωτικού επιπέδου, μερίδες δηλαδή του πληθυσμού που ίσως να μην έχουν ποτέ καν προσεγγίσει την Πειραιώς 260 ή το Ηρώδειο, με άρτια καλλιτεχνικά γεγονότα».

«Ο περιορισμός αυτού του πληθωρικού προγραμματισμού στο νέο πρόγραμμα του 2018 έχει νόημα, για να αναδείξουμε ακόμη περισσότερο τις επιλογές μας, αλλά και για να τις υποστηρίξουμε καλύτερα επικοινωνιακά», τόνισε ο κ. Θεοδωρόπουλος.